4Tuning.ro > 4Tuning Help > Intretinere auto > consum 1.8 benzina

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+2 voturi

Consum 1.8 benzina

este o problema daca merg cu 70 km/h in viteza a 5 a? schimb vitezele in jur de 2000 rpm este ceva in neregula? am mers zilele trecute cu un prieten cu masina si mi-a zis ca schimb prea devreme vitezele si asta m-a pus pe ganduri...vreau sa stiu daca exista vre-un risc sa stric ceva la ea, masina are motor 1.8 benzina
A intrebat laurentiu.ionut18 (6,000 puncte) acum 13 ani in categoria Intretinere auto

8 Raspunsuri

+1 vot
A raspuns stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 13 ani ce fel de masina ce fel de motor din ce an?

Comentarii:

A comentat laurentiu.ionut18 (6,000 puncte) acum 13 ani renault laguna 1, an 1995
–7 voturi
A raspuns stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 13 ani parerea mea e ca nu ai ce sa strici.din cate sriu eu la turbodiesel e problema cu subturatul.benzina de obicei se schimba ceva mai sus decat diesel "cere o turatie mai mare",daca schimbi la o turatie mai mica o sa ai un consum mai mic de combustibil.
P.S. e doar o parere,daca aveti alta nu e necesar sa imi sariti in cap.

Comentarii:

A comentat laurentiu.ionut18 (6,000 puncte) acum 13 ani pai asa cred si eu dar daca benzinarele sunt motoare de turatie eu merg cu el cam subturat si sa nu afecteze cu ceva, multumesc de parere
+1 vot
A raspuns dadi_t (37,630 puncte) acum 13 ani Daca nu acclerezi brusc de la astfel de turatii, este totul ok. La fel, nici cand urci o rampa sau ai greutati mari in masina.

Daca mergi lejer, finut, drum drept, fara sa ai piciorul de caramida pe acceleratie, este ok daca schimbi intre 2000-2500 rpm.

Lasa sfaturile de la prieteni, ca ei sunt imbuibati cu tot felul de prostii de pe tot felul de forumuri. Numai turatii mari au in cap. Mai bine citesti cartea tehnica a masinii.

Comentarii:

A comentat laurentiu.ionut18 (6,000 puncte) acum 13 ani nu mai am cartea tehnica a masini ca e destul de veche, nu ma iau dupa prieteni dar mi-a starnit curiozitatea si vroiam sa stiu daca se poate strica ceva, iti multumesc pentru raspuns
+1 vot
A raspuns aliniulian (1,480 puncte) acum 13 ani tot laguna am si eu,dar e diesel nu benzina.e 2200d dar parerea mea e ca vitezele se schimba dupa 2500 de turatii in sus,ptr ca asa e bine.nu tre sa mergi cu motorul subturat.eu asa merg cu ea,o schimb chiar si la 3200rotatii uneori.asta e parerea mea!!!!sau daca vrei sa mergi la consum nici o problema poti merge in a 5-a cu 70 sau 80/km/h.

Comentarii:

A comentat dadi_t (37,630 puncte) acum 13 ani

editat de dadi_t acum 13 ani

Schimbi foarte prost si-i oferi niste turatii complet inutile unui motor diesel, in regim NORMAL de mers.
Se pare ca tu nu stii ce inseamna motor subturat, mai ales la diesel! Oricum, stai calm, nu esti singurul, dar asa, ca fapt divers, vorbesti prostii si nu stii ce-i cu tine!
A comentat aliniulian (1,480 puncte) acum 13 ani

