A raspuns
Leo27
(160 puncte)
acum 4 ani
Mai multe detalii care cred că o să te ajute sa alegi ce motor vrei :MPI ( sau Multipoint Injection ~ injectie multipunct pe romaneste ) este un motor de conceptie veche insa foarte fiabil . Este injectie de benzina directa . Are diferite denumiri in functie de producatorul auto insa in perioade de timp similare , sistemele de injectie pe benzina au fost foarte asemanatoare ca principiu de functionare . MPI a fost evolutia de la Mono Punct injection , motoarele celebre de 1.8 pe benzina , care aveau de fapt un carburator asistat cu un singur injector . MPI-ul a evoluat la injector pe fiecare cilindru .
FSI ( sau fuel stratified injection ....desi unii l-au numit Fuel Standard Injection ~ incorect ) este oarecum echivalentul unei rampe comune de la Diesel , combinata cu niste injectoare ce pot fi controlate mai fin decat injectoarele standard de MPI dar care nu sunt capabile de injectie divizata in sensul de etape separate ale injectiei ca la diesel , ( adica injectie pilot , injectie principala si post injectie ).
Desi motorul FSI este mai performant , si intradevar consuma mai putin oferind putere mai mare , diferentele in exploatare nu sunt extrem de notabile . Problema injectiei pe benzina este ca fara turbina ( si nici MPI nici FSI nu au turbina ) are cuplu mic in turatii coborate , motiv pentru care , ca sa se miste masina sub tine trebuie sa o urci mult in turatii , de unde si consumul foarte mare comparativ cu un diesel .
La fiabilitate , simplitatea MPI este suverana . Diferenta este ca dintre un TDI cu injectie directa si pompa rotativa si un TDI - PD cu pompa injector . Ambele consuma putin , dar PD-ul este mai performant insa si ceva mai sensibil in exploatare .
La rulaj mic ,as prefera FSI . La rulaje mari , ar merge pe MPI .