4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Cand trebuie schimbata viteza?

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+6 voturi

Cand trebuie schimbata viteza?

Am vazut pe net foarte multe discutii oarecum contradictorii si nu am reusit sa-mi fac o parere cu privire la urmatoarea intrebare:

Cand trebuie schimbata viteza la un motor diesel ?

A intrebat buggghy (8,600 puncte) acum 12 ani in categoria Probleme tehnice
Distribuie pe Facebook

Comentarii:

A comentat oNu (6,910 puncte) acum 12 ani si daca masina nu are turometru......cum au fost anumite Solenza....ce faci nu mai schimbi viteza???

27 Raspunsuri

+8 voturi
A raspuns mmc83 (950 puncte) acum 12 ani Dupa ce turbina face suficient spool...adica nu mai putin de 2200rpm, altfel risti sa o strici....restul e mai complicat in ce regim ai cuplu optim si alte chestii chiar sunt irelevante , pana la urma pentru ca oricum au legatura cu turbina in final!
+10 voturi
A raspuns LiquidTW EXPERT (161,390 puncte) acum 12 ani Viteza 1 - 2000 rpm
Viteza 2 - 2200 rpm
Viteza 3 - 2400 plus/minus 100 rpm
Viteza 4 - 2500 rpm
Viteza 5 - 2500 rpm
Viteza 6 - 2500 rpm

La diesel se poate schimba mai subturata viteza 1, respectiv 2, deoarece aceste viteze sunt doar de plecare de pe loc.
La benzinar sta altcumva treaba, trebuie mai turata sa nu se inece.

Dar nu mai putin de 2000 rpm, deoarece risti sa infunzi turbo si sa-i dai capatul.
Salut :)
+1 vot
A raspuns CtinBogdan (1,000 puncte) acum 12 ani ce masin ai?ce motor?
+19 voturi
A raspuns dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani Sunt tot felul de legende nascocite de tot felul de persoane. Intr-adevar, turbina poate fi afectata daca mergi TOT TIMPUL in regim mai economic, dar asta nu inseamna sa-ti nenorocesti motorul, consumand si mult combustibil si ulei, schimband tot timpul pe la 3500-4000, cum am vazut pe multi.

Turbina merge de cand pornesti masina, dar la o intensitate mult mai mica. Daca mergi tot timpul cu motorul subturat, se aduna ulei pe palele turbinei, daca nu este aruncat, pana cand se strica.

Daca schimbi intre 2000-2300 rpm, este perfect, in conditii normale de mers, fara accelerari bruste, incarcaturi mari in masina sau rampe.  Cazurile din urma, necesitand, in mod normal, ceva mai multe rpm pt. urmatoarea viteza.

Daca mergi tot timpul asa, este bine sa-ti aduci aminte, ca o data la doua saptamani, depinde de cati km faci, sa faci o curatare preventiva a elementelor ce pot fi afectate, turbina, EGR, filtru de particule, desi, ultimile doua, se strica mai ales din cauza combustibilului prost de la noi.

Mod de curatare: motor cald, treapta 2, 4000-4500 rpm, mergi maxim 15 secunde.

Comentarii:

A comentat vwvento (49,280 puncte) acum 12 ani ai spus o mare tampenie Turbina intra in functie abea dupa 2000 rpm si la TD e normal sa schimbi dupa 2600, acesta e momentul optim.
A comentat dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani Fugi la joaca, amice ! Esti pe din afara !
Turbina functioneaza de cand pornesti masina. Este vorba de intensitatea la care functioneaza . Bineinteles, tu esti prea dezinformat ca sa stii asta, cum nu stii nici momemtul optim al unui TD, care este in functie de motor, bineinteles. Ai impresia ca-l stii, dar esti si aici pe din afara total.
Condu in continuare cu sfaturi de la forumisti obositi.
A comentat N.e.K (1,990 puncte) acum 12 ani dadi_t , este adevarat ce spui tu acolo , de ex la motorul meu 1.9M-Jet turbina la 900rpm are 0.030 bar presiunea
A comentat MihaiTa.VS (140 puncte) acum 12 ani Ai foarte mare dreptate . Turbina merge de la pornirea motoruliui , la peste 2200 de rpm atunci scoate putere mai mare , merge in parametri ei .
+11 voturi
A raspuns shummy (410 puncte) acum 12 ani Cand se strica! :|