editat de aliniulian acum 13 ani

si din categoria :sa ne bagam ca musca in lapte:Schimbi foarte prost si-i oferi niste turatii complet inutile unui motor diesel, in regim NORMAL de mers.
Se pare ca tu nu stii ce inseamna motor subturat, mai ales la diesel! Oricum, stai calm, nu esti singurul, dar asa, ca fapt divers, vorbesti prostii si nu stii ce-i cu tine                                           RASPUNS@DADI-T ::in regim normal de mers o schimb pe 2700-3000 maxim,iar cand sunt pe autostrada sau pe nationala o schimb dupa 3000 in special daca e panta,ca nu are turbo si trage un picut mai greu,si e si cam batrana(1996).MOTOR SUBTURAT la diesel este intre 1000-2000 rotatii.si ca fapt divers cine esti tu sa caracterizezi oamenii si sa i vorbesti de rau.eu cred ca tu nu stii ce i cutine si care e menirea ta pe lumea asta!ca daca unu zice ceva gresit nu tre sa-l consideram prost sau ca nu are habar pe ce lume traieste,eventual se poate explica cu frumosul fara cuvinte jignitoare.e oare posibil asa ceva in romanica noastra?si ca fapt divers:are un motor F3P 724 TRANSVERSAL,cilindree exacta de 1794cc,cu 95 de cai putere,care ii atinge la 5750 de rotatii pe minut in treapta a 5-a si multe altele care le mai stiu!mai vrei sa afli ceva despre laguna?spune-mi si ti raspund.deci ia zi dadi-t pe ce lume ma aflu?????????????
A comentat dadi_t (37,630 puncte) acum 13 ani Intre 1000-2000 rpm :)! Eu cand ti-am ca nu stii ce-i aia subturare...!
La tine se simte la fel un motor care merge la 1000 rpm ca unu' care merge la 2000 :))?!

La un regim de croaziera, relaxat si fara accelerari bruste, un motor poate sa stea si la 1500 rpm, fara absolut nicio problema. Nu este subturat deloc. Devine subturat si poate fi afectat daca iti infingi piciorul in pedala de acceleratie de la acele rpm.
Daca ai sa ai ocazioa sa mergi cu o masina automata de generatie mai noua, ai sa ramai surprins cat de repede schimba vitezele. De asta sunt atat de eficiente.

Ce nu intelege multa lume, este ca in regim normal de mers, o masina nu are nevoie de toata puterea si nici de tot cuplul de care dispune, pt. ca pur si simplu nu ai nevoie. De ce sa storci toate performantele motorului cand tu mergi linistit?!
Ca orice lucru de pe lumea asta, cu cat este mai fortat, cu atat se va uza mai repede si va consuma mai mult.
La cele mai multe motoare pe benzina, cuplul maxim este prezent abia peste 4000 rpm. Ia schimba tu numai peste 4000rpm si vedem ce consum iti iese si cum va arata motorul peste 100 000 km. Eu stiu cat si cum.

Cat despre motorul tau, n-are el turbina, este mai vechi, dar totusi cuplul maxim il ai deja de la 2250 rpm. Daca tu schimbi la 3000 rpm in conditii normale de mers, pur si simplu ii oferi niste turatii de care el n-are nevoie ca sa mearga in regim NORMAL, nu alert. El iti ofera in schimb, consum mai mare de combustibil, de ulei, dar si uzura mai accentuata. Spune drept, cum suna motorul tau. Asa-i ca suna ca un tractor?
Tu mergi cu diesel-ul tau, cum ar trebui sa mergi cu o benzinara. Mergand asa cu un diesel, dispar principalele caracteristici ale acestor motoare: fiabilitatea si consumul mic. Pentru ca el prin definitie este un motor care lucreaza la turatii mai joase. De asta are cuplul maxim atat de jos, de asta are puterea maxima mult mai jos decat la o benzinara, de asta consuma mai putin, de asta este mai fiabil.

