4Tuning.ro > 4Tuning Help > Masini > BMW > Cat de bune sunt motoarele die...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+2 voturi

Cat de bune sunt motoarele diesel de pe e46?

De mult timp ma framanta ideea unui 320d e46.

Care sunt proplemele cele mai intalnite si cum este raportul calitate/consum/pret/putere ?

 

Prefer raspunsuri din partea detinatorilor sau cei care macar au habar ce stie un motor de 320d.
A intrebat sketch (510 puncte) acum 12 ani in categoria BMW
Distribuie pe Facebook

9 Raspunsuri

+2 voturi
A raspuns nat04u (22,630 puncte) acum 12 ani Salut...motoarele 2.0 diesel de pe e46 sunt ok...nu pot spune ca sunt printre cele mai bune pentru ca nu este asa.Problemele lor sunt la partea de turbo,pica des turbina...partea nasoala este ca atunci cand pica turbina...suge aproape instantaneu uleiul din baia de ulei 'omorand'catalizatorul...deci schimbi turbina cat si catalizatorul..Ca si putere sunt ok..trag bine undeva pana pe la 150 dupa care viteza urca ceva mai lent decat a urcat pana atunci...sunt stabile,si nu-ti dau dureri de spate la drumuri lungi...consumul este situat la 5 exterior si cam 7 oras...Pretul depinde de anul de fabricatie,dotari!!!
0 voturi
A raspuns sketch (510 puncte) acum 12 ani Multumesc.
Alte pareri  ? Merita o astfel de masini ?

Comentarii:

A comentat nat04u (22,630 puncte) acum 12 ani Se merita sa cumperi o asemenea masina...sa ai grija de la cine o iei...ideal ar fi sa fie cineva serios care nu a tras de masina peste limite..I
+2 voturi
A raspuns LiquidTW EXPERT (161,390 puncte) acum 12 ani BMW e46 320d, merita, este fiabila, putere buna, rezistenta, siguranta tie cat si pasagerilor, depasesti fara sa ai emotii ( ai demaraj foarte bun cu ea ), consumul foarte ok in jur de 7-8% in oras ( asta mers lejer, dar po-ti consuma si 13-14% in oras daca mergi turata ).

Uite aici ca sa nu strici turbina, cum zice colegul. Ca turbina la motoarele diesel toate se duc. Depinde de cum ai grija de motor si cum mergi.

Normal un motor diesel trebuie lasat sa sa incalzeasca, macar cat de cat, sa lasi motorul la relanti vreo 3-4 minute, pana isi ia uleiul k-lumea. e bine sa nu turezi motorul pana nu ajunge la temperatura normala de functionare, pt ca uzura este mult mai mare. Shi daca e foarte frig puteti observa ca turatia de relanti este mai mare, poate ajunge shi pana la 1000 rpm, pt ca se modifica cantitatea injectata shi avansul, dar scande incet pana la nivelul normal. Aceasta este o reactie normala data de catre electronica.
Personal pana motorul nu are temperatura normala de 90 C' nu-i dau mai mult de 2000 rpm. Dupa nu mai am probleme shi sar linistit de 3500, daca este necasar.
Regimul normal de exploatare la mine e ~ 2000 rpm: reprize foarte bune, consum decent, viata mai lunga a motorului (am citit pe ceva forum nemtzesc ca la golf TDI cam asta e regimul optim.
Daca e cu turbo motorul e indicat sa folosesti motorul la o turatie la care sa functzioneze shi turbina, pt ca pot sa apara depuneri de cenusha care duc la degradarea instalatziei. Daca e diesel atmosferic nu are nici o treaba, poti merge cu 1000 rpm toata ziua.


Salut
:)
.

Comentarii:

A comentat dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani Turbina functioneaza de cand pornesti motorul, nu dupa o anumita turatie. Este vorba de intensitatea cu care functioneaza.
 3-4 minute este prea mult sa astepti. Ar fi culmea si inutil sa stai atat. Un minut este destul dupa pornire si 1-2 min. inainte de oprire, dupa o folosire intensa, cum ar fi cativa km la viteze mari.