Acum sa fim seriosi, nici acelasi motor pe acelasi tip de masina nu functioneaza identic, asa cum l-ai obisnuit asa va merge si asa ii va place sa mearga in continuare. Odata cu timpul petrecut in masina iti vei da singur seama cand trebuie schimbata viteza, totul depinde de modul de exploatare si conditii bineinteles. Nici o masina nu are un RPM la care se schimba viteza e pueril sa spui asa ceva. Daca intelegi cum functioneza un motor, mai ales al tau, cu timpul iti va raspunde masina la intrebari.
Bafta!

Comentarii:

A comentat valik01 (12,740 puncte) acum 12 ani nu ai cum sa obisnuiesti un motor cu un stil de condus :))  motorul va fi la fel chiar daca schimbi la 2000 de ture sau la 4500, doar uzura va fi diferita.. ;)
A comentat ionutmyn (180 puncte) acum 12 ani Poate parea ciudat pentru unii, dar sa stii ca ai dreptate. Un motor poate functiona dupa bunul plac al soferului, dupa felul in care a fost obisnuit sa mearga. Cu timpul iti va spune motorul cum trebuie sa-l "expluatezi".
A comentat david_makaidj (130 puncte) acum 12 ani shummy ai mare dreptate,unii cred ca e o prostie insa nu e asa! la mine la motor de 2.8 si daca o calc fin schimba la 2800,asa e obisnuit
A comentat david_makaidj (130 puncte) acum 12 ani am uitat sa scriu ca e automat
0 voturi
A raspuns D1rtyDuck (17,970 puncte) acum 12 ani Ce masina ai ? ce motorizare ? cate trepte ?
Depinde cum simti masina .
+5 voturi
A raspuns ArCaDa (290 puncte) acum 12 ani Numai cunoscatori ! Schimbi cand vrea  p**a ta :) scurt , nu trebuie sa te invete nimeni sa schimbi vitezele , simti si tu masina , sti ce urmeaza,  vrei sa'i dai ? te duci turat ...si asa mai departe . Eu zic ca ar trebuii sa faceti un manual cu instructiuni despre cum se schimba vitezele =))
+5 voturi
A raspuns badea_laurentiu88 (1,630 puncte) acum 12 ani schimbul vitezelor este perfect in zona de cuplu maxim, orice motor ai avea pe masina intereseazate pe google in ce plaja de turatii are masina ta cuplul maxim si acolo schimbi perfect: masina trage bine iar consumul e acceptabil, turbina merge ca unsa, de exemplu eu am un symbol 1.5 dci si obisnuiesc sa schimb intre 2000 si 2500, nu m-am informat, dar acolo o simt ca trage cel mai bine, ea ar trage si pana la 3000 bine dar mergand linistit nu are rost
+3 voturi
A raspuns Ionut D D.K. (1,260 puncte) acum 12 ani golf 3  1.9 tdi 90 cp nu-l tin sub1900 ala e deja motor chinuit  2300 3500 eu cam asa merg si n-am avut niciodata probleme , uleiuri filtre schimbate la timp si acceleratia la fund . are 17 ani si cu mine la volan nui simnte.

Imagini atasate

0 voturi
A raspuns b06lsx (590 puncte) acum 12 ani Un pic sub cuplul maxim!
–12 voturi
A raspuns maxSPEEDrs4 (390 puncte) acum 12 ani la un motor diesel trebuie sa schimbi un pic mai turat decat la benzina deoarece poti afecta injectoarele, egr-ul, pompa de injectie...scrie in manualul masini cuplu ei adica 1500-3000 sau 2000-3500.o problema foarte grava care se poate intampla in cazul subturarii a unui motor diesel sunt injectoarele, pe cand la benzina cazurile astea se intalnesc mai rar.chiar daca mergi cu un motor diesel subturat prin oras, cand ai iesit la drum lung trebuie sa o tii mai turata, adica 3000-4000 de ture cu demaraje mai lungi pt a nu se infunda injectoarele si a se instala calamina pe ele.deci te orientezi la cuplul din manualul masinii.

