A raspuns
stefan.angelo
EXPERT
(267,040 puncte)
acum 12 ani
Salut!
Garnitura arsa nu inseamna mereu fum,mers aiurea,apa in ulei,ulei in apa etc.
In primul rand,garnitura poate fi ciupita,e destul cat sa scape compresie si sa arunce apa afara.
Sistemul de racire a fost aerisit dupa ce s-au facut completari de apa?
Daca apa iti refuleaza afara puternic cand deschizi capacul de la vasul de expansiune e clar garnitura.
Pentru termostat,poti verifica dupa cum se incalzesc furtunele de la radiator,adica daca cel pe care e termostatul e rece cand apa din motor fierbe,atunci termostatul e de vina.Daca acelasi furtun e fierbinte si cel de jos rece,in general furtunul care aduce apa la radiator e cel de sus,atunci nu e termostatul.
In cazul asta,il demontezi,il pui intr-un vas cu apa care fierbe,si vezi daca se misca,adica daca deschide sau nu.
Dupa simptomele masinii,si dupa intrebarile mai vechi pe care le-ai pus,cel mai sigur e garnitura de chiuloasa,daca se desface un furtun si pierzi apa,nu se blocheaza termostatul,prima vizata e garnitura de chiuloasa.
Pentru a fi sigur daca e garnitura,inainte de a desface chiuloasa,poti face un test de compresie.Nu iti recomand sa umbli la garnitura acasa,nu e o operatiune simpla deloc,si daca nu stii ce si cum sa faci,o sa iti mearga motorul bine in veci.
Daca constati defect de garnitura de chiuloasa,nu uita sa rectifici chiuloasa.