A raspuns
tm30amp
(41,870 puncte)
acum 10 ani
motorul da pe mini este un motor citroen-peugeot. Este un motor care e proiectat sa lucreze la temperature inalte si de aceea are nevoie de cei mai buni lubrifianti. Pentru asta, in tubul de intrare al uleiului ar trebui sa existe, atasat la filtrul de ulei, si un ,, schimbator de caldura'', care necesita si el ulei in plus. Asta inseamna ca ori motorul, ori turbocompresorul vor functiona cu uleiul sub limite normale, ceea ce va cauza generare de reziduuri de carbonice mult mai mari decat in cele rezultate in conditii de uz normal. Deci Filtrul de ulei este cauza directa a defectiunii, iar ca si cauza indirecta, de vina sunt reziduurile(depunerile de oxid de carbon). Poate fi afectata si pompa de ulei tot din cauzele mai sus mentionate. Insa turbo este primul care ,,pica'' , datorita regimului de turatii la care functioneaza (230.000 turatii/min). Pentru a evita ulterioare defectiuni ale turbocompresorului iti recomand :
- sa inlocuiesti tuburile si racordurile ale circuitului de lubrifiere.
- sa controlezi pompa de ulei
-sa desfaci si cureti baia de ulei
- sa inlocuiesti filtrele de ulei cu unele originale
- sa verifici/cureti intercoolerul pentru eventuale urme de ulei ars.
-sa cureti bine conductele de intrare si iesire ale uleiului
-sa verifici FAP-ul (daca are), sa nu fie infundat (daca din primul turbo a iesit ulei pe evacuare)
-sa verifici catalizatorul, sa nu fie infundat sau cu urme de ulei (daca din primul turbo a iesit ulei pe evacuare)