A raspuns
Daniel-WTF
(5,500 puncte)
acum 12 ani
Bara de rigidizare este atat pentru puntea spate cat si pentru puntea fata.
Sunt elemente de stabilitate dedicate unui stil de condus sportiv, oferind o stabilitate mai buna dar reducand din manevrabilitatea directiei. Montajul acestei bari se face pe capetele superioare ale amortizoarelor mai exact pe oale. Bara de rigidizare fixeaza distanta intre capetele superioare ale amortizoarelor.
Aceasta bara este supusa la extensie in cazul masinilor de curse, care vireaza la peste 1G. Pe scurt rolul acestui element de stabilitate este de a rigidiza caroseria si a nu permite apropierea extremitatilor. Reduce si preia fortele ce actioneaza asupra caroseriei in momentul unui viraj mai violent, in cazul franarilor bruste sau a acceleratiilor puternice.
Totodata are efect de rigidizare la trecerea peste denivelari datorita puterilor socului aplicate diferit la roata si in mod automat transferate pe cele doua amortizoare. Bara de torsiune transfera cuplul dat de o denivelare la roata direct intr-un cuplu de rasucire la nivelul lonjeronului, nu solicita caroseria si prinderea superioara a amortizorului.