Bine, ca s-au trezit niste forumisti rupti de realitate sa spuna ca au diesel-uri de turatie :)), cum am mai auzit pe ici-colo, asta-i partea a doua. Se gasesc multi care sa spuna ca zapada-i neagra. Asa se cred mai interesanti
A comentat aliniulian (1,480 puncte) acum 13 ani citez de pe cartea de reparatii scoasa de renault ptr modelele laguna:la motorul de 2188d tip de motor g8t706,puterea maxima de 85 cp se atinge in treapat a 5-a la 4500rot/minut.imi pare rau ca nu pot posta o poza cu tot tabelul
A comentat dadi_t (37,630 puncte) acum 13 ani

editat de dadi_t acum 13 ani

Ma, eu am zis cuplul maxim, nu puterea maxima. Stii sa faci diferenta intre ele sau pt. tine sunt totuna?
Cuplul: Nm...newton-metru
Puterea: cai putere.
Cuplul maxim este cel care da "viata" masinii. Cu cat il ai mai jos si mai mare, cu atat mai lejer in exploatare va fi motorul. Iti va permite sa mergi la turatii mai mici, cu un consum mai mic.
Cuplul maxim este de 142 Nm/ 2250 rpm, la motorul tau.
Si da, puterea maxima este la 4500 rpm, in timp ce multe motoare pe benzina atunci au de abia cuplul maxim, iar puterea maxima mai sus.
A comentat algocalmin77 (760 puncte) acum 13 ani Sunt diverse tipuri de motoare diesel care se impart intre anul 1988 (sa zicem ca un cobra sau 190D ar face inca parte din categoria asta,ca restu' se pot ignora cu usurinta) si 2012 (pt ca deja stim ce ne asteapta la anu). Diesele vechi,fara turbina,sunt fie facute sa ruleze cu turatii mari,fie cu turatii normale sa le zicem,undeva la 2400-2500. Si asta nu le face sa mearga ca niste tractoare,pt ca ele se tureaza pana la 5000 unele chiar mai mult. Apoi mai sunt dieselurile noastre astea cu pompa electronica cat-de-cat astea 98-2002,sa zicem primu' pas in ale electronicii infipte-n diesel. IAR mai apoi,draga stimat care mergi cu masini de "generatie noua" sunt acele masini comonrail sau pompa-diuza care crede-ma,numai ca un diesel laguna 2.2 din 95 nu merg,si numai aceleasi turatii nu le au. Plus de asta! Intr-un A6 3.0 tdi de exemplu,daca esti la 1400 de ture,si o calci ca taranul coborat de pe cal,ti se pare ca iti da masina voie sa-ti bati joc de ea?:)) Nici daca ai vrea,nu poti sa o subturezi,si nici sa o supra turezi cat sa-i distrugi motoru pt ca e la "redline" . Si da,daca masina e noua,(2004 in sus) poti sa-i schimbi turatiile fix pe liniutza aia mica,rosie si obraznica,aia foarte periculoasa,pt ca nu pateste nimic,ar pati undeva la 5000 dar ca sa vezi ce chestie,nu-ti da voie masina sa mergi pana acolo :)) Cu alte cuvinte: laguna boy stie ce vorbeste despre masina lui iar tu stii la general despre ce vorbesti,dar vai mie ce limitata e categoria la care te referi tu.
A comentat dadi_t (37,630 puncte) acum 13 ani Esti de-o inteligenta rara! Ai carnet sau vorbesti din auzite sau cu sfaturi de la forumisti?
Uite asa, "soferi" ca tine, care cred ca masina nu pateste nimic daca schimbi in zona rosie, vin la reprezentanta cu motoarele terminate dupa nici 150 000km si care necesita desfacute.
Bine, aia macar au masinile de firma si de aceea ajung forjate in halul ala, pt. ca nu le pasa.
Dar asa ca tine, mai rar, sa zici ca nu-i nimic daca schimbi aproape de zona rosie. Imi pare rau pt. tine, dar esti rupt de realitate si probabil intoxicat de "inginerii" cu licente cumparate de pe net, de pe la reprezentante, care-ti spun sa-i dai tare la masina, ca asa se face ungerea motorului mai bine si motorul nu se va uza :))). Bine, ei te asteapta cat mai repede la ei ca sa-ti iei o alta masina sau sa scoata bani din reparatii. Pt. ca un prost care pune botul la astfel de teorii, se va duce tot la ei pt. reparatii.

