A raspuns
dadi_t
(37,630 puncte)
acum 13 ani
Sunt tot felul de legende nascocite de tot felul de persoane. Intr-adevar, turbina poate fi afectata daca mergi TOT TIMPUL in regim mai economic, dar asta nu inseamna sa-ti nenorocesti motorul, consumand si mult combustibil si ulei, schimband tot timpul pe la 3500-4000, cum am vazut pe multi.
Turbina merge de cand pornesti masina, dar la o intensitate mult mai mica. Daca mergi tot timpul cu motorul subturat, se aduna ulei pe palele turbinei, daca nu este aruncat, pana cand se strica.
Daca schimbi intre 2000-2300 rpm, este perfect, in conditii normale de mers, fara accelerari bruste, incarcaturi mari in masina sau rampe. Cazurile din urma, necesitand, in mod normal, ceva mai multe rpm pt. urmatoarea viteza.
Daca mergi tot timpul asa, este bine sa-ti aduci aminte, ca o data la doua saptamani, depinde de cati km faci, sa faci o curatare preventiva a elementelor ce pot fi afectate, turbina, EGR, filtru de particule, desi, ultimile doua, se strica mai ales din cauza combustibilului prost de la noi.
Mod de curatare: motor cald, treapta 2, 4000-4500 rpm, mergi maxim 15 secunde.