4Tuning.ro > 4Tuning Help > Intretinere auto > de ce alternatorul nu incarca ...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

0 voturi

De ce alternatorul nu incarca bateria?

Am un renault clio din 2002.De la un timp-circa un an- alternatorul nu mai incarca bateria;aceasta in trei-patru saptamani se descarca(desi in acest timp folosesc normal masina(folosesc toti consumatorii de pe masina in mod obisnuit).Trebuie ca la trei-patru saptamani sa incarc cu redresorul bateria ,altfel nu mai pot porni motorul.Am fost la mai multe service-uri si nu mi-au  rezolvat problema(mi-au verificat contactul la cablurile de conexiune din circuit).

Precizez ca ,daca masor tensiunea intre borna plus a alternatorului si masa generala -caroserie- imi arata o tensiune de 14,4 V,in timp ce daca masor tensiunea intre borna pozitiva a bateriei si borna negativa a bateriei(sau masa generala-caroserie-) imi arata 13,6 V.

Nu mai stiu cum sa rezolv problema.Mai precizez ca un specialist mi-a verificat alternatorul,diodele si inlocuit  regulatorul de tensiune si nu s-a constatat niciun defect la nivelul alternatorului.
A intrebat iancu46 (200 puncte) acum 8 ani in categoria Intretinere auto
Distribuie pe Facebook

3 Raspunsuri

0 voturi
A raspuns Lavinius75 (12,170 puncte) acum 8 ani Bateria e buna?Ca din ce spui nu prea mai tine curent,asta ar fi un semn de element mort inauntru.Daca ai de unde fa o proba cu alta baterie si verifici repede de unde este problema.Alternatorul incarca .O alta problema ar putea fi un consumator in scurt care descarca bateria,vreun fir cazut care face masa aiurea.
0 voturi
A raspuns iancu46 (200 puncte) acum 8 ani Bateria a fost verificata pe tester la service si este buna;am inlocuit-o cu alta de pe alta masina si masuratorile mi-arata la fel(adica masurarea tensiunii pe borna plus a alternatorului si masa este normala:14,4V,iar cand masor tensiunea pe borna plus a bateriei si pe borna negativa/masa generala  tensiunea masurata arata valoarea de 13,4).
N-am decat sa incerc(asa cum am vazut recomandari pe forum-uri) sa deconectez pe rand cate o siguranta din tabloul de sigurante ) si sa constat daca exista un consumator care sustrage curent(desi la masurarea curentulul in standby -cu consumatorii opriti-,curentul de standby se incadreaza in limite normale(aspect verificat si la service).
Nu cunosc schema circuitului de incarcare a bateriei si conexiunile in cadrul circuitului .Daca as cunoaste acest lucru as face verificarea mai usor.Nu stiu traseul cablului care porneste de la borna pozitiva a alternatorului si care debiteaza curentul de incarcare la baterie.Daca are cineva schema ,adresez rugamintea sa mi-o trimita si mie la adresa  de email :iancu46@yahoo.com.
   S-ar putea ca acest cablu care porneste de la borna pozitiva a alternatorului sa fie de defect(desi am desfacut papucul de conexiune si l-am curatat,atat cablul ,cat si borna pozitiva a alternatorului).
0 voturi
A raspuns iancu46 (200 puncte) acum 8 ani Problema s-a rezolvat de catre un electrician auto experimentat fara niciun aparat de testare sau masurare electrica.A desfacut cablul de pe borna pozitiva a alternatorului si a constatat ca la atingere de masa nu facea nicio scanteie.A desfacut si celalalt capat de pe electromotor (conductoarele ce pornesc de pe borna pozitiva a alternatorului si borna pozitiva a bateriei auto erau sertisate pe acelasi papuc si atasate pe solenoidul electromotorului).Atingerea acestui papuc de masa produce o scanteie puternica.Deoarece cablul ce pornea de la alternator era integru,electricianul si-a dat seama ca defectul era la nivelul sertisarii.A desertizat papucul si l-a resertisat ,problema remediindu-se pe loc.A se observa si schema electrica din fotografie

Imagini atasate