4Tuning.ro > 4Tuning Help > Masini > OPEL > Trepidatii la franare

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

Trepidatii la franare

Am in familie un Opel astra H (break) 2006 ,cand se pune frana se simt niste trepidatii se poate sa fie de la geometrie sau de la placute ? Discurile nu sunt ovalizate... placutele de pe fata s-au schimbat acum 2 ani.Asta se intampla la viteze mai mari cand pun frana si nu frana brusca...
A intrebat 54541251 (36,540 puncte) acum 12 ani in categoria OPEL
Distribuie pe Facebook

10 Raspunsuri

–1 vot
A raspuns buggghy (8,600 puncte) acum 12 ani Bucsiile , sau eventul sa indrepti rotile fata la o vulcanizare, pot fi deformate sau ovalizate sau neechilibrate .

Comentarii:

A comentat 54541251 (36,540 puncte) acum 12 ani Bucsiile alea de ce se duc ? sti ? O sa ma duc maine la o vulcanizare ca ieri am sesizat problema...
A comentat buggghy (8,600 puncte) acum 12 ani de la gropile noastre superbe :)
A comentat 54541251 (36,540 puncte) acum 12 ani mersi de raspunsuri (ai uitat sa spui ca sunt si foarte foarte multe ;)
+1 vot
A raspuns vwgolf19tdi (25,160 puncte) acum 12 ani Discurile sunt, de unde sti ca nu sunt ovalizate?

Comentarii:

A comentat 54541251 (36,540 puncte) acum 12 ani Din cate stiu discurile se ovalizeaza cand se pune frana brusca la viteze mari . Si asta nu s-a intamplat mai niciodata stiu sigur pentru ca cel care conduce e prea atent cu masina ca sa faca asta :)) (defapt e obsedat )
A comentat dsg (4,520 puncte) acum 12 ani Discurile se ovalizeaza si din cauza ca sunt proaste si e suficient sa le uzi atunci cand sunt incalzite.
A comentat vwgolf19tdi (25,160 puncte) acum 12 ani de acord cu dsg, nu tre sa le exploatezi prost ca sa le ovalizezi
0 voturi
A raspuns 54541251 (36,540 puncte) acum 12 ani Asta nu am stiut.Se pot verifica la vulcanizare nu ?

Cel mai bun raspuns:

+2 voturi
A raspuns dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani Daca trepidatiile in volan la viteze mai mari erau si fara franare, atunci se putea vorbi si de neechilibrarea pneurilor.

Trepidatiile la franare apar doar de la discuri uzate si/sau ovalizate. Au km multi sau au fost schimbate si sunt de calitate proasta.
Nu se vad in niciun caz la vulcanizare. Chiar ai impresia ca dai jos roata si vezi niste discuri ovale ?
Le schimbi si gata. Daca le schimbi cu ce gasesti mai ieftin, ai sanse ca dupa cateva mii de km sau chiar sute, sa patesti la fel.

Atentie. Daca schimbi discurile, e obligatoriu sa schimbi si placutele.

Comentarii:

A comentat 54541251 (36,540 puncte) acum 12 ani Discurile nu s-au schimbat niciodata.Masina are 96.000 km,cred ca asta este sursa trepidatiilor.

Alte raspunsuri: (6)

+1 vot
A raspuns turbojack EXPERT (317,140 puncte) acum 12 ani Discurile ovalizate bat la franari lejere la viteze relativ mici.
Discurile se verifica cu ceas comparator,nu altfel.
Trepidatie la viteze mari definesc uzuri a trenului de rulare,primele vizate fiind capete de bara si pivoti.
+1 vot
A raspuns anndi (510 puncte) acum 12 ani Problema, cum au spus colegii e de la discuri. Cel mai simplu sunt de verificat pe strung. Daca nu crei sa dai banii pe discuri noi, le iei pe astea la strung si o sa mai mearga. Ai sanse sa patesti acelasi lucru dupa un nr de km sau sa nu mai ai treaba cu ele.
Daca discurile sunt bune, problema de din fuzete. Sunt strambe sau rulmentii nu au fost bagati cum trebuie si acum "joaca" in fuzeta.
–1 vot
A raspuns D1rtyDuck (17,970 puncte) acum 12 ani Pot fii :

Cauciucurile ovalizate sau cele de iarna sa dea vibratii.
Jantele strambe ( necesita indreptat si echilibrat la o vulcanizare )
Asigura-te la un service autorziat ca discurile nu sunt totusi ovalizate.
Placutele pot da si ele trepidatii in legatura cu discurile daca sunt ovalizate .

In cazul in care faci o investitie sa schimbi discurile,e bine sa schimbi si placutele, dar sa eviti franele bruste .

Salut .
+1 vot
A raspuns LiquidTW EXPERT (161,390 puncte) acum 12 ani REZOLVARE dupa ce ai spus tu :
- Schimba discurile fara sa te mai gandesti, sunt uzate si nu printe integral pe tot parcursul discului ( deformat )
- Echilibreaza rotile
- Fa-i geometria
- Si data viitoare numai merge 96.000 km fara sa schimbi placutele macar pe la vreo 40.000-50.000, crede-ma, mai ales daca esti genul de conducator sa franezi fix cand ajungi aproape de spatele altei masini sa te opresti la limita, dintr-o apasare mai brusca si un scurt timp de franare, aproape de a-ti intra ABS-ul, si nu previi si franezi din timp usor, deoarece tot in  spatele lu` ala ajungi, respectiv tot la culoarea rosie a semaforului ajungi.
Ma intelegi ce am vrut sa spun :)

Salut :)

Comentarii:

A comentat 54541251 (36,540 puncte) acum 12 ani Placutele de pe fata s-au schimbat,si masina nu s-a mers cu ea cum zici,nu a vazut frana brusca de cand a luat-o de la 52.000 km,si faza cu sa puna frana brusca in spatele lu ala nu s-a intamplat niciodata dar totusi cred ca e de la discuri si o sa schimb si placutele.
0 voturi
A raspuns vyrus_20 (24,370 puncte) acum 12 ani discuri ovalizate . schimbate sau strunjite cele vechi daca au inca grosimea corespunzatoare. + schimbat pastile  frana .  iti zic din experientza de acum 2...3 luni am patit la fel .
0 voturi
A raspuns ionutfan (410 puncte) acum 10 ani Cu siguranta discurile. Dar este bine sa verifici si roata daca are joc. Am patito eu. Si au fost pivotul principal..verifica anainte sa arunci cu bani.