4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Computer bord / ECU WW Golf 4 ...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

Computer bord / ECU WW Golf 4 Break "brick-uit" de Autel MaxiScan VAG 450 ?

Buna ziua, am o mare problema: am un Golf 4 vechi, de prin 2002, lasat in mare parte abandonat de tatal meu, sunt multe probleme cu el, parbriz spart, caroserie indoita peste tot etc, si mai toti martorii luminosi (ulei, airbag, baterie, motor, catalizator) se aprind la bord, intra greu intr-a 2 a si nu prinde suta, dar porneste la sfert de cheie si merge destul de bine in rest si chiar as vrea sa-l repun in circulatie. De curand am achizitionat un diagnosticator Autel VAG 450, sa vad ce are stricat pe la motor si sa estimez cat o sa ma coste service-ul cat sa treaca ITP-ul. L-am conectat ca in manual, cu motorul oprit si surpriza: desi cheia nu e in contact se aprinde. Ii dau sa faca un engine check si nimic, CONNECTION ERROR pe ecran, dupa care imi spune sa scot si sa pun din nou contactul electric. Ii pun contactul, moment in care bordul o ia razna pur si simplu, se aprind si sting toti martorii aiurea, bazaie toate incuietorile si semnalele, dezastru. Scot contactul, decuplez aparatul VAG 450, dau sa pornesc si...face la fel, haos total pe bord, decuplez bateria, o montez la loc, la fel :((( Ultima data cand am pornit masina acum 2 saptamani motorul pornea perfect... E posibil ca aparatul de diagnosticare sa-mi fi flashuit softul din computerul de bord??? In manual scrie ca nu e posibil asa ceva... Poate sa se fi defectat computerul sau vreun releu ceva pe la instalatia electrica? Daca s-a flashuit computerul de bord sau ECU motor, pot sa-l repar cu vreun soft special de pe un laptop folosind cablul VAG de la diagnosticator? In service costa mult asa ceva? E mai ieftin sa iau de la dezmembrari un ECU identic (ar fi compatibil)?
A intrebat TurboRacer1990 (1,100 puncte) acum 11 ani in categoria Probleme tehnice

editat de TurboRacer1990 acum 11 ani

Distribuie pe Facebook

Cel mai bun raspuns:

+3 voturi
A raspuns stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Salut!
Din cate stiu eu tu diagnoza nu ii faci computerului de bord,ala stie doar consumul,carburantul etc si ce mai ii da ecu informatii,depinde de tipul de computer la g4.
Deci,tu diagnoza faci la ECU motor,de pe computerul de bord in cal mai fericit caz isi gaseste memorate erorile inregistrate si ramase,desi si alea se stocheaza tot in ecu.
Asadar,nu iti poate spune nimeni ce minuni a facut diagnostica asta al tau,Ecu nu se poate flashui,cel putin partea de memorie unde sunt tinute minte hartile de injectie,valorile minime si maxime de la senzori etc,singura chestie care o poti face tu cu acel aparat de diagnoza e sa  afli codurile de eroare.Daca vezi ca iti face problemele astea,eu zic sa il pui deoparte si daca vrei neaparat diagnoza,atunci cautati un set de cabluri si un vag com normal,cred ca iesi mai ieftin decat un calculator a masinii prajit de chinezaria aia.

Comentarii:

A comentat TurboRacer1990 (1,100 puncte) acum 11 ani

editat de TurboRacer1990 acum 11 ani

Mersi mult de raspuns, deci zici ca in principiu aparatul de diagnoza nu poate sa strice ECU... Am mai cautat pe net pe forumuri, pe golfclub si nimeni n-a mai patit asa ceva, unora le mai licare luminitele si se misca aiurea acele de la bord cand bateria e descarcata sau cand e ceva in neregula cu pompa de benzina. Am scos bateria si o s-o tin in redresor noaptea asta... Pe un forum mai scria ca la Golf 4 poti sa resetezi ECU daca scoti bateria 6 ore sau daca scoti bateria si atingi intre ele cablurile care se pun la borne (cablurile care leaga motorul la baterie) timp de 3 secunde , scrie ca asta reseteaza la "dafault" hartile de injectie si tot softul din ECU, chiar daca a fost modat...o sa incerc si asta.

