A raspuns
turbojack
EXPERT
(317,140 puncte)
acum 13 ani editat de turbojack acum 13 ani
Fiind vorba de benzinarul de 1.2 ce merge rau,in primul rand se curata minutios clapeta acceleratie,de preferat prin demontare de pe tunelul de admisie.Aceasta clapeta nu are nevoie sa fie setata la remontare.
La diagnoza se verifica functionarea sondelor lambda si in special a celei amonte a carei tensiune trebuie sa oscileze rapid intre 0.1 si 0.85V.
Daca toate astea se fac sii motorul se incapataneaza sa mearga rau,se demonteaza bujiile.De regula la acest motor cu aceasta vechime este posibil ca pipele fiselor bujiilor sa se sparga bucati deoarece sunt durificate in timp.Aceste fise se inlocuiesc.
Daca motorul continua sa functioneze in 3 cilindri pe diagnoza trebuie sa dea ceva de genul : "cilinder X missfire",semn ca este ars calculatorul motor.
El se poate repara arareori si se inlocuieste cu unul nou,sau cu unul vechi "virginizat".Daca unul vechi nu este "virginizat", el trebuie sa fie altfel insotit de modul imobilizator,cu cheia si contactul aferent.