4Tuning.ro > 4Tuning Help > Intretinere auto > Diesel sau Benzina ?

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

Diesel sau Benzina ?

Am auzit foarte multe discuti pe tema asta.

     Pana la urma care tip de carburant este mai bun.

     Diesel sau benzina ?

     Care ar fi mai avantajos pentru vremurile de la noi din tara  ?
A intrebat fazzy (13,220 puncte) acum 12 ani in categoria Intretinere auto
Distribuie pe Facebook

Cel mai bun raspuns:

+2 voturi
A raspuns 54541251 (36,540 puncte) acum 12 ani Pai depinde unde se foloseste masina,diesel-ul se simte mult mai bine afara orasului pentru cuplul mare si la turatii inalte,benzina se simte bine in oras si este indicata pentru oras...
Chiar daca majoritatea isi cumpara diesel cica pentru fiabilitate,dar daca se foloseste in oras si nu se va merge si in afara lui se poate duce turbina,daca se baga motorina proasta anumite masini au sensibilitate la motorina proasta deci se duc si astea...Si la benzina tot asa,nu este un castigator din treaba asta...benzina consuma mai mult e clar asta dar motoarele noi au mai redus din consum dar tot este peste diesel...
Mai sunt si categoria de oameni care nu suporta sunetul diesel-ui si prefera "fasaitu" benzinarului sau invers.Deci este dupa ce faci cu ea,ce cat. de om esti...Nu vei face un demaraj bun cu un diesel in comparatie cu benzina.Pentru vremurile noastre de la noi din tara nici una nici alta nu e buna pentru ca astia isi bat joc cu preturile astea,pe langa asta mai sunt si de proasta calitate la unele benzinarii.

Comentarii:

A comentat 54541251 (36,540 puncte) acum 12 ani Diesel-ul nu suporta atat de mult tuning cat suporta motorul pe benzina (sau cel putin e mai scump pe diesel).
A comentat fazzy (13,220 puncte) acum 12 ani Nu conteaza motorul sau modelul de masina,zic asa in general,o comparatie intre Benzina si motorina.Avantaje\dezavantaje .
Iti multumesc pentru raspuns.
A comentat 54541251 (36,540 puncte) acum 12 ani Nu ai pentru ce,eu zic ca depinde de om asta e clar...dar fiecare are probleme lui ca altfel se lua doar un tip de motor asta e clar.
A comentat dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani Ce face ma, diesel-ul? Se simte mai bine la turatii inalte? EPIC, MAXIM.
Ti-a trebuit mult timp sa procesezi tampenia asta?

Prin definitie, diesel-ul este un motor care lucreaza la turatii joase. De asta ai cuplul maxim atata de devreme 2000rpm si sub 2000, de asta ai puterea maxima mult mai jos decat la benzina, de asta consuma mai putin, de asta este mai fiabil, de asta zona rosie incepe deja la 4300-4500 rpm.

Deci, ce tampenii spui tu acolo?

Alte raspunsuri: (5)

0 voturi
A raspuns LiquidTW EXPERT (161,390 puncte) acum 12 ani

editat de LiquidTW acum 12 ani

In comparatie aceiasi motorizare +/- 200cmc
Diesel :
-Consum mai mic atat urban cat si extraurban
-Datorita turbo-ului se intinde mult mai bine afara, iar la viteza mai mare are demaraj mai bun decat benzinarul
-Daca schimbi consumabilele la timp, motorizarea pe motorina ( diesel ) este mai rezistenta la piese decat cel pe benzina

Benzina :
-demaraj la viteza mica mai mare decat la diesel
-consum de carburant putin mai mare decat la diesel
-upgradare in cai putere mult mai mare
-unele piese mai scumpe decat la diesel
.
Salut
:)
.

Comentarii:

A comentat turbojack EXPERT (317,140 puncte) acum 12 ani De cand un benzinar are piese mai scumpe decat un diesel ?
Stii cat costa injectoarele ? Cel putin triplu la diesel.
Stii cat costa bujiile? Dublu,triplu la diesel.
Stii ca la disel amortizatoarele sunt mai scumpe?La fel si suportii motor si multe altele ?
Nu mai fa afirmatii ca sa te afli in treaba.
A comentat bory (7,700 puncte) acum 12 ani am diesel dar am si benzinoaica si iti spun eu ca sunt mai scumpe la benzina piesele....ajungi aproape la dublu fatza de diesel
A comentat LiquidTW EXPERT (161,390 puncte) acum 12 ani Nu te agita ca un spray turbojack, ca nu la toate masinile este cum zici tu.
.
Salut
:)
.
A comentat bory (7,700 puncte) acum 12 ani vezi de cate ori ti se strica o piesa la benzina si de cate ori ti se strica la diesel si o sa vezi ca tot acolo ajungi...
A comentat dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani LiquidTW

Da UN SINGUR exemplu de o piesa mai scumpa la una pe benzina decat la una diesel.
UN SINGUR exemplu si te incoronez rege al service-urilor.

