4Tuning.ro > 4Tuning Help > Masini > BMW > BMW e46 problema directie?

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

0 voturi

BMW e46 problema directie?

Mi-am adus acum o luna din germania un e46 2.2 benzina, l-am verificat acolo intr-un servis cu ajutorul unui prieten, toate bune si frumoase. Acum cinci zile mi-am schimbat rotile 225/40/R18 cu 225/45/R17 perfect echilibrate, nu bat nici la viteza mica nici la viteza mare. Problema e ca tin volanul drept cu ambele maini fara sa-l misc si masina isi schimba directia singura, adica face stanga, dreapta copiaza toate denivelarile sau santurile facute de tiruri. Nu foarte tare, dar nu pot merge asa, mentionez, cu celelalte jante nu aveam absolut nici o problema. Stie cineva despre ce e vorba sau daca s-a mai lovit de aceasta problema?

Nu vreau sa merg la cinci servisuri diferite, sa am toate variantele posibile sa fiu nevoit sa schimb toate elementele care tin de directie si suspensie, iar apoi masina sa se comporte la fel. Probabil sa fie ceva legat de geometria rotilor iar eu sa schimb toata masina.

A intrebat Krasimi (250 puncte) acum 7 ani in categoria BMW

5 Raspunsuri

+1 vot
A raspuns asandulescu (70,190 puncte) acum 7 ani ET-ul jantelor.
cele vechi probabil ca aveau ET-ul mare, adica janta era bagata sub masina, cele noi, chiar daca sunt mai mici au et-ul mic, adica janta iesita de sub caroserie.
Cele cu janta iesita fac ce descrii tu. Cumva cele de 17 sunt de pe seria 5? Eu asa am patit, am pus de seria 5.
In Ro din pacate nu avem drumuri, maxim 16 cu balon mare, eu am mers pe 17 pt ca nu imi intra altele mai mici, am frane de 3.0.

Comentarii:

A comentat Krasimi (250 puncte) acum 7 ani

editat de Krasimi acum 7 ani

Jantele sunt originale de e46 style 44 R17. Cred ca ar trebui sa fac proba cu un al trei-lea rand de jante sa vad cum se comporta masina. Totusi eu tind sa cred ca are ceva uzat, insa nu stiu ce sau poate e din geometria rotilor sau unghiul de fuga. Vorbesti de tara noastra? Hai in bulgaria sa vezi drumuri aici, dupa cateva sute de km tragi masina pe dreapta si pleci cu taxiul mai departe.
A comentat asandulescu (70,190 puncte) acum 7 ani Exact pe astea le am si eu, e foarte probabil sa fie de la ele.
Daca rezolvi cu alte roti sa imi zici si mie te rog.
Tind sa cred ca e de la ele, eu am avut 3 bmw-uri e46, cum schimbam jantele cu ceva mare si lat, avea comportamentul asta.
A comentat asandulescu (70,190 puncte) acum 7 ani nu stiu de ce face asa, rotile sunt ale masinii, eu am un 323i si am cat scrie in carte, 225/45/17. Pe autostrada sau drum drept masina merge corespunzator, cand intalnesc denivelari lasate de tiruri sare de pe drum.
A comentat Krasimi (250 puncte) acum 7 ani La mie problema e invers, pe R18 merge parfum, iar pe R17 am problema asta. Cand ajung acasa o sa fac rost de o pereche de jante tot pe R17 si-o sa vad cum se comporta atunci. Daca problema o sa ramana atunci o sa merg prin servisuri sa intreb, sa aud variante, oricum nu schimb nimic pe ea nu bate nimic, nu are jocuri.
+1 vot
A raspuns flolungu1 (1,260 puncte) acum 7 ani Nu se aprinde nimic in bord? Daca nu au aceleasi rotatii cele din fata cu celw din spate asa se intampla. Eu am facut o greseala identica cu un bmw sria 7 si era sa distrug inclusiv curia de viteza. La fel simteam cum volanul tragea singur dreapta sau stanga si ma arunca in balans de la stanga la dreapta. Problema era de la dimensiunile cauciucurilor. La tine deja aia pe 18 2 si pe 17 alte 2. Tine mine,daca cele din spate fac o jumatate de rotatie in plus fata de cele din fata apare problema. Nu e ca la un vw care are tractiunea numa fata, a ta banuiesc ca are cardan si binenteles un grup care este conectat si la totirea rotilor din fata.

