Sa fie adevarat ce se zvoneste ca pana in 1 ianuarie 2012 se retrag autoturismele Non-Euro din romania?
Masinile non-euro vor fi retrase pana in 2012
Scris de green pe 14-04-2008
O reglementare europeană aflată încă în stadiul de proiect ar putea impune renunţarea la maşinile non-Euro până la finele anului 2011, măsură care ar “lăsa pe drumuri” mai mult de jumătate din şoferii români. Costurile de casare, în cazul în care directiva va fi aprobată de Comisia Europeană, vor fi acoperite de Stat. Termenul limită pentru retragerea din circulaţie a maşinilor non-Euro va fi 1 ianuarie 2012.
Potrivit datelor oficiale RAR, în prezent sunt înmatriculate în România 4,9 milioane de autoturisme, din care în jur de 3 milioane sunt non-Euro. “Cred că, dacă va fi adoptată această directivă, România va avea probleme. 60% din parcul auto al Romaniei este non-Euro, ceea ce înseamnă ca ele trebuie retrase de pe piaţă”, a explicat ministrul Mediului, Attila Korodi.
Maşinile vizate de această reglementare sunt, la noi, în primul rând Daciile fabricate înainte de 1998 şi maşinile europene fabricate înainte de 1993 (anul în care standardul Euro 1 a devenit obligatoriu în Europa).
Cum proprietarii nu vor fi despăgubiţi de Stat ci doar uşor “stimulaţi financiar” să ducă maşinile la centrele de reciclare pentru a scuti Statul de costurile de ridicare de pe stradă, singura soluţie rămâne programul Rabla. Însă şi aceasta este problematică, numai 30.000 de unităţi fiind incluse în bugetul de anul acesta. Conform declaraţiilor ministrului Mediului, programul s-ar putea extinde “dacă vom mai avea fonduri”. În afară de numărul limitat de “rable” incluse în programul de înnoire a parcului auto, numai o parte din şoferii rămaşi fără maşini îşi vor permite să apeleze la această măsură, pentru că suma de 4.000 de lei oferită de Stat în schimbul maşinii vechi nu se acordă decât ca un avans pentru o maşină nouă, pe care nu toţi şi-o pot permite.
Această propunere nu este lipsită de precedente în Europa: de anul acesta, în Berlin, Köln şi Hanovra sunt interzise maşinile care nu respectă norma de poluare Euro 2, iar toate maşinile care au acces în oraş trebuie să poarte etichete care să arate categoria în care se încadrează (etichetă roşie pentru Euro 2, galbenă pentru Euro 3 şi verde pentru Euro 4). În Roma sunt interzise toate vehiculele non-Euro, inclusiv scuterele. Un alt exemplu este Milano, care a impus, începând cu acest an, o taxă de 5 euro pentru accesul în oraş al maşinilor non-Euro, respectiv 2 euro pentru maşinile Euro 1 şi Euro 2.
ziceti si voi daca stiti careva ceva..ca as vrea sa imi iau un golf 2 din 89 :D
A intrebat
SSteFan
(650 puncte)
acum 13 ani in categoria Intretinere auto