Aceeasi marca, acelasi model, benzina/diesel, piesa de pe benzinar sa fie mai scumpa.
Hai, repede cu un exemplu, daca vrei sa ai si tu dreptate macar o data.

bory, tu da-te un pic cu capul de perete si revino-ti.
A comentat LiquidTW EXPERT (161,390 puncte) acum 12 ani Unele sunt mai scumpe desteptule, iar pe langa asta piesele la benzinar pica mai repede decat la un diesel. Numai vorbi fara rost !
SAL !
.
A comentat dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani Ca pica mai repede, stiu.
 Eu ti-am cerut un singur exemplu de piesa mai scumpa la benzina, aceeasi masina benzina/diesel. UNUL SINGUR.
Fara exemplu concret, cuvintele sunt egale zero. Eu iti pot o gramada de exemple de piese diesel mai scumpe ca la benzina.
Tu poti da exemplul tau?
–1 vot
A raspuns myker22 (27,370 puncte) acum 12 ani raspunsul exact la intrebarea ta este motorina, da randament mai bun.
dar sa aud ca '-Datorita turbo-ului se intinde mult mai bine afara, iar la viteza mai mare are demaraj mai bun decat benzinarul' este fara doar si poate o tampenie. provoc pe oricine cu masina stock diesel sa ma intreaca de la 100km/h la vit maxima cu dieselul(vreau sa spun la vit MEA maxima) si daca ma intrece cineva imi vand rabla si ii cumpar respectivului numai motorina.
toate masinile diesel ar trebui dotate cu un turometru veyron-style, sa vedeti exact de cat din puterea motorului va folositi... dupa cum stim puterea maxima se obtine la rpm maxim, care este un fel de no man's land pt dieseluri.

Comentarii:

