A raspuns
audi4ever
(4,400 puncte)
acum 12 ani
Nu cred ca are legatura acel senzor din dreptul volantei cu "socul automat". Acel senzor din vecinatatea volantei are rol in citirea turatiei motorului.
La motoarele pe benzina golf 3, functia de soc automat se realizeaza prin ansamblul clapetei de acceleratie. Unghiul de deschidere a clapetei este controlat de ECU in functie de temperatura lichidului de racire citita de ECU.
La pornire la rece, ECU comanda motorasul de la clapeta sa mentina un unghi mai mare al clapetei si astfel motorul sta un pic mai turat, pe la 1100- 1200 RPM. Pe masura ce se incalzeste motorul, ECU comanda clapeta sa stea tot mai putin deschisa.
Asa functioneaza in princicpiu socul automat la motoarele 1.4/1.6/1.8 pe benzina, atat cele monopunct(cu 1 injector) cat si cele multipunct(cu 4 injectoare).
Daca spune-ne si ce motor ai.
Manualul il gasesti si in limba romana in varianta electronica, daca dai cautare pe google. Sau daca dispui de 40 lei poti comanda si cartea.
Mult noroc.