A raspuns
stefan.angelo
EXPERT
(267,040 puncte)
acum 13 ani
Salut!
Honda in era diesel incepe cu Accordul generatia 5, cod CF1, fabricat intre anii '93 si '98, cu un motor diesel cumparat de la Rover, marca cu care Honda a fost asociata la vremea respectiva. Motorul era de 2.0 l si avea 105cp si motoriza si modelul Rover 620 diesel.
Pe urma a venit colaborarea cu GM din 2001 prin care s-a facut un schimb de motoare: Honda primea de la Isuzu, parte a GM, motorul diesel de 1.7 cod Circle L, iar GM primea V6-ele cod J35 de la Honda. Diferenta fata de motorul folosit si de Opel consta in tipul de injectie: Opel mergea pe injectie directa simpla, cu presiune mica, pe cand Honda mergea pe sistem common rail, cu presiune mare. Puterea era de 100cp si cuplul de 220 Nm.
Isuzu facea printre cele mai robuste motoare diesel in acel moment.
2.2-ul actual este derivat, in general, din acel 1.7 de la Isuzu, mai putin cilindreea si puterea evident crescute, precum si solutiile de atenuare a vibratiilor specifice diesel (de exemplu, arborii de echilibrare), metoda din fabricare a blocului din aluminiu semi-solid si sistemul common rail de ultima generatie.