A raspuns
BrownBear
(41,320 puncte)
acum 12 ani editat de BrownBear acum 12 ani
Salut!
Eu am avut o problema asemanatoare!
Am un E36 318i motor M40B18 (motor de pe generatia E30 - din 87). Masina am adus-o din Suedia in 2008. In actele de acolo aparea Euro 2. Este dotata si cu catalizator si cu sonda lambda si in tari precum Suedia si Germania se recunosc aceste "modificari" pe care le poti face masinii ca sa se incadreze in anumite norme de poluare euro(1,2,3...). Eu am adus-o stiind perfect ca o sa coste taxa in conformitate cu norma de poluare Euro 2. Cand am adus-o in tara, surpriza de proportii...RAR-ul nu recunoaste absolut nicio modificare adusa masinii ca sa corespunda cu o anumita norma de poluare si mi-a dat norma non-euro. Taxa era mult mai mare cu aceasta norma, insa a trebuit s-o inmatriculez. Asta e :) Nu regret nicio secunda.
RAR-ul nu tine cont ca masina are "tot ce-i trebuie" sa fie incadrata intr-o anumita norma de poluare, chiar daca ea din fabrica a fost non-euro de exemplu. Pur si simplu, RAR se uita pe o lista a lor si analizeaza motoarele si cand s-au fabricat ele. Daca la ei in evidente apare motorul respectiv ca fiind non-euro, non euro moare, chiar daca in Germania sau Suedia(de exemplu, or mai fi si altele care accepta asa) este considerat....euro 4.
Asta e...nemtii si suedezii sunt mai prosti...romanu' mai destept.
Nu am fost de acord cu asa ceva, insa de "dragul" masinii a trebuit s-o inmatriculez....vezi ce faci sa nu te trezesti ca ai de platit 30.000 euro taxa...
O zi buna!