A raspuns
Driver09
(49,100 puncte)
acum 10 ani editat de Driver09 acum 10 ani
Este o problema obisnuita la motoarele tdi cu turbina cu geometrie variabila.
Din cauza condusului subturat(batranesc)se colamteaza geometria.
Nu are nimic daca turezi dieselul!Multi cand ajung la 2000rpm schimba viteza....cica vai doamne ca ce tare suna motorul.Pai daca li se pare ca suna tare de ce nu si au cumparat motor pe benzina?Cam aceea e turatia corecta(2000rpm),acolo ai cuplul maxim.Cand schimbi viteza cu motorul rece accelerezi usor pana pe la 2500 rpm iar cand e cald poti sa treci linistit de 3000rpm ca nu pateste absolut nimic.Pentru ca motorul nu este turat suicient se depun funingine(tot mai multe) pe vanele turbinei prin urmare nu se mai deschid complet sau agata.
In situatia asta motorul(comandat de ecu) intra in regimul de avarie ca sa nu apara alte defectiuni(exact simptomele pe care le ai descris mai sus).
In cel mai fericit caz se demonteaza turbina si se curata geometria colmatata sau se schimba.Daca problema e mai grava se inlocuieste turbina.
Injectoarele nu au nici o legatura cu problema asta.
Nu e bine ca sa opresti motorul din mers pentru ca turbina lucreaza la o turatie foarte mare si oprind motorul nu se mai lubrifieaza de unde cu timpul apar alte probleme.
Bafta!