4Tuning.ro > 4Tuning Help > Intretinere auto > Se curata straturile vechi de ...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

Se curata straturile vechi de vopsea?

Buna tuturor. Am o masinuta de 16 ani, si a fost vopsita inca odata peste vopseaua originala. Eu vreau sa o mai vopsesc odata. Este suficient sa curat eventualele puncte de rugina/slefuiesc /chituiesc..etc..si apoi sa vopsesc sau trebuie luate straturile vechi de vopsea jos? Cand se iau jos aceste straturi vechi? pesupunand ca cel putin unul dintre ele e de proasta calitate. Va multumesc mult.
A intrebat sebach22 (1,520 puncte) acum 13 ani in categoria Intretinere auto

5 Raspunsuri

0 voturi
A raspuns alex.sparco EXPERT (141,340 puncte) acum 13 ani Ce fel de masina de 16 ani ai?
Eu am un Aixam 500 si am vopsit usile,barile,capota si hayonul....
Inainte sa le vopsesti,le slefuiesti cu un smilgher de granulatie 200..pana cand vopseaua devine opaca(nu mai luceste)ca altfel risti sa iei din fibra/plastic(depinde de masina).

Comentarii:

A comentat sebach22 (1,520 puncte) acum 13 ani P200....nu cred ca am. pot sa folosesc o perie de sarma? cred ca rezultatul e pe'acolo....cred ca ai vrut sa zici P2000
A comentat alex.sparco EXPERT (141,340 puncte) acum 13 ani P2000 e prea fin...
A comentat sebach22 (1,520 puncte) acum 13 ani Da asa e . 2000 e prea fin. de fapt poate ca ai inceput cu 200, continuat cu 400, dar trebuie sa treci in final si la 1500-2000 altfel daca vopsesti peste 200 doar o sa ti se vada prin vopsea urmele de la smirghel. Ideea e ca vopseaua se aplica in straturi cat mai subtiri.

Cel mai bun raspuns:

+1 vot
A raspuns wheelman2009 (10,000 puncte) acum 13 ani in general nu e nevoie sa cureti vopseaua veche pana la tabla, dar daca vopseaua veche e proasta, se cojeste, e sensibila la solventi, atunci trebuie sa o cureti si asta se poate face chimic sau mecanic prin sablare dar te costa multa si nu are rost, asa ca cel mai bine o cureti chimic, vezi ca exista un gel decapant DECASOL parca, dai cu el pe vopsea il lasi 10-15 min. si apoi o sa vezi ca vopseaua incepe sa se umfle si se va curata usor cu o perie de sarma, un spaclu o iei pana la tabla, unde ai chit sau vopsea in strat mai gros o sa fie nevoie sa mai dai odata, apoi speli bine toata masina o degresezi foarte bine, o usuci si ii dai imediat filler la toata masina, deci nu o lasi deloc la tabla ca o ia rugina, daca mai ai de facut reparatii, de dat chit le faci dupa si apoi mai dai o mana sau 2 de filler, oricum vezi ca e mult de munca la asa ceva si in general vopsitorii o sa-ti spuna ca nu e cazul de curatat pana la tabla dar daca tu vrei treaba asta trebuie sa insisti sa o faca.

Alte raspunsuri: (3)

0 voturi
A raspuns wheelman2009 (10,000 puncte) acum 13 ani @alexsparco iar te bagi aiurea in vorba, omul are o masina veche de 16 ani, atat cat ai si tu probabil si a intrebat cu totul si cu totul altceva nu cum ai smirgheluit tu 2 bari la o bicicleta, iar daca ai dat cu P200 ca sa le matuiesti le-ai facut varza, asa ca decat sa mai vorbesti tampenii si sa-i inveti pe oameni tot felul de prostii, mai bine te-ai abtine.

Comentarii:

A comentat alex.sparco EXPERT (141,340 puncte) acum 13 ani Bine ca esti tu destept...si dai raspuns aiurea...cand poti pune un simplu comentariu..
Eu credeam ca este o "masinuta" ca asa s-a exprimat...
Eu vorbeam ce am vopsit la Aixam...de spuneam ca trebuie sa dai cu P200 ca daca dai cu smilgher mai aspru se fac gropite...
A comentat wheelman2009 (10,000 puncte) acum 13 ani vad ca aberezi in continuare, matuire cu P200 e o idiotenie, cu P200 se slefuieste chitul in nici un caz nu se matuieste vopseaua, pentru matuit dai cu P600 - P800 altfel o zgarii aiurea si sincer sa fiu, dupa aberatiile pe care le spui nu cred ai vopsit vreodata ceva, probabil ai vazut pe la altii si acum vorbesti din desene animate, asa ca pe viitor abtinete de la a mai debita tot felul de tampenii.
A comentat alex.sparco EXPERT (141,340 puncte) acum 13 ani Eu ziceam de fibra...te rog eu...vezi de treaba ta...si daca nu iti convine ceva...comenteaza-mi raspunsul decent....nu ca un taran care zice ca le stie pe toate...
De vopsit am vopsit...nu mult...dar ce am facut pana acum mi-a iesit bine...si nu m-a invatat nimeni....doar ce am citit pe 4TuningHelp si pe forum....
A comentat wheelman2009 (10,000 puncte) acum 13 ani nu ziceai nimic de nici o fibra o dai la intors acum, dupa ce ai spus niste aberatii si probabil ai vopsit dar biciclete cu sprayul si vezi ca eu nu te-am jignit si nu te-am facut nici prost si nici taran desi cu siguranta la tine sunt valabile ambele variante.
A comentat alex.sparco EXPERT (141,340 puncte) acum 13 ani "Masina de 16 ani " de care credeam ca este vorba...este din fibra...daca vrei sa sti...
Am spus de fibra...uitete in primul raspuns al intrebarii....
Atat am avut de spus...nu vreau sa ma cert cu tine....
Pana acum pe 4TuningHelp...chiar daca cineva a postat un raspuns aiurea,sau a inteles gresit nu am sarit pe el cum ai facut tu cu mine....a spus decent...
0 voturi
A raspuns sebach22 (1,520 puncte) acum 13 ani Masina despre care vorbesc este un Fiat Barchetta si din cate am citit si eu in alte parti se exclude sablarea sau curatirea pana la tabla. Multumesc pentru raspunsuri.

Imagini atasate

0 voturi
A raspuns wheelman2009 (10,000 puncte) acum 13 ani nu are importanta marca de masina, cum ti-am spus vopseaua o cureti doar daca e cazul si in zonele unde este afectata, nu neaparat toata masina, ca nu are rost sa te complici daca ai si portiuni bune, oricum daca ai dubii ca e proasta vopseaua veche, nu strica sa-i faci un test de solvent ca sa fii sigur ca nu vei avea surprize.