4Tuning.ro > 4Tuning Help > Masini > SKODA > treptele de schimbare a viteze...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

Treptele de schimbare a vitezei

Am o Skoda fabia 2 1.4 16V si nu prea stiu intre ce turatii trebuiesc schimbate treptele de viteza ma poate ajuta cineva ?

A intrebat bogdan1305 (38,120 puncte) acum 14 ani in categoria SKODA

Cel mai bun raspuns:

+22 voturi
A raspuns Caesaro (12,320 puncte) acum 14 ani Daca te referi la motorul de 85CP atunci trebuie sa stii doua chestii:
- cuplul maxim il obtii la ~3.800rpm(118Nm)
- puterea maxima o obtii la ~5.000rpm (85CP)

Majoritatea motoarelor mici cu 16V au cuplul maxim la turatii relativ mari (~3.700 -4.300 rpm).
La benzinare, in general, e OK daca schimbi treptele in zona 2.500-3.000rpm pentru un mers normal.

Tu cum schimbi acum?

Comentarii:

A comentat bogdan1305 (38,120 puncte) acum 14 ani schimb pana in 2500 asa dupa ureche, pentru un consum relativ mic cand am cumparat-o cel de la reprezentanta mi-a spus sa o schimb de la 4000 rpm in sus dar daca faceam asta imi era mila de motor
A comentat Caesaro (12,320 puncte) acum 14 ani E un motor pe benzina! Are o plaja de turatii mult mai mare decat un diesel asa ca nu are de ce sa-ti fie mila de motor la turatii mari. Asa sunt facute motoarele astea, pentru turatii mari!
Fa un test: du-te pe un drum drept si cat de cat liber. Schimba treptele la 4.000-4.500rpm si observa diferenta! O sa ti se para alta masina...
A comentat turbojack EXPERT (317,140 puncte) acum 14 ani Cu siguranta va fi o alta masina cand intri la PECO.
Un asemenea regim de turatii ca uzanta permanenta este inutila si paguboasa.
A comentat Caesaro (12,320 puncte) acum 14 ani Inutila si paguboasa?
Ma indoiesc ca la un benzinar turatiile mari i-ar face rau...
Spre deosebire de diesel majoritatea benzinarelor NU au turbina sa le ajute la turatii mici deci efortul motorului va creste daca-l utilizezi subturat.
A comentat bja09 (2,510 puncte) acum 13 ani Ii dau dreptate lui Caesaro , la turatii mici  adica mentinand-o subuturata cauzeaza uzura "permanenta si paguboasa" trebuie schimbat undeva peste 2000-3300 pentru consum mic  iar pentru senzatii pe la vreo 4000 +

Alte raspunsuri: (13)

+1 vot
A raspuns vwgolf19tdi (25,160 puncte) acum 14 ani cum schimbi tu e ok pt un mers economic, dar daca vrei mai mult de la ea, accelereaza fara grija pana la 4500.

Comentarii:

