4Tuning.ro > 4Tuning Help > Masini > VOLKSWAGEN > Salut. Ce masina ați alege ș...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

0 voturi

Salut. Ce masina ați alege și de ce?

Salut! As vrea sa mi iau o masina, urmează să îmi iau permisul și as vrea sa mă hotărăsc din timp. Ce ați alege și de ce? Audi b7 berlina 1.9 tdi Ford focus 2fl 1.6 sau 1.8 diesel fără dpf Mazda 3 berlina 1.6 benzină Opel Astra H 1.6 benzină sau 1.7 cdti Renault 3 hatchback1.5 dci Seat leon 2 1.6 mpi sau 1.9 tdi Skoda o2 1.9tdi sau 1.6 mpi Vw golf 5 1.6 mpi sau 1.9 tdi Vw passat B6 1.9 tdi Masina o sa fie folosita 95% în orașul Ploiești. Masina familiei este o skoda o2 1.9 tdi bjb. Tatăl meu îmi spune ca el ar vrea sa mi ia tot o masina din grupul vag sau o japoneza Masina o sa fie după anul 2006. Vreau sa cumpăr una și sa o păstrez cel puțin 5 ani. Va mulțumesc anticipat.
A intrebat Radumateescu2002 (120 puncte) acum 4 ani in categoria VOLKSWAGEN
Distribuie pe Facebook

1 Raspuns

0 voturi
A raspuns Leo27 (160 puncte) acum 4 ani Mai multe detalii care cred că o să te ajute sa alegi ce motor vrei :MPI ( sau Multipoint Injection ~ injectie multipunct pe romaneste ) este un motor de conceptie veche insa foarte fiabil . Este injectie de benzina directa . Are diferite denumiri in functie de producatorul auto insa in perioade de timp similare , sistemele de injectie pe benzina au fost foarte asemanatoare ca principiu de functionare . MPI a fost evolutia de la Mono Punct injection , motoarele celebre de 1.8 pe benzina , care aveau de fapt un carburator asistat cu un singur injector . MPI-ul a evoluat la injector pe fiecare cilindru .
FSI ( sau fuel stratified injection ....desi unii l-au numit Fuel Standard Injection ~ incorect ) este oarecum echivalentul unei rampe comune de la Diesel , combinata cu niste injectoare ce pot fi controlate mai fin decat injectoarele standard de MPI dar care nu sunt capabile de injectie divizata in sensul de etape separate ale injectiei ca la diesel , ( adica injectie pilot , injectie principala si post injectie ).
Desi motorul FSI este mai performant , si intradevar consuma mai putin oferind putere mai mare , diferentele in exploatare nu sunt extrem de notabile . Problema injectiei pe benzina este ca fara turbina ( si nici MPI nici FSI nu au turbina ) are cuplu mic in turatii coborate , motiv pentru care , ca sa se miste masina sub tine trebuie sa o urci mult in turatii  , de unde si consumul foarte mare comparativ cu un diesel .
La fiabilitate , simplitatea MPI este suverana . Diferenta este ca dintre un TDI cu injectie directa si pompa rotativa si un TDI - PD cu pompa injector . Ambele consuma putin , dar PD-ul este mai performant insa si ceva mai sensibil in exploatare .
La rulaj mic ,as prefera FSI . La rulaje mari , ar merge pe MPI .