A comentat radu_mihai (5,740 puncte) acum 12 ani totusi... unul care intelege "trebile astea" motoare, ,benzinarii, injectoare, tractoare si alte chestii... stie prea bine ca pt motoarele diesel este muuult mai important cuplul si nu caii putere tocmai pt motivul ca cuplul (scuzati-mi cacofonia tipic maneleasca pardon...romaneasca) deci ca cuplul mult mai mare la diesel se obtine de la turatii mici...deci si in concluzie e corect ce zici tu acolo cu rpm si caii care nu reusesc sa iasa pe ochi din cauza ca au nevoie de 4.500 de ture... dar totusi cuplul (sentimentu' ala ca cand "te lasa in scaun") il ai de la 2000 de rpm deci mie personal mi se zdruncina de faptul ca nu ai caii indeajunsi cand eu cu al meu 1.9jtd am 305 Nm oricand la picior
A comentat myker22 (27,370 puncte) acum 12 ani in principiu sunt de acord cu tine, dar problema e ca beneficiezi de cuplul acela 2, 3 poate 4 secunde pana incepe sa tremure din toate incheieturile si striga la tine sa o lasi mai moale. nu stiu la ar(sau fiat?) cum e dar la c3 1.4 hdi apas pe pedala aia de acceleratie si astept... astept... astept si cand incepe distractia tre sa schimb viteza(un mare minus si pt cutia de viteze care e etajata extrem de prost).
dar hai sa iti zic diferenta dintre un td si benzinar turbo, mai exact al tau 1.9jtd si tt 1.8t(posibil sa fi fost cipuit): a ta te lasa in scaun, celalalt te lasa si te tine in scaun.
A comentat radu_mihai (5,740 puncte) acum 12 ani deci ma apucasem sa ma bag pe explicatii detaliate cu argumente si tot ce trebuie doar ca am zis ca nu are rost atata timp cat afirmatiile tale vin in urma unei experiente "vaste" in care cea mai mare cucerire a ta de pe taramul dieselelor a fost un citroen 1.4hdi de 70 de cai, crede-ma si eu in cazul tau as fi avut aceeasi parere si nu o sa vreau sa ti-o schimbi atata timp cat tu vrei sa compari 1.8turbo benzina cu 1.9jtd (discrepanta e prea mare dar dupa tine nu e) uite mai corect ar fi sa compari 2.0 benzina aspirat cu 1.9 diesel de vreo 150 cai dar asta e doar parerea mea....
A comentat myker22 (27,370 puncte) acum 12 ani vrei sa spui ca ar fi incorecta comparatia 1.8 benzina turbo - 1.9jtd? din ce punct de vedere ma intreb? sunt aproximativ din aceeasi generatie? sunt aproximativ de aceeasi capacitate? ce avantaj incorect are din punctul tau de vedere? turbina? nici o problema scapam de ea la ambele modele, sa fie corecta comparatia, asa care castiga??? citroenul a fost doar un exemplu. un diesel care m-a pus pe ganduri a fost 1.3-ul multijet, incomparabil cu hdi-ul. nici nu ai avea cum sa imi schimbi parerea, si daca as fi condus toate dieselurile de pe pamant, voi alege intotdeauna un benzinar turbo peste un diesel. ce sa mai zic ca nu imi e rusine nici cu benzinarul meu aspirat cu cuplul de numai 245nm. ia zi, daca facem o liniuta care dintre noi doi castiga?
A comentat radu_mihai (5,740 puncte) acum 12 ani gandeste putin la exemplul asta si poate dupa o sa-ti dai seama la ce ma refer, esti pregatit? deci o comparatie corecta ar fi de tipul asta: intre golf 4 1.9tdi 110cai 0-100 in 10,6s si golf 4 1.6 benzina 105cai 0-100 in 10,8s. Cum sa compari 1.8 turbo de 180cai care face 7,8 sec de la 0-100 cu 1.9jtd 150 cai care  face 9,6 de la 0-100... in fine se poate povesti pe subiectul asta foarte mult ideal ar fi fost sa ne intalnim si sa facem schimb de masini si dupa sa vorbim de impresii, plusuri si minusuri, eu zic in continuare ca un motor diesel decent este compromisul perfect intre performanta, consum si confort. ahh era sa uit...si eu sunt fan benzinar turbo...deci...
A comentat myker22 (27,370 puncte) acum 12 ani stiu ce vrei sa spui, dar mie nu mi se pare corecta comparatia intre un motor turbo si unul aspirat. o comparatie pe gustul tau ar fi intre al tau si tsi-ul de 1.4, cel de 160cp, benzinarul poate pierde, dar amandoi il vrem... in fine, parca suntem doi pescari care se cearta care a prins pestele mai mare, si nici unul nu l-a prins de fapt, scuza mea e in lei, a ta care e? si daca nu esti din bv sunt slabe sanse sa ne intalnim, cu consumul meu de 9-10% nu prea fac deplasari lungi(deh, doar de asta e citroenu, nu?).
A comentat radu_mihai (5,740 puncte) acum 12 ani scuza mea e in KM, deci mai nasol... totusi ma bucur ca am ajuns la un consens, caci pana la urma alegerea dintre diesel si benzina este una personala ce tine si de caracter dar si de cat de dolofan sau nu este portofelul, dieselul meu il conduc cu mare placere si am ramas surprins de faptul ca un diesel poate fi si sportiv. lumea zice ca sunt lenese motoarele diesel pt ca majoritatea care se gasesc pe piata sunt facute pt economie, sunt putine dieseluri sportive, un exemplu de diesel sportiv ar fi cel de pe alpina d3 un diesel biturbo de 2.0 215 cai si 450 Nm, asa da diesel!
+2 voturi
A raspuns radu_mihai (5,740 puncte) acum 12 ani cat despre intrebarea ta... prietene eu unul consider ca ambele motorizari au avantaje si dezavantaje, treaba asta cu diesel vs benzina e mai mult o chestie personala si subiectiva... unul care si-a luat si el prima masina si e diesel devine total devotat motorinei... unul care e mai "boy racer" si are o dacie super tunarita 1.4 de cilindriee zice ca motorina e de porc, si asa mai departe, concluzia? daca ai ocazia ia si incearca ambele tipuri de motorizari (oarecum egale de cilindree, adica nu condu un matiz si dupa un passat diesel) si vezi in care te simti mai bine... iti place fluieratul turatiilor inalte ale benzinarului sau bolborositul dieselului si mai important de atat ia si-ti fa 3 calcule si vezi ce-i place si buzunarului tau, salut!
+1 vot
A raspuns fazzy (13,220 puncte) acum 12 ani Va multumesc pentru pareri .
+1 vot
A raspuns tavi_cc (15,590 puncte) acum 12 ani Eu unul merg pe benzina.Am avut diesel,nu mai vreau(cu toate ca mentalitatea romanului este de genul,,,bah consuma putin,gasesti la canistra motorina,stiu eu pe unu etc).Si nu am o masina de formula 1,am un crx vtec de 1.6 cu cai....destui(un raport fenomenal de 100cp/litru cilindree in 95 era ceva nene,ba chiar si acum este destul raportat la ce este pe piata ,dieselul in schimb ce raport cal/litru are?).La un drum de 370 km mi-a iesit consumul de 6,7% deci...pentru un litru in plus la suta de km optez pentru benzinar,reprize bune,porniri facile iarna,piese mai ieftine pentru mentenanta etc.Vorbiti aiurea de diesel ca nu se strica,dar si cand o face mai ales un pd v-ati supt...Si de obicei cand cedeaza o pompa,si a2a este stresata si cedeaza si ea.Abia atunci se prezinta maestrul cu ea in service si face ochii cat cepele cand ii zici cat costa o pompa rebuiltuita in germania.Deci vorbiti din carti dragii mei.Ma confrunt zilnic cu astfel de situatii(cred ca si turbojack si altii de pe acest forum) iar sfatul meu este:benzina.Intr-adevar dieselul are un randament superior rezultat in urma aredrii nu exploziei carburantului dar ca si costuri de achizitie,performante si intretinere motorul Otto este superior
p.s:tii la buzunar,iti iei bicicleta si te deplasezi la munca.Sau cu transportul in comun;inafara cei ce locuiesc la periferie fac naveta cu masina iar apoi pentru a evita ambuteiajele,nervii etc recurg la transportul in comun.Romanul in schimb e domn,vrea consum de diesel si performante de veyron.Asa ceva nu exista ...inca,dar vine propulsorul electric din urma puternic.Succes