A raspuns
stefan.angelo
EXPERT
(267,040 puncte)
acum 11 ani
Salut!
Fie el de ultima sau de veche generatie,principiile de functionare sunt aceleasi.
Turbocompresorul:Se monteaza pe galeria de evacuare si are 2 parti conectate printr-un ax.Prima parte este invartita de gazele de evacuare,angreneaza axul si cea de-a doua parte compreseaza aerul de admisie.Comanda cantitatii de aer comprimata precum si valva de by-pass(Parte a turbinei care permite iesirea gazelor de evacuare fara a compresa pe cele de admisie si implicit a invarti turbina) sunt calculate de ecu(in functie de senzorii de presiune aer si cantitate aer aspirata,turatie motor) si antrenata fizic de o valva electro-vacuumatica,adica forta necesara este asigurata de vacuum si comanda electrica este asigurata de o parte cu circuite.Teoretic gazele de evacuare de la 3 cilindri sunt necesare pentru a functiona o turbina la parametri normali.
EGR sau recircularea gazelor de evacuare,este un sistem care preia gazele din evacuare si le intoarce in admisie,functioneaza dupa un sistem de parametri scrisi deja in softul masinii(turatie,viteze,cuplu necesar,temperatura antigel,putere ceruta(pozitia clapetei de acc sau dupa caz a pedalei electronice).
Cu scuzele de rigoare pentru admin si politica site-ului,iti las un link care te poate ajuta sa intelegi mult mai bine si mai detaliu nu doar turbina,dar si mai multe sisteme de pe masinile moderne.
http://www.e-automobile.ro/categorie-motor/20-general/33-motor-turbo.html