Apoi, nu este nevoie sa mergi tot timpul la turatia la care turbina lucreaza mai mult, crezand ca doar asa nu se va strica.
Poti sa mergi si mai calm, fara sa turezi inutil. Ideea e sa-ti aduci aminte ca macar din 2 in 2 saptamani s-o mai 'forjezi' un pic, cu motorul cald, bineinteles.
–1 vot
A raspuns CazyRoll (710 puncte) acum 12 ani Salut, daca vrei sa achizitionezi un e46 diesel, nu te arunca la unul inainte de 2002 de 136 cp, sunt cunoscute ca fiind problematice . Cele dupa 2002 sunt bune, fiabile, dar ai grija sa nu aibe foarte multi km in bord ca o sa te rupa la pret piesele de schimb. Daca vrei sa nu te doara capul cu schimbatul turbinei iti recomand un 318i care nu are consumul cu mult mai mare.
 Sper ca ti'am fost de ajutor !
0 voturi
A raspuns Florian78 (140 puncte) acum 11 ani Fratilor eu am achizitionat un e46 din 2001 full de 136cp cu diverse probleme printe care si pompa de injectie si ceva probleme pe la releul de buji bucsi etc . Dar din punctul meu de vedere e46 este o masina super ok pt oras fie ea diesel sau benzina cu toate ca a costat ceva reparatia tot diesel mi-a lua indiferent ce zic alti atata putere si cuplu nu gasesti la benzinar . Desi nu ai acelasi demaraj  pt mine e fiabil dieselu si zgomotul e superb.
0 voturi
A raspuns stewbmw (140 puncte) acum 9 ani Scuze ca intervin cu o a lta problema de a mea.  Dar cine a întâlnit-o sa îmi zică.  

Am un bmw 320d 110 KW 150 CP. Când schimb la turații mari 3 4 mii, sport...  Își pierde din putere 4 5 secunde după care iar trge normal.  Dor intervalul de schimb pierde puterea.....  Dc?
0 voturi
A raspuns Neniu90 (430 puncte) acum 6 ani uitate la turbo sa nu ai geometrie variabila blocata , daca e blocata trebuie curatat turbo
0 voturi
A raspuns thegoodfather (180 puncte) acum 6 ani am una de 10 ani .  are ceva optiuni .aproape full  
bmw seria 320d 150 cp e46 facelift , cutie tip tronic , 3 moduri de a conduce.
o masina puternica calitate tehnica estetica nota 10 .
ieftina asigurare 33 lei - pe luna
itp 120 lei an
impozit an 90 lei sau 130
tinand cont ca masina e tank 2 tone aprox cantareste acest model. forta pe siguranta motor  consum  calitate  confort
  design  aerodinamica  putere  cutie sport .sau normala avand un motor de 150 cp dupa anul 2003 sau chiar 2003.
consum oras 6 % consum exterior 4-5 % .
cel mai bun consum inregistrat , in comparatie cu calitatea fiabilitate masini puterea si siguranta , daca te dai la ia undeva la 4000-5000 de turatii ai adrenalina daca ai si modul kick down sub pedala ! consumul fiind de 10-12 !  sunt multimit de 10 ani o am si acum ,am avut oferte de 5000 de euro pana in prezent si nu am vrut sa o dau recent de cand sa scos taxa pretul a scazut dar nu prea mult, masina a fost achizionata acum 10 ani avand 3 proprietari cu pretul de 9300 euro . fiind ca noua ! ireprosabila !

MOTOR SUSPENSIE DEFECTE CE CADE IN 10 ANI !???
 

fulie virbochen arbore cotit .
 articulatii fata spate bascule pivoti .
pompa de apa , alternator , electromotor ,
bujii , tampoane motor , tampoane cutie .


turbina functioneaza destul de bine , cand e motorul rece se aude un fluierat un sunet frumos de la bmw , iar apoi o data ce se incalzeste turbina se aude daca accelerezi sau vrei viteza atunci intra turbina !! nu se strica nicidecum , modelul asta e facut blana pentru absolut orice , fiabilitate , putere confort , etc etc.
are distributie pe lant , baie de ulei din fier ,
 modele noi sunt praf . plastice , si iar plastice . !


