A raspuns
workaholic_ro
(19,270 puncte)
acum 13 ani
Cateva consideratii de ordin general, ca sa nu te iei dupa toate prostiile:
- nu e de loc un motor primitiv sau prost, doar ca e un pic gurmand; nu are totusi cum sa consume 20 decat daca stai blocat in trafic jumatate din timp;
- daca schimbi viteza sub 3000 de ture asta poate fi un motiv; nu are cuplu la turatii joase si incearca sa compenseze din alimentare; il poti tura linistit la 3500-4000, chiar ii place; daca trebuie sa te "scoata" da-i linistit si 6000 sau peste; daca esti cu distributia schimbata la timp nu pateste nimic, e un motor facut sa mearga turat;
- nu te chinui sa mergi ca taximetristii, in a patra cu 50, nu economisesti nimic; in loc de economie vrei produce catalizator infundat;
- nu are debitmetru, are doar senzor de presiune si temperatura pe admisie;
- se incalzeste in maxim 3-4 km, indiferent cat e de frig; daca "naveta" ta e de 5 km, mergi aproape tot timpul in bucla deschisa, n-ai cum sa nu consumi.
Posibilitati de diagnosticare:
- scula dedicata se numeste T4, nu stiu daca gasesti un service sa o (mai) aiba, dar merge orice compatibil OBDII, doar ca nu vei putea apela toate functiile.
- un ELM327 pe eBay e cativa dolari, il conectezi la laptop, soft gasesti gratuit.
Posibile cauze:
- senzorul de temperatura arata o temperatura incorecta si da peste cap alimentarea;
- una sau mai multe sonde de O2 nu merge sau bate campii (are trei);
- distributia e veche si curelele secundare sunt intinse;
- unul sau ambele mecanisme de comanda a valvelor VIS (variable intake system) intarzie sau nu merge de loc.
Rezolvarea e in principiu la tine, mecanicii habar n-au de motoarele astea, le gasesti doar pe Rover, Caterham, un model de Kia si o amfibie facuta pe undeva prin Australia, nici unele nu prea circula pe la noi.