Comentarii:

A comentat vI4d (1,060 puncte) acum 12 ani inteligenulte :D "trebuie sa schimbi mai turat ca la benzina " mergi la somn :))))
A comentat mrkhinezu (1,360 puncte) acum 12 ani Pretenash pot spune ca ce ai auzit tu e pe deo` parte oke la partea cu injectoarele asa am patsit eu ,dar cred ca ai vrut sa zici ca din cand in cand mai trebe turata pentru a mentine diuzele "in motorina" .
P.S tu despre ce masini vorbesti cu cuplu de 1500-3000-:))) ca nu am inteles ......"scrie in manualul masini cuplu ei adica 1500-3000 sau 2000-3500'"...............:|
+2 voturi
A raspuns emmanueldennyss (2,190 puncte) acum 12 ani

editat de emmanueldennyss acum 12 ani

xsara picasso 2.0 hdi  e masina tatalui meu dar o conduc mereu , chestia e ca nu indica nr de rotatii asa ca trebuie sa scimb ''dupa ureche'' . Daca am chef de joaca schimb doar cand vad ca viteza nu mai creste (ignorand sunetul turbat al motorului) ceva gen 3a treapta sunt pe la vreo 100km'h iar masina incepe sa danseze.....Daca vrei condus de om normal si un consum bun cred ca trebuie sa cunosti un pic masina .. k doar nu exista un nr de rotatii ideal pt orice diesel .Nu ?
+4 voturi
A raspuns Mune (580 puncte) acum 12 ani Intrebarea ta are multe raspunsuri :) . Conteaza  foarte mult tipul de motor . Diesel sau benzina ... turbo sau aspirat.. eventual supercharged (desi  sunt mult mai rare) .
La diesel cuplul maxim este undeva sub 2500rpm , pe cand la benzina poate fi si la 6000rpm (asta nu inseamna ca schimbi la 6000 ca-ti trebuie pompa de benzina dupa tine .. ) .
 La turbo .. trebuie un pic mai turat motorul (se simte cand iti trage .. ) pentru a face presiune in turbina .
Aspiratul si supercharged se comporta cam la fel ,un compresor mecanic iti trage direct , nu ca la turbo .. deci  schimbarea treptelor se face mai jos decat la un model cu turbina..

Spre exemplu : eu am un w124 200d(cea mai puturoasa masina din lume :)) ).. iar .. atunci cand trebuie sa ajung undeva sau ma enerveaza  lumea in trafic ..  schimb si la 5050rpm (atunci taie alimentarea) .. dar in mod normal .. masina imi trage  de la 1500rpm , deci cand n-am motorina ..  merg ca un batran .. schimband jos si fara accelerari  bruste (daca schimbi jos si ai un motor mai puturos .. e clar ca intr-o treapta superioara .. nu mai ai nicio acceleratie :) ) .
 In ultimul timp am incercat sa conduc mai frumos , mai putin infipt ..   asa ca le schimb dupa viteza  si dupa cum simt masina .. ceva de genu : I ->II imediat .. dupa plecarea de pe loc  , II->III undeva la 30/40km/h , III->IV  50km/h iar V .. indepand de la ~55/60 km/h (in a5a la viteaza asta am undeva pe la 1300-1400 rpm, dar masina trage )