. masina asta necesita sa te mai dai la ia din cand in cand , dar nu ca orice prost , doar sa o intretii si motorul sa lucreze bine cu uleiul castrol long life edge LL - 04 . 5w30 sau de la bmw .
la cutie i pui ulei rosu , dexvron IV , daca e manuala nu prea necesita !.  o tii constant la drum asa se curata . cand pleci pe autostrada i dai 150 160 sau o tii undeva la 140 constat, cel putin 80 km , atunci isi asigurar o buna curatare a injectoarelor cu motorina de la efix , care zboara , iti da impresia ca este un benzinar , cea mai buna motorina . am incercat toate marcile si pompele de benzina din bucresti nu este nici una ca petrom efix. calitate , se arde si greu , si masina lucreaza in parametri optimi , la acest mmodel daca esti pe rezerva o sa observi ca masina nu mai trage la fel de tare , multi nu stiu asta , vorbesc in nestire de cauza , la exterior se deterioreaza plasicu de jos de la stergatoare si parbriz , si bandourile nichelate de la usi si pragurile se rupe putin din cauciul ala , in rest masina este ideala pentru orice om, multi fug de ideea bmw ca e scump ca consuma ca etc. nare nici o treaba , luati-va o masina buna cum am eu. ca sa vedeti. am aici un link sa va uitati la un model asemanator , bineinteles eu schimbam piese la ia doar la filaret bmw , si la serive autorizate care se pricepeau , sa nu duceti acest model de masina la orice prost , ca o strica !!
https://lajumate.ro/bmw-320d-150cp-facelift-navi-tip-tronic-piele-full-1529854.html sper ca vam fost de folos si acest anunt este informativ. o posed si in ziua de azi , dar nu o vand am pus ca sa va convingeti ca am un asemenea model de 10 ani si inca ruleaza ca in tinerete se comporta excelent. fara a face investitii marii dealungul timpului in ia ! intretinuta totdata binteinteles cu uleiuri de la castrol si bmw recomandate si piese originale sau brandurii cunoscute noi !!
pe scurt in zilele de azi unii nu au bani , dar se pot gasii piese in dezmembrari , foarte foarte ieftin , presimt ca intr-un an bucurestiul o sa fie plin de masini dintrastea ! > bineinteles doar acest model , din 2003. restul au fost facute foarte prost cu probleme !

Comentarii:

A comentat costinionutz92 (100 puncte) acum 5 ani pot sa te contrazic un pic,un 320d pana in 2001 aveau 136hp,din 2002 a aparut prima faza de facelift si motorul de 150hp din 2003 a aparut a 2-a faza de facelift si cutie 6 trepte si e46 s-a fabricat pana in 2005 ce a iesit dupa orice marca chiar au iesit doar plastice si senzori,eu unu nu as vrea sa am ceva dupa 2005 cu toate ca am acelasi model ca al tau din 2002 si manual 5 trepte,o masina ce nu se va face/construi vreodata,si costurile de intretinere nu sunt exagerate atata timp cat ii dai la timp ce cere
0 voturi
A raspuns thegoodfather (180 puncte) acum 6 ani probleme mai au cu senzori de la dsc  , care costa 90 lei 2 senzori

si cu becurile stopuri spate , se ard , costa 4 lei un bec !

multi se tem si de caseta de directie de jocul in volan . aici depinde de masina de cat de calarita ti-o iei cati km reali are ! a mea are 260.000km in prezent reali , motoare ce nu prea se mai gasesc nici in germania decat foarte rar ! si au pretul foarte mare de la 3800 euro pana la 5500 !  , nici in germania nu se gasesc prea usor si ieftin , multi se pacalesc cu benzinarele caci cred ca sunt mai ieftin pe piese , pornesc iarna repede si alte chesti , sau cu motorizari mici . sau cu un alt an de fabricatie , trebuie tinut cont , doar dupa 2003 an fabriacatie ptr e46 . si sa fie de 150cp diesel, sau facut pana in 2005. astea tin la pret si acum deoarece sunt masini foarte rezistente si bune ! singura problema pretentie a mea la masina asta nam vazut nici un defect decat servo, mi se pare ca merge putin cam greu , nu se observa asa tare tinand cont de anii de atunci si 2 tone greutate ale masini mai exact 1880 kg. i daca iti iei una full , nai ce sa-ti reprosezi toata viata , cea mai buna investitie facut-a intr-o masina !

Comentarii:

A comentat Cosmy07 (100 puncte) acum 5 ani

editat de Cosmy07 acum 5 ani

Buna. Am un BMW 320D 2008 automata, 177 cp. Este putin cam obosita, are 274.456 km. Am o problema de ceva timp si nu stiu cum o pot rezolva. Am fost la 2 mecanici diferiti si miau spus ca nu are nimic. Acum o luna am schimbat galeria de admisie. Dupa ce am luato de la mecanic dupa 2 zile la motor a inceput sa se auda un zgomot. Am duso inapoi la acel mecanic si mia spus ca e in regula.Deci nu se aude mereu, din cand in cand, atunci cand o accelerez se aude un "huruit" si cand trebuie sasi schimbe viteza se aude ca si cum se misca o piesa. Numai fuge, consuma mult dar doar atunci cand se aude acest zgomot. Problema e ca trebuia sa ajung cu ea din Italia in Romania si imi e cam frica. Ce poate fi? Va multumesc