A raspuns
Driver09
(49,100 puncte)
acum 13 ani
Dupa ce am citit diverse fise tehnice de uleiuri ceea ce zici cu 10w-60 e total gresit mai ales pe sezonul de iarna.
Uite de ce: la rece e un pic mai gros(10w-60) decat un 10w-40 de exemplu(se vede in fisele de la uleiuri)....la rece iti trebuie un ulei mai subtire,sa ajunga la prima cheie dimineata cat mai repede la componentele in miscare.
O alta chestie daca bagi 10w-60 in comparatie cu un 5w-40(sau chiar si 10w-40) dimineata la -15 grade cand ii dai cheie o sa mearga maotorul mai mult pe "uscat" .....bataie de tacheti etc.....iar v a ajunge la temperatura ideala de lucru muuult mai tarziu(sau daca faci vre o 10 km abea v a incepe sa se incalzeasca)
Un 10w-40 la cald e la fel la vascozitate ca si un 5w-40 diferenta e doar la rece in favoarea lui 5w....sa nu mai vorbim ca 10w-40(daca e semisintetic) isi pierde din proprietati pe la 6000 de km,iar 5w-40 il poti lasa 10.000
Daca mananca pana pe la 1 L la 10000km nu e problema, asa sunt majoritatea motoarelor din grupul VAG.
Daca un motor nu mananca ulei intre schimburi ori nu are uleiul recomandat de producator ori baga combustibil in ulei.
10w-60 este un ulei bun intradevar daca forjezi aproape non stop masina,sau la conditii gen kuweit unde trec temperaturile lejer de 40 grade.
Daca pui un ulei mai subtire nu iti v a batea motorul doar daca e varza,e posibil sa manance mai mult, dar diferenta e destul de mica fata de unul mai vascos.
Multi afirma, ca la masinile care depasesc 200 300kkm trebuie un ulei mai gros.....trebuie pus ulei recomandat de producator indiferent de km....iar in cartea tehnica a masinii scrie ca uleiurile evolueaza cu timpul si poti pune unul mai performant dar sa respecte norma uleiului data in cartea masinii.
Dupa toate astea AR92KTA poti trage si tu concluzia cam ce ulei sa bagi in b4.
Eu recomand mai ales ca e iarna 5w-40.....uleiul sa l cumperi de la reprezentanta sau din hypermarket uri......ca sa scada probabilitatea de a cumpara un ulei contrafacut.
15w sa nu bagi in nici un caz...la -15 grade e ca vaselina..iti v a batea motorul si mai tare+ca v a fi fortata si pompa de ulei la rece..
De evitat castrol magnatec mai ales...