4Tuning.ro > 4Tuning Help > Masini > CITROEN > Check engine,apare si dispare ...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+2 voturi

Check engine,apare si dispare cand vrea?

Salutare tuturor!

Zilele astea am intalnit o problema ciudata sau poate e ciudata doar pentru mine.

Am avut de schimbat la un citroen c3, 1,4 8v,74 cp,70k km bujii,pompa apa,distributie si curea accesorii.

Ok,prima data am desfacut mufele de la clapeta de acceleratie,senzor aer cel din galeria de admisie si un senzor care venea prins pe modului de aprindere.Intre timp am curatit clapeta de acceleratie si am dat drumul la apa jos.

Dupa ce am montat bujiile,pentru proba,nestiind daca am primit pe cele corecte,am dat o cheie si mia ramas aprins check engine.

Apoi am schimbat pompa de apa distributia si cureaua de accesorii,check engine aprins in continuare.

La insistentele proprietarului nu am facut aerisire de circuit la apa,a zis ca isi face singur.Intre vasul de expansiune si radiator,avea un furtun gen furtun de vaccum.

Ok,masina a facut 5 km,logic a dat toata apa afara.

Am facut aerisire de circuit si surpriza check engine a disparut.

Are acest motor vreun senzor de presiune apa?Mentionez ca toate mufele au fost puse corect la loc,si cand am facut proba si cand am terminat de lucrat.

Sa fie un senzor de presiune sau este posibil ca ecu sa stearga erorile,desi nu stiu de unde ar fi putut fi eroarea.

Multumesc anticipat de raspunsuri.
A intrebat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani in categoria CITROEN
Distribuie pe Facebook

1 Raspuns

+2 voturi
A raspuns turbojack EXPERT (317,140 puncte) acum 11 ani Ai dat la cheie fara sa montezi mufele la loc?
Ai dat la cheie fara distributie montata?
Unde ai invatat procedurile astea de lucru haotic ?
Un tester n-ai pus pe masina asta dupa tarasenia cu "check engine" ?
Nu exista senzor de presiune apa.

Comentarii:

A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Salut!
Imi cer scuze,greseala a fost in intrebare.
Deci initial am schimbat bujiile,in urma unui zgomot ciudat gen mers in 3 pistoane.Una din bujii era arsa,nu dadea scanteie.
Apoi am montat totul la loc,absolut tot.Fiind incepator in proceduri de genul,am verificat de 2 ori.Absolut orice mufa demontata era la locul ei.Intre timp am dat drumul la apa,de la furtunul de jos de la radiator,persoana care a adus masina mi-a zis ca i se incalzeste apa si ii da afara din borcan.In timp ce curgea apa afara,m-a sunat tipul de la depozit care mi-a adus bujiile si a zis sa vad daca merge motorul,ca nu stie sigur daca a adus ce trebuie.Motorul mergea ok,acel zgomot inca era prezent.Bujiile erau bune,dar erau cu 4 electrozi si ff scumpe,motiv pentru care am pus altele dupa codul din autodata.
Dupa ce am pus al doilea set de bujii noi,apa in motor nu mai era.Am reconectat toate mufele si am pornit motorul.Aparu-se check engine.Am zis ca intai vad de unde e acel zgomot,aparea cand vroia el si se termina cu un poc! ca intre 2 metale,apoi urma sa duc masina la tester.
Am oprit motorul,am demontat suportul de la motor,cureaua de accesorii si capacele de la distributie.Din cureaua distribuitiei mai erau cativa mm,pompa de apa era descentrata si cureaua sarea de pe ea in suport motor apoi sarea inapoi.
Ok,am schimbat distributia,am pus totul inapoi si am schimbat si cureaua de accesorii.
Am remontat totul,am dat cheie,check engine era inca acolo.
Apoi a venit proprietarul si i-am zis ca mai am apa de psu si gata.El a zis ca a mai pus apa si stie si nu trebuie facuta aerisire.Am insistat ca trebuie dar nu si nu.Ok am pus apa normala si a plecat.
M-a sunat in nici 20 de minute ca ii arunca apa afara,am facut aerisire de circuit pe la acel furtun care face legatura intre marginea de sus a radiatorului si vas de expansiune.Nu stiu ce rol are,seamana cu o conducta de vaccum.
Apoi am dat cheie,check engine nu mai era si am lasat motorul la relanti pana a pornit ventilatorul.
Ceea ce nu am inteles,check engine apare in urma unei erori sau un senzor de nivel care indica o problema.
Initial m-am gandit ca e de la senzorul de nivel antigel,montat pe vasul de expansiune.
Alta explicatie nu gasesc.
Nu am dat la cheie fara senzori sau cabluri montate si in nici un caz fara distributie montata.