4Tuning.ro > 4Tuning Help > Intretinere auto > turbina cu geometrie variabila...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

0 voturi

Turbina cu geometrie variabila, cum se conduce in oras?

Buna seara! Am avut pana acum de 2 ori probleme cu turbina unui passat b5 din 2003 101 cp diesel pe care il posed de vreo 3 ani.

Prima data s-a dus cu totul, iar acum sa infundat iar, am curatat-o si merge foarte bine, imi place!

Intrebarea mea este cum se circula cu un astfel de motor in oras? ce turatii ce viteze? Cine mi-a curatat turbina mi-a spus ca turbina variabila de la 2200 de rpm incepe sa se miste cat de cat cum trebuie, insa trebuie turata mai tare ca sa nu sa depuna. adica cam pana in 3500. si tot el zicea ca sa nu schimb vitezele..ajunge si cu a 2-a dar turatia sa fie cam 2500 3000 chiar. mie mi se pare cam aiurea asa, suna turata masina. astept niste sfaturi de la cei ce se pricep va rog! Multumesc frumos.
A intrebat ecsTazy (980 puncte) acum 9 ani in categoria Intretinere auto
Distribuie pe Facebook

10 Raspunsuri

0 voturi
A raspuns IOA (2,470 puncte) acum 9 ani va salut ,acest tip de motor se conduce sportiv si nu uita un lucru ,ulei motor long life full sintetic ,carburant foarte bun /motorina super plus/ si antigel de racire R 12 ala roz ,si drum lung ,nu uita de vacuum ,mai vorbim
LA MULTI ANI  ,
NELU
0 voturi
A raspuns ecsTazy (980 puncte) acum 9 ani la multi ani si tie, si multumesc pentru raspuns. Sa inteleg ca asa se conduce? pe cat posibil turatii de minim 2500?
0 voturi
A raspuns mihainstef (21,110 puncte) acum 9 ani Ideal e sa schimbi pe la 2000-2500 cand e rece motorul si pe la 3500 dupa ce se incalzeste. Daca mergi constant poti sa mergi si sub 2000, dar daca vrei sa depasesti/accelerezi retrogradezi sa fii peste 2000 si dupa accelerezi.

Eu am avut masina personala menajata care a avut probleme cu turbina, iar cea de munca forjata in ultimul hal, nici o pb in 200k km.
0 voturi
A raspuns BV98ERI (54,990 puncte) acum 9 ani La multi ani! Dupa cum te incurajeaza si altii,trebuie turat ,ca altfel se imbacseste sistemul. La turatie de cca 3000 de turatii are motorul puterea maxima.Conditia este ,cum a spus spus si Nelu , ulei adevarat si combustibil bun.La turatie mare motorul are si ungere si racire mult mai buna ca la turatii mici.
0 voturi
A raspuns ecsTazy (980 puncte) acum 9 ani Am înțeles.  Turatie de măcar 3000 este ok?
Dar in legatura cu consumul? :) ce-i drept cam creste chiar bine.
0 voturi
A raspuns Lavinius75 (12,170 puncte) acum 9 ani Salut.Observ ca toata lumea te indeamna sa o calci la blana ca ii face bine.lol.Dar tu ai intrebat cum se conduce in oras.2500 rpm prin localitate..doar daca locuiesti intr-un oras fantoma probabil.Turbina cu geometrie variabila e in miscare tot timpul,si cuplul normal al masinii este undeva intre 2300-3000 rpm.Talpa nu nu curata turbina,orice depunere de pe pale va fi aruncata  pe traseu dar nu se evapora,crede-ma.Foloseste combustibil de calitate,iar in palierul de turatii in oras mergi pe treapta mai mica de viteza si tine-o pe la 1800-2200.La un drum intins 2500 e suficient.SI cam la doi ani ,mergi si curata ansamblul turbo ca nu costa la fel de mult ca motorina si uzura de la talpa.Eu am masina de noua,nu am sarit de 2500 de mai mult de 10 ori pana acum si are 210.000km si nu s-a innecat.Am aceeasi turbina cu gemetrie variabila.Succes.
0 voturi
A raspuns ecsTazy (980 puncte) acum 9 ani pai 3 persoane spun ca asa este bine? si tu spui ca nu e chiar indicat asa de turat. acum ce sa cred?

Comentarii:

A comentat BV98ERI (54,990 puncte) acum 9 ani Nu trebuie sa mergi turat la blana permanent,doar un regim mai sportiv , in depasiri sau alte situatii similare nu-ti fie rusine sa o turezi.Cum au specificat si altii evita sa mergi subturat.Cred ca colegii sunt de acord cu mine .Tu asculti de cine vrei ,este masina ta.
0 voturi
A raspuns ecsTazy (980 puncte) acum 9 ani chestia este ca stiu ca trebuie turata masina, pentru ca de 2 ori am avut deja probleme. dar as vrea sa stiu cam la ce turatie sa merg minim...in mare parte e si normal ca mai circuli cu 2000rpm sau 2200, dar totusi ma tem sa nu apara iar probleme de infundari si limp mode-uri. oricum multumesc de sfaturi, orice sfat ma ajuta cu cate ceva. si mie mi se pare aiurea sa circuli la 3000 pentru ca se simte ca motorul e cam turat...
+1 vot
A raspuns free2hot4you (6,170 puncte) acum 9 ani trebuie sa mergi putin mai turat dar nu zice nimeni ca trebuie sa o forjezi non-stop.
depinde de cat de repede schimbi tu vitezele. in principiu cel mai indicat ar fi, ca atunci cand ii dai treapta superiora turatia motorului sa nu scada sub 2000 de ture . deci tu trebuie sa iti dai seama la cat sa schimbi, in functie de cat de repede te misti. faci mai multe probe si schimbi in diferite plaje de turatii pana cand vezi la ce turatie trebuie sa schimbi in treapta superioara astfel incat cand debraiezi complet motorul tau sa ramana la minim 2100-2200 de ture.
deci...... poti sa mergi la 2200 de ture atat timp cat motorul tau nu scade sub aceasta valoare in timpul schimbarii treptelor de viteza.
sper ca am fost destul de explicit.
0 voturi
A raspuns ecsTazy (980 puncte) acum 9 ani am inteles. multumesc de raspuns, am inteles ceea ce ai vrut sa spui.