Sper ca iti e de ajutor descrierea mea
+3 voturi
A raspuns guny_angelo (550 puncte) acum 12 ani e o intrebare idioata, fiecare proprietar de masina ar trebui sa stie cand sa schimbe si ce sa faca. mai intai de toate trebuie sa iti cunosti tu masina si sa stii tu cand e bine sa schimbi. masina iti vorbeste, trebuie sa o asculti ;)
+1 vot
A raspuns 54541251 (36,540 puncte) acum 12 ani In primul rand se schimba cand simte soferul (daca simte daca nu simte schimba de prin ce a citit)
Tata a mers din 2001 pana in ziua de astazi pe diesel-uri (Peugeot 406,opel astra g,audi a4,skoda octavia si un opel astra h,pe langa ca e sofer din 2005 pe un tir) si niciodata nu i sa stricat nici un fel de lucru la motor schimba cand simte la fiecare masina de exemplu cand merge cu a mea opelu astra h el schimba pana in 2500 rar cand trece de 2500 iar viteza 1 si a 2 schimba undeva intre 2000-2300.Ajunge cateodat sa mearga si sub 2200 de ture.Dar cu toate masinile nu a mers zi de zi in oras decat in weekend-uri si cand iese in afara orasului schimba mai sus dar niciodata nu trece de 3000 de ture si nu merge sub 100 km/h in afara localitatilor.Deci in concluzie schimbati cand simtiti mai rau faceti cand schimbati la 3500.
Nu l-am laudat pe tata in acest mic comentariu daca credeti asta v-am zis din ce am vazut.
+1 vot
A raspuns 54541251 (36,540 puncte) acum 12 ani Am uitat sa va zic:vedeti cum faceti genoflexiuni cu ochii pe turometru sa schimbati fix la 2500 ;) si va vad la stiri ca zic aia asa:un conducator auto a pierdut controlul masini din cauza carosabilului ud si de unde ca voi va uitati al turometru sa vedeti ce se intampla acolo (sau la navigatie,poate va rataciti pe ruta Bucuresti-Constanta A2 ) :))

Comentarii:

A comentat 54541251 (36,540 puncte) acum 12 ani scuze la*****
+1 vot
A raspuns LeBaron (340 puncte) acum 12 ani eu din cate stiu nu exista fix o turatie unde trebuie schimbata viteza,de ex: 2500...In primul rand schimbi cand simti...si in functie de cum conduci,poti schimba si la 2000-2300,poti schimba foarte bine si intre 2700 si 3200 ... la diesel ma refer.In oras de ex eu schimb 2200-2500 iar in depasiri ajung si la 3000-3200,mai mult doar cand n-am ce face cu motorina :))
+2 voturi
A raspuns ayan (380 puncte) acum 12 ani Cand trebuie schimbata viteza la un motor diesel ?
Atunci cand in retrovizoare vezi scantei si mingii de foc:)) Dupa aceea chemi cel mai rapid strungar sa-ti scoata pistonul din toba de esapament:))

Comentarii:

A comentat CtinBogdan (1,000 puncte) acum 12 ani buna asta :)) da daca ar fii asa m-as face strungar ca s-ar face bani buni :))))
0 voturi
A raspuns lupumat (140 puncte) acum 12 ani flacai, nu va mai dati cu parerea...turatia de schimb depinde de curba de cuplu si deci de fiecare motor in parte.
pt. modul ideal de schimbare pt. un anumit motor/model va invata o cutie automata/dsg...
mergeti cu una din astea si vedeti cum schimba si pe normal si pe sport si adaptati-va stilul de condus
+1 vot
A raspuns kibit (320 puncte) acum 12 ani cand vezi ca nu mai urca acu la turometru :))

Comentarii:

A comentat mustatageo (1,120 puncte) acum 12 ani :))) cel mai bun raspuns . in plm mi se pare o intrebare de om fara carnet :))) am si eu o intrebare asemanatoare  : daca merg cu masina  si inalnesc o curba deosebit de periculoasa spre stanga e neeaparat necesar sa iau si eu stanga de volan ????????
+1 vot
A raspuns Al3xP (320 puncte) acum 12 ani la un motor diesel trebuie schimbata viteza la minim 2500 rpm ca sa intre turbina si sa sara toata  motorina din capul injectoarelor. daca schimbi vitezele sub 2500rpm nu intra turbina si risti sa o strici si sa infunzi EGR-ul

Comentarii:

A comentat Bambos (350 puncte) acum 9 ani La cat se schimba treptele de viteza? "Passat 1.9 T.D.I."
+2 voturi
A raspuns mrkhinezu (1,360 puncte) acum 12 ani Observ aici fel si fel de pareri.asa ca o spun si eu pe a mea....
Parerea mea este in felul urmator: 1)invatati intai masina, 2)Schimbarea vitezelor se face si in functie de vreme,si carosabil(ca daca e zapada nu cred ca itsi permiti tu sa schimbi in turatii mari pt ca exista o lege a fizicii cand cuplul este mare-turatia e mica,,cand cuplul este 0-turatia este maxim..) Asa ca ! mergeti o luna 2 fara muzica si taote cele si ascultati motoru cum va canta;) ca sa puteti dansa cu masina!Cine are carnet de ceva timp stie despre ce vorbesc! p.s V`am salutat!