A comentat bogdan1305 (38,120 puncte) acum 14 ani accelerez de accelerat dar si consumul e pe masura cred :)) la 100 de km sigur nu o sa mai am 7% si voi avea dublu :))
A comentat vwgolf19tdi (25,160 puncte) acum 14 ani Pai da, asta e... consumul creste diret proportional cu cat accelerezi.
A comentat bogdan1305 (38,120 puncte) acum 14 ani aa si mai apare o problema la plecarea de pe loc imi arata la consumul instant ceva de genul 99% 86% 49% de ce oare ?
A comentat Caesaro (12,320 puncte) acum 14 ani Nu te lua dupa consumul instant. E doar o valoare orientativa calculata mai mult... nu neaparat reala.
Adica daca iti arata 49% inseamna ca daca ai conduce 100km fix in conditiile de la momentul afisarii atunci ala ar fi un consum real.
Consum dublu nu o sa ai daca o turezi mai mult insa o sa ai un 10-11% urban, cu siguranta.
Cel de la reprezentanta ti-a recomandat corect pentru o utilizare normala a motorului respectiv(vezi turatia de cuplu de mai sus). Cand mergi mult subturat iti scade consumul dar iti creste uzura.
A comentat bogdan1305 (38,120 puncte) acum 14 ani aha :) multumesc mult de ajutor :)
A comentat turbojack EXPERT (317,140 puncte) acum 14 ani La ce iti creste uzura daca mergi subturat?
Viata unui motor tine de numarul de turatii ce-l face de-a lungul timpului.Nu este tot una ca faci un kilometru cu 2000 rpm sau 4000 rpm.
A comentat Caesaro (12,320 puncte) acum 14 ani Aveam o parere mai buna despre sfaturile tale!
Viata unui motor tine in primul rand de uleiul pe care-l folosesti si de modul in care il intretii!
Uzura va creste la elementele de transmisie si mai ales la pinioanele cutiei.
Ca sa nu mai vorbim de resturile de carburant ramase nearse care se vor acumula sub forma de depuneri!
Fa un test simplu:   Desfa un surub strans cu o cheie de 20cm si desfa-l apoi cu o cheie de 1m! Zi-mi cand vei depune mai putin efort?
A comentat turbojack EXPERT (317,140 puncte) acum 14 ani De ce un diesel are o durabilirate mai mare decat un benzinar?Tocmai din motivatia turatiilor mai mici de lucru.
Un regim de turatii mici corect exploatat poate aduce beneficii,la fel cum unul de turatii mari aduce deservicii si uzuri mai mari.
La desrviciile turatiilor mai mari trebuie sa amintim si consumul de carburant,deloc de neglijat la costurile actuale.
A comentat Caesaro (12,320 puncte) acum 14 ani Serios?
Poti sa spui acelasi lucru si despre motoarele SDI(diesel aspirat)?
Ti-am spus mai sus ca majoritatea benzinarelor NU AU TURBINA sa le ajute la turatii mici spre deosebire de diesel!!
Si sa fim seriosi cu consumul la costurile actuale... Diferenta de consum la diesel o regasesti in revizii si consumabile daca nu faci multi kilometri!
Ca tot veni vorba de durabilitatea diesel-urilor... care-i problema majora a lor?
A comentat turbojack EXPERT (317,140 puncte) acum 14 ani Sa facem referire strict la acest motor.Un benzinar nu este necesar sa fie utilizat permanent in plaja de cuplu/putere maxima.Acesta functioneaza perfect si la 1600 rpm in treapta a 3-a la rulaj intr-o coloana plicticoasa,dar si in zona rosie de turatie daca este necesar.
Optimul de turatii este in jur de 2500 rpm,optim pentru confort si consum.La demaraje,nivelul de putere necesitand turatii mai mari,ele trebuie atinse cu siguranta.
A comentat Caesaro (12,320 puncte) acum 14 ani Deci pana la urma imi dai dreptate! :)
Am spus mai sus ca e ok 2500-3000rpm, deci la turatie apropiata de cuplu unde motorul nu "simte" atat de tare efortul.
Pentru motorul in discutie la 1.600rpm in trapta a3a o sa-ti cam tremure masina cand o s-o accelerezi plus ca o sa-ti fortezi si cutia inutil. Inertia il ajuta prea putin pentru ca e o caroserie grea.
A comentat turbojack EXPERT (317,140 puncte) acum 14 ani La accelerare de la 1600 rpm ,nu tremura daca se face usor,altfel se retrogradeaza cat e necesar.Totul este sa simti masina.Adesea la benzinare ce merg cu 50 km/h in treapta a 5-a,le schimb direct intr-a doua daca situatia o impune.
Din pacate multi nu fac asta ,ci doar apasa la fund pedala de acceleratie,lucru ce categoric dauneaza mecanicii.
A comentat CJ65RES (310 puncte) acum 13 ani Motoarele diesel au si pistoane forjate daca bine tin minte si de aceea au o durabilitate si mai mare :)
–4 voturi
A raspuns rapidistu99 (5,610 puncte) acum 14 ani e bne pt economic,dar la sport...
–8 voturi
A raspuns satanaca (530 puncte) acum 13 ani trebuie sa schimbi treapta la 3000-3.500 rot/min
+1 vot
A raspuns dadi_t (37,630 puncte) acum 13 ani

editat de dadi_t acum 13 ani

Nivelul de competenta aL angajatilor din reprezentantele romanesti, este mai mult decat INDOIELNIC, ca sa nu spun EGAL CU ZERO !!!
Este o ABERATIE CRASA sa spui ca un motor care functioneaza la turatii mari nu va fi mai afectat decat unul care functioneaza la turatii normale. Legile elementare ale fizicii ar fi distruse. Cat de fiabile sunt motoarele masinilor de curse, care functioneaza tot timpul la turatii mari ? Cateva curse, binenteles, apoi sunt schimbate.

