Astra y17dt bec-baterie aprins si ramas fara servodirectie
Am un opel astra g y17dt si in urma cu citeva zile, aflindu-ma in trafic, avind circa 90 / h, brusc mi s-a aprins becul ce semnifica bateria si s-a intarit directia. Dorind sa trag pe dreapta, am redus viteza si implicit turatia motorului, moment in care am observat ca becul-baterie s-a stins. Pe loc, cu motorul pornit, am accelerat-o de mai multe ori, iar becul a inceput sa pilpie intermitent, cind turatia era sub 2400 - 2500 si sa ramina aprins permanent peste aceste valori. Avind un aparat de masura cu ac indicator,(destul de imprecis, totusi) am verificat incarcarea bateriei si am constatat ca arata o valoare de aprox. 14 volti, cu luminile aprinse si a.c. pornit. Mi-am continuat drumul inca 25 km si am mers la un service de electrica auto, unde masina a fost monitorizata circa 15 minute, cu aparatul de masura conectat permanent si supusa la diverse teste, insa valoarea tensiunii a fost de 14,15-14,20 volti, cu consumatori sau fara, atit atunci cind becul-baterie era aprins cit si atunci cind era stins, fapt ce l-a determinat pe electrician sa afirme ca alternatorul este exclus din ecuatie, insa eu ma intreb de ce totusi se aprinde acel bec si ramin fara servo? Mai mentionez ca becul masina-cheie nu s-a aprins deloc, desi este functional, iar la efectuarea testului agrafa nu mi-a semnalat nicio eroare. Sa fie de vina cureaua, care la turatii mai mari sa patineze (ce-i drept este cam veche) sau nivelul lichidului de servo, care am vazut ca abia ajunge pina la virful jojei de plastic? Va multumesc pentru intelegere si pentru raspunsurile pe care mi le veti da. Precizez ca ramin fara servo doar atunci cind se aprinde becul-baterie, insa masina functioneaza normal din toate punctele de vedere.
A intrebat
corneld
(230 puncte)
acum 13 ani in categoria Probleme tehnice editat de corneld acum 13 ani