4Tuning.ro > 4Tuning Help > Intretinere auto > Condus economic Opel Corsa C

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+2 voturi

Condus economic Opel Corsa C

BUNA! Am achizitionat recent un opel corsa C din 2001,cu motor de 1000 cc,si 12 valve.Stie cineva daca este OK pt motor daca in localitate o las in viteza a 5-a,57-58 km\h la 1850-1900 rpm,sau sa raman in viteza a 4-a,unde motorul se simte putin mai puternic tot la 57-58 km/h si 2350-2400 rpm????
A intrebat alex9322 (280 puncte) acum 12 ani in categoria Intretinere auto
Distribuie pe Facebook

3 Raspunsuri

+3 voturi
A raspuns valik01 (12,740 puncte) acum 12 ani Salut!
Nu vad de ce sa nu mergi cu a5-a la 1900 de ture. Mergand constant cativa km asa nu se va intampla nimic, si vei scoate si un consum ceva mai bun. Cu a4-a la 2400 consumul va fi un pic mai mare, dar nu simtitor...
Parerea mea e ca poti merge linistit cu a5-a in localitate..

Comentarii:

A comentat alex9322 (280 puncte) acum 12 ani multumesc mult !
+1 vot
A raspuns dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani

editat de dadi_t acum 12 ani

E foarte bine sa mergi cu a 5-a la viteza aia, atata timp cat nu-ti "cade" piciorul de caramida pe acceleratie, de la turatia aia.

Pt. mers economic la "benzinar", schimbi urmatoarea treapta pe la 2000-2500 rpm.
–5 voturi
A raspuns julaikos (47,330 puncte) acum 12 ani Cel mai recomandat este sa mergi ca turatie acolo unde are motorul cuplul maxim,eu ti-as recomanda a 4-a la 2500 de ture

Comentarii:

A comentat dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani

editat de dadi_t acum 12 ani

Are cuplul maxim la 3800 rpm. Ce faci, stai acolo? In juma' de an schimbi motorul si dai faliment din cauza benzinei.

Nu stiu de unde scoateti treaba asta cu statul la cuplu maxim, ca am mai auzit tampenia asta. Am impresia ca de pe la incompetentii sparti de la reprezentante.


Intr-un regim de mers lejer si normal, masina nu are nevoie de tot cuplu, nici la diesel si nici la benzina.
 Stand mereu in cuplu nu faci decat sa consumi aiurea combustibil, dar si sa scurtezi viata motorului, mai ales la benzinare, care au majoritatea cuplul peste 4000 rpm.

Cine spune ca stand tot timpul la cuplu maxim masina consuma cel mai putin(pt. ca am mai auzit si teoria asta) e habar n-are ce vorbeste si pe demonstrate.

Cel mai usor se demonstreaza conducand o masina cu indicator de schimbare a vitezei optime. Respectand indicatorul ala obtii obligat cel mai mic consum, iar indicatorul ala n-are nicio treaba cu teoria cuplului maxim inventata de dobitocii din reprezentante.