Ei bine, dupa legi elementare ale fizicii, orice lucru de pe lumea asta, cu cat este mai fortat, cu atat se va uza mai tare. Si asta pe vazute, simtite si traite, nu cu sfaturi de la copchii forumisti si mecanici tractoristi.
Este o chestie elementara care-ti este spusa si in orice carte tehnica a masinilor.
Dar bine, din astia care se cred interesanti atunci cand inventeaza un lucru absurd, au inceput sa fie din ce in ce mai multi. Mai rau este ca se trezesc sa dea si sfaturi...si uite asa sunt din ce in ce mai multi oameni care-si distrug masinile. Nu mai sunt in stare sa citeasca nici o carte tehnica si sunt intoxicati de tot felul specimene rupte de realitate.

Cel mai bun raspuns:

+4 voturi
A raspuns TheSketchulator (19,850 puncte) acum 13 ani Vitezele le schimbi dupa cum simti masina.
Daca isi poarta usor greutatea poti schimba si mai jos insa in panta si cand se simte solicitata nu te vad schimband la 2000.

Alte raspunsuri: (3)

+1 vot
A raspuns laurentiu.ionut18 (6,000 puncte) acum 13 ani masina se comporta foarte bine daca schimb in 2000 rpm, bine inteles ca in panta trebuie sa dau in inferioara sau intr-o depasire la fel, eu m-am referit la drum intins mentinand o viteza constanta.

Comentarii:

A comentat TheSketchulator (19,850 puncte) acum 13 ani N-ai treaba.
+1 vot
A raspuns algocalmin77 (760 puncte) acum 13 ani prietene cu benzina poti sa mergi nelimitat cum te taie capu,absolut in orice maniera posibila,merge,dar trebuie sa intelegi ca dupa ce merge ce merge,va ceda mai repede daca mergi cum te taie capu,fata daca ai merge cum trebuie: in oras da? te plimbi frumos,croaziera pe malu marii sau a altei ape negre,si ai 50/60 km/h in a 5-a. Asta ar trebui sa insemne ca esti la relanti sau putin mai mult de atat(1200 ture?) Daca o tii tot asa,drumul e drept,gropi nu sunt,si nu te taie pe tine gandu sa accelerezi brusc la turatiile alea,nu patesti nimic :) dar daca cumva vrei in situatia descrisa de mine sa incepi sa te misti de pe loc,da-i a 3-a si accelereaza lent :)

Comentarii:

A comentat laurentiu.ionut18 (6,000 puncte) acum 13 ani la asta m-am referit si eu, vroiam sa stiu daca este vre-o problema daca imi sta acul la turometru sub 2000
+2 voturi
A raspuns 4tuni (530 puncte) acum 13 ani referitor la intrebarea ta...motorul cu cat il calci mai adanc el se sinte mai bine...la o turatie de 3000 3500 de rot pe min este cel mai ok sa o duci...
atunci motorul are ungere buna....pompa de ulei iti ridica uleiul sus  la tacheti si in tot motorul ...are ungere buna si o incarcare buna...trebe sa ne gandim si la partea electrica...nu te gandi ca daca mergi cu ea mai turata in toate vitezele se uzeaza motorul..nu conservi un motor daca mergi cu el subturat cum am vazut ca au scris alti preteni de ai nostri..
daca vrei sa menajezi un motor iti spun eu ce trebe sa faci..
unu ..sa schimbi uleiul de motor regulat...chiar si inainte de termen..
doi..sa aibe atigel..verifici tot timpul..
trei...benzina...
patru....talpa..
nu uita un lucru important..uleiul....este viata motorului....da-i ceva de calitate
va salut pe toti cu respect

Comentarii:

A comentat laurentiu.ionut18 (6,000 puncte) acum 13 ani multumesc de raspuns, ulei bag 10-40 de la elf, asa este recomandat de producator (cel putin asa a scris pe un site unde am scris seria de pe sasiu si imi zicea tot despre masina)
A comentat laurentiu.ionut18 (6,000 puncte) acum 13 ani aaa si despre benzina, sunt student stau mereu cu acul pe rosu:))