Apoi, orice carte tehnica iti spune clar sa folosesti imediat treapta urmatoare si sa nu turezi inutil motorul, pentru ca acest lucru va duce la un consum sporit de combustibil, de ulei si la uzura prematura. "Baietasii" de la reprezentante stiu mai bine decat producatorul ? EVIDENT ca nu. Ei probabil vor sa vada masina in service, cat mai des.

Apoi, eterna si PENIBILA remarca: "sa vezi cum simti atunci masina". Pai LOGIC ca o simti altfel daca-i "storci" performantele maxime de care NU ai nevoie intr-un regim normal de mers.

Daca schimbi la 2500 rpm, este perfect, iar sa  schimbi la peste 3000 rpm, este complet inutil intr-un regim NORMAL de mers, dar si pagubos.
–9 voturi
A raspuns seby007 (280 puncte) acum 13 ani daca esti bun fa cum fac eu si schimbale dupa sunet ;)
–10 voturi
A raspuns ionutz_alter (220 puncte) acum 13 ani Ce intrebare.....:| da ii dai in goarna pana fierbe apa si crapa motoru...cum sa nu stii la ce turatii trebuie sa schimbi ai carnet?...depinde la ce vrei vrei consum redus schimbi la maxim 2500 , vrei putere schimbi la 5200+ pana in 5500 daca nu ma insel la motoru tau .
–13 voturi
A raspuns b01uxd (240 puncte) acum 13 ani nu sti sa schimbi viteze nu te urci in masina ba baiatule!

Comentarii:

A comentat turbojack EXPERT (317,140 puncte) acum 13 ani Nu toti s-au nascut invatati.
A comentat bysconty EXPERT (109,230 puncte) acum 13 ani am ras cu lacrimi sincer :))))
+4 voturi
A raspuns daniel24 (260 puncte) acum 13 ani E ok sa schimbi la 2500 daca e diesel si pe la 2700-2800 daca e benzina.
Totusi eu schimb la turatii mai mici in vitezele inferioare.De exemplu atunci cand ii dai a doua e bine sa schimbi pe la 2500 la benzina si treptat sa schimbi a 5-a pe la 2800ture.
Daca urci spre Brasov sau Transfagarasanul si trebuie sa schimbi o faci pe la 3500-4000ture.

Edit: mai dai in gura din cand in cand si pe la 5000 de ture, nu strica, chiar ajuta.
+3 voturi
A raspuns HondaD (250 puncte) acum 13 ani eu zic sa schimbi inainte de limitare cu 100 rpm :))).... eu am 1.4 16v de reno are 350 000 km si nu are nimic ;) ...si daca vreau sa o calc schimb in 6200 ,daca vreau consum schimb pana in 2500 dar asta nu se prea intampla, la drum o tin in medie intre 3000-5000 rpm, iar consumul la drum e de 6 in regimul asta
–5 voturi
A raspuns ayan (380 puncte) acum 13 ani daca nu stii cand sa schimbi vitezele nu le mai schimba
+4 voturi
A raspuns ROPO (220 puncte) acum 13 ani Cel mai corect este sa schimbi cit mai aproape de turatia de cuplu maxim.
Daca aceasta este 3700rpm, in jur de 3000-3500rpm fara accelerari bruste pt a sporii consumul.
Degeaba schimbi la 2000rpm,dc apoi ca sa se miste calci pedala destul de mult,nici consum ,nici putere,mai fortezi si motorul inutil.
+1 vot
A raspuns madalin_t (220 puncte) acum 13 ani ai luat premisul la pitesti?
+1 vot
A raspuns OnlyHate (5,040 puncte) acum 13 ani Pfff daca aveai o dacie fara turometru ce mai ziceai?:|

Intrebari asemanatoare