4Tuning.ro > 4Tuning Help > Intretinere auto > Sa merg asa sau sa golesc reze...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

0 voturi

Sa merg asa sau sa golesc rezervorul?

Buna seara,

Am alimentat 11,66 litri de benzina si 35 litri de motorina un rezervor de 50 de litri pentru un motor diesel de 1,5 Dacia Logan.

Trebuie sa golesc rezervorul si sa curat filtrul sau pot sa merg asa si sa mai adaug motorina cand se mai goleste rezervorul?

Astept cu deosebit interes raspunsurile voastre.

Si da, stiu . . . sunt un mare dobitoc.

Multumesc!
A intrebat sarpe04 (170 puncte) acum 6 ani in categoria Intretinere auto
Distribuie pe Facebook

Cel mai bun raspuns:

+1 vot
A raspuns zapp_robert (900 puncte) acum 6 ani Proportia de benzina in motorina, e deja enorma pentru a merge asa! Gandeste-te ca doar 1% benzina in motorina, va cobora temperatura de autoaprindere in camera de ardere, cu aproximativ 18 grade Celsius. In conditiile astea, vei avea o aprindere prematura in motor, cu mari socuri, care in cel mai bun caz va duce la distrugerea cuzinetilor in scurt timp.

Pe de alta parte, benzina este un solvent, pe cand motorina este un ulei, conditie in care nu vei mai avea o ungere corespunzatoare a pieselor in miscare (pompa de motorina, injectoare, distribuitor, etc, care sunt unse de trecerea motorinei prin ele), ceea ce va duce la distrugerea acestora.

Golit rezervorul, schimbat filtre si curatat instalatia de alimentare (macar cat - de - cat), e singura solutie pentru tine...

Comentarii:

A comentat sarpe04 (170 puncte) acum 6 ani Multumesc mult!
Cineva pe alte site-uri spune ca daca mai adaug 1l de ulei de motor pot sa merg fara probleme. Ce spui de asta?
Sigur stiu si am inteles ca ce-a mai buna solutie este sa golesc rezervorul, dar masina e in garantie si cred ca daca o sa umblu pe la filtre si rezervor n-o sa mai benenficiez de garantie si ce sa zic . . . mai am garantie ""doar" 2 ani si 11 luni :( :( :(
A comentat zapp_robert (900 puncte) acum 6 ani Filtrele sunt consumabile, la fel ca si bujiile, pneurile, etc. si n-ar trebui sa fie o problema schimbarea lor...

Nu stiu exact cum e la Dacia dar ar trebui sa poti scoate combustibilul amestecat din rezervor, fara demontarea lui. Cel mai simplu, fiind sa scoti pur si simplu conducta cea mai de jos care iese din rezervor si sa lasi sa curga totul intr-un lighean aflat mai jos decat fundul rezervorului. In extremis, tot fara demontarea rezervorului, cu o pompa simpla de mana, ai putea scoate combustibilul pe sus, prin scoaterea sondei de nivel combustibil.

Privitor la adaugarea unui litru de ulei pentru motor, nu-ti recomand asa ceva. Orice adaus strain la combustibilul normal al masinii (motorina in cazul tau), modifica drastic calitatile acestuia. Deja ai adaugat benzina. Sa mai adaugi si ulei, n-ai face decat sa modifici si mai mult calitatile motorinei! Teoretic, adaugarea de ulei in conditiile astea, ar putea sa mearga dar abia dupa multe calcule si teste, in functie de cantitatea exacta benzina-motorina si de calitatea si tipul uleiului, poti stabili daca trebuie sa adaugi 0.1 l sau 10  l ulei, asa incat sa nu strici nimic la motor sau anexe! Eu unul, n-as risca, mai ales la o masina noua si care e in garantie...
A comentat sarpe04 (170 puncte) acum 6 ani Salut,
Am scos turul, dupa filtrul de motorina(este mai accesibil) si am scos tot amestecul punand contactul de multe ori. In afara de "benzotorina" care a curs pe jos am strans aproximativ 48 de litri. Am pus 10 litri de motorina(acum mi-a iesit) si am mai pus contactul de doua ori. Am mufat, am pornit, am lasat-o sa mearga aproximativ 10 minute dupa care am plecat la peco(nu benzinarie) si am facut plinul cu motorina(si de data asta mi-a iesit). Momentan nu am martori aprinsi prin bord si motorul pare "in mintile lui". Strang din "obrajori" pana dupa prima revizie si mai vedem.
Multumesc pentru sfaturi!
Sper sa ne auzim cu vesti bune(pentru mine) si dupa cateva mii de kilometrii.
Succes!
A comentat zapp_robert (900 puncte) acum 6 ani Daca ai facut cativa kilometri si motorul n-a dat nici un semn ca nu i-ar conveni ceva, poti sa nu-ti mai faci nici un fel de griji pentru intamplare si s-o tii minte doar pentru viitor ca "asa nu". Nu va avea urmari neplacute, daca era cazul de asa ceva, ai fi avut deja parte de necazuri, asa incat ai scapat!

Bafta si multi kilometri in continuare, fara probleme!
A comentat sarpe04 (170 puncte) acum 6 ani Multumesc!
P.S.: Nu cunosti si o dadaca disponibila care sa stea cu fetita mea? :):):) pentru ca ieri, pentru ca totul sa fie perfect, mama dadacei a fost lovita de o masina si are piciorul rupt si dadaca nu poate sa mai vina . . .
Sa auzim numai de bine! Spor!
Multumesc!

Alte raspunsuri: (2)

+1 vot
A raspuns nickbudui (42,360 puncte) acum 6 ani Goleste rezervorul si da motorina amestecata cu benzina la cineva care are un tractor din ala mai vechi romanesc ca altfel poti distruge motorul...

Comentarii:

A comentat sarpe04 (170 puncte) acum 6 ani Multumesc!
De golit rezervorul vroiam sa scap. Masina e in garantie si am inteles ca trebuie sa dau la pompita "doar" 50 de litri de ametec, dar ce sa zic: prostia si neatentia se platesc.
Multumesc pentru sfat.
0 voturi
A raspuns BV98ERI (54,990 puncte) acum 6 ani 50 de grame de ulei de amestec la 20 de litri de motorina este OK.Daca desfaci conducta de retur si pornesti motorul,poti recupera motorina din rezervor.

Comentarii:

A comentat sarpe04 (170 puncte) acum 6 ani Multumesc, dar cred ca am rezolvat.
Daca porneam motorul nu trebuia sa recuperez nimic pentru ca mergeam cu amestecul respectiv, benzotorina, cum imi place s-o numesc, la care se adauga si uleiul si cred ca iesea un fel de "benotorei" :) :) :) si din punctul de vedere al multora era o mare prostie.
Multumesc!