Comentarii:

A comentat Krasimi (250 puncte) acum 7 ani Poate nu m-am exprimat eu corect, am un set de patru roti R18 cu cauciucuri de vara pe care l-am dat jos de pe masina si am pus un set de patru roti R17 cu cauciucuri de iarna, apoi a aparut problema pe care o am. Deci exclus ce ai spus tu, in bord totul e ok, nu am nimic aprins(toti martorii se aprind la punerea contactului, apoi se sting).
+1 vot
A raspuns flolungu1 (1,260 puncte) acum 7 ani Cel mai bine o probezi din nou cu celalalt rand de cauciuuri si daca nu mai face...e clar! Singura varianta mai ieftina..eu cum am scris..am patit-o tot cu alte roti ale masinii de iarna,dar numa ca dupa lungi batai de cap si verificari,un prieten a observat dimensiunea diferita  de inaltime intre cauciurile din fata si cele din spate. Mai mult eu unul nu stiu ce sa cred...succes in problema asta!

Comentarii:

A comentat Krasimi (250 puncte) acum 7 ani Acum mi-am pus inapoi rotile cu cauciucurile de vara pe R18, masina merge perfect si pe denivelarile facute de tiruri si pe ploaie si pe linia marcata nu mai fuge. Rotile sunt toate patru la fel, dimensiunile cauciucurilor toate sunt la fel, eu tind sa cred ca e ceva uzat sau unghiul/geometria trebuie facuta.
+1 vot
A raspuns flolungu1 (1,260 puncte) acum 7 ani E clar ca nu ai pb din directie sau alte componente mai imortante. Dar tu daca faci unghiul de fuga pt rotile cu "probleme" si ar fi de acolo problema,strici unghiul pt rotile pe 18. Nu stiu ce sa cred..foarte ciudat. Nu necesita sa faci unghiul cand pui alte roti..

Comentarii:

A comentat Krasimi (250 puncte) acum 7 ani Atunci ce sa fac? Mi-a spus cineva ca daca uzeaza spatele de acolo ar fi problema, desi nu cred asta nici mort. Totusi am verificat ce mi-a spus respectivul si pe spate pe jantele de R18 am cauciucurile duse si se vede clar ca uzeaza pe interior. Acum nu stiu ce sa spun.. trebuie sa verific cu un alt set de jante pe R17 sa vad daca problema persista. Pana la urma fac unghiul pentru jantele pe R17 iar cand am nevoie de cele pe R18 o sa fac unghiul din nou daca trebuie.
+1 vot
A raspuns flolungu1 (1,260 puncte) acum 7 ani Ar mai fi o chestie...sa nu fie foarte deformate cauciucurile pe 17..este posibil si asta...in interiorul lor sa se fi rupt sarmele si atele..atunci ele se deformeaza si nu mai calca drept..asta se inrampla de obicei cand sunt f vechi (nu uzate neaparat)

Comentarii:

A comentat Krasimi (250 puncte) acum 7 ani Stiu si de chestia asta, dar cand cauciucul e "stramb" trebuie sa bata si la viteza mica si la viteza mare, la mine nu bate nimic. Eu am fost cu rotile la doua vulcanizari diferite, oameni cu experienta i-am intrebat despre cauciucuri si mi-au raspuns ca nu e posibil sa fie de la gumele strambe sau problema cu vreo janta  atata timp cat volanul nu are nici cea mai mica vibraie sau bataie/tremurat.
A comentat flolungu1 (1,260 puncte) acum 7 ani In cazul asta incearca si fa-i unghiu de fuga...alta varianta..ridicatul din umar. Am un prieten ce a facut unghiurile de fuga de 5 ori pr ca-i toca cauciucurile a schimbat si ceva brat sau bileletele de directie (nu mai tin minte exact),ca intr-un final sa schimbe cauciucurile (nu bateau nu faceau zgomot) si problema a fost rezolvata. Bine...se intampla la o masina romaneasca,dar era din vina cauciucurilor.
A comentat Krasimi (250 puncte) acum 7 ani Sa ajung acasa, pun alte jante pe R17 pe masina apoi spun aici cum se comporta.