A raspuns
workaholic_ro
(19,270 puncte)
acum 13 ani
1. Daca ai o anume masina si la ea te gandesti....
Iei o transmisie completa de Audi sau Passat cu tr. integrala si ii adaptezi cutia. Pe urma te apuci sa tai si sa adaptezi cardane si planetare ca sa le poti potrivi. In cele din urma macelaresti caroseria si puntea spate ca sa le faci loc. Daca masina subiect e cu motor transversal ai o belea in plus. Dar daca ai un motor de putere si cuplu asemanatoare (in principiu un turbo diesel de doi jumate) si esti dispus sa faci o munca de Sisif poate-ti iese. Caz in care neaparat sa ne spui si noua :)
Nu merita si pana si cea mai "usoara solutie" e foarte dificila.
2. Daca nu ai o anume masina si vrei sa faci o demonstratie cu un proiect cvasi-imposibil....
Cauti o masina care a fost fabricata si in variante cu tractiune fata si in variante cu tractiune spate. Dupa stiinta mea una singura, Rover 75/MG ZT. Ii pui o transmisie de pe un 4x4 ca la punctul 1. Scapi de macelaritul caroseriei, in rest aceleasi probleme ca mai sus.
Sa combini transmisii fata si spate si sa-ti iasa un 4x4 n-ai cum. Nu-ti iese pasienta cu diferentialul central, fara de care nu se poate circula decat pe zapada sau mocirla, adica pe drumuri fara aderenta. Nu detaliez aici de ce, ar trebui sa se inteleaga.