Comentarii:

A comentat rangers0505 (70 puncte) acum 6 ani Singurul raspuns corect.
+1 vot
A raspuns CtinBogdan (1,000 puncte) acum 12 ani Viteza 1 - 2100  rpm
 Viteza 2 - 2400 rpm
 Viteza 3 - 2500 rpm
 Viteza 4 - 2500 rpm
 Viteza 5 - 2600 rpm
 Viteza 6 - 2700 rpm
 
Aici difera si de motor/model si ... in principiu vitezele trebuiesc schimbate in cuplul motorului pentru un consum mic .. Acum depinde si de stilul tau de condus , eu la a mea schimb cum simt in momentul respectiv .. vezi ca la viteza 1 poti sa schimbi si mai subturat . Sper ca ti-am fost de ajutor .
+3 voturi
A raspuns valdana20 (200 puncte) acum 12 ani S-au scris lucruri interesante aici, dar nu si adevarate. Am o experienta de peste 5milioane de kilometri, 14 ani de raliuri si autocros in care am condus vehicule care aveau, chiar si 25 de viteze. Consider ca raspunsul este foarte greu de gasit, sa zicem ca ar putea fi : "atunci cand este nevoie". Acest rasuns nu poate lamuri decat soferii cu multa experienta si imi pare rau ca pentru incepatori nu exista o reteta exacta. Asta nu ma impiedica sa urez succes incepatorilor care vor deveni soferi experimentati si atunci vor intelege ce am vrut sa spun.

Comentarii:

A comentat rangers0505 (70 puncte) acum 6 ani CORECT.MASINA ITI SPUNE SINGURA CIND TREBUIE SA SCHIMBI VITEZELE SI DIN CIND IN CIND LA DIESEL, PE DRUM IN AFARA LOCALITATII TREBUIE FORJATA PUTIN
+1 vot
A raspuns GILLCAT (820 puncte) acum 11 ani Practic ai viteze de referinta:prima treapta merge cam pina la 25 -30 km/h,a 2 a treapta cam pina la40-45 km/h,a 3 a pina pe la60-70,a 4a pina la 80-90,iar a 5a mai departe.mai simplu ar fi sa rulezi de proba pe un drum din afara localitatii,fara muzica in masina,si sa schimbi viteza inainte sa auzi cum se plafoneaza turatia motorului(viteza nu mai creste),iar zgomotul motorului creste in intensitate.Aceste valori(in km/h)sint relative,exista fel de fel de motorizari diesel si mai ales conteaza si elasticitatea cutiei de viteze (pina la cati km/h peste acele valori relative,poti rula inainte sa se plafoneze turatia motorului,si sub acele valori,inainte ca masina sa inceapa sa tremure,ca fiind subturata).Asta in cazul ca nu ai turometru,dar dupa stiinta mea,ar trebui sa se gaseasca in comert si sa poti face o adaptare.
0 voturi
A raspuns andreymmm (140 puncte) acum 10 ani asa este.eu am un sprinter cu motor de 2.9 l si nu cred ca indicat sa schimbi 1-2 la 25-30 km/h ca deja trece de 3500 de turatii.
0 voturi
A raspuns gabi 1,9 (3,640 puncte) acum 10 ani Salut tata are un focus 1,6tdci 2005 si i-sa recomandat sa schimbe pe la 2200 2300 turatii ca sa nu infunde turbina si o data pe luna sa ajunga cu ea la 4500 ca sa se curete egr si injectoarele e bine asa?Dupa mine e bine deoarece inainte nu trecea de 1800 cu schimbatul vitezelor si masina parca nu tragea acum trage super bine.