Asa cum e acum nu mai pot sa pornesc motorul:((( . Teoretic aparatul de diagnoza nici nu a facut legatura cu ECU, a dat "connection failed", doar si-a tras curent din conector. O sa sun la firma care vinde aparatele astea :D

Interesant e ca se aude un zgomot ca un ticait de sub volan, din zona sigurantelor, poate sa fie de la sigurante toata povestea?
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Salut!
Faptul ca aparatul si-a luat curent nu prea suna bine,cate fire de pe mufa aparatului ai cu fir in ele?Adica tu ai 16 pini pe mufa,cati dintre ei au miez metalic,implicit conectori?
Teoretic ai nevoie de pinul 6 si 14,restul nu ar trebui sa fie folositi pentru o diagnoza normala.
Porcaria cu atingi firele intre ele,cred ca iti spune si tie ca nu faci nimic decat un scurt-circuit,in masina nu ai curent deci nu faci absolut nimic.Default la hartile ecu,ele sunt default de cand iese masina din fabrica,mai sunt hartile de avarie atunci cand unul din senzori are semnal incorect,adica prea mic pentru cat e pe harta normala,prea mare sau semnal inexistent/circuit intrerupt.Cand un senzor are una din aceste probleme,Ecu trece automat pe harta avarie senzor x si iti afiseaza tie check in bord.Parerea mea,lasa aparatul asta deoparte pana rezolvi problemele,verifica-l pe un alt g4 sau alt model care poti tu si e facut si aparatul.
In legatura cu zgomotul de sub volan,acesta este perfect normal.Sunt unele relee care intra in functiune atunci cand pornesti tu,sau cand pui contactul.
Ce ai tu de facut pana la vag com?Desfac capacul de la sigurante,si cel de la motor si cel de volan,verifica cu un multimetru orice siguranta,12v si 0 ohmi,sigurantele functionale nu ar trebui sa reduca fluxul de curent.Dupa ce verifici sigurantele in parte,si toate sunt bune,atunci incerci sa pornesti.Daca inca nu porneste,verifica daca are benzina la injectoare,nu la filtru sau in alte parti,deasemeni cand pui contactul sub bancheta trebuie sa se auda ca un zumzait cateva secunde.Se mmai verifica si fiecare bujie in parte,demontat si verificat cu fisa ei pe bloc.Daca ai benzina si scanteie la fiecare piston,dar totusi masina nu porneste,atunci ai nevoie de vag-com,primii vizati sunt senzorul ax cu came si senzorul de pe volanta.
Problema mai poate veni din immo,acesta taie semnalul la pompa de benzina si bujii.
Cand incerci sa pornesti acum,ce martori ai aprinsi in bord la poz 2 a contactului?
A comentat TurboRacer1990 (1,100 puncte) acum 11 ani

editat de TurboRacer1990 acum 11 ani

Mersi mult de sfaturi, o sa incerc totul maine dupa ce scot bateria din redresor si o pun la loc.

Conectorul de la VAG COM are 16 conectori metalici (ODB-II), dintre care doi parca sunt mai "iesiti in fata". Toti 16 sunt din metal, sunt identici, doar aia 2 par mai lungi si parca si un pic mai grosi... In manual scrie ca foloseste 4 pini, putandu-se conecta si la masinile mai vechi cu mufa 2x2 DTC printr-un adaptor special (merge daca DTC-ul foloseste 4 pini, daca e cu 3 ia curent de la masina dar nu o sa mearga).

Cand incerc sa pornesc acum, in pozitia 1 totul e ok, cum dau cheie in pozitia 2 bordul pur si simplu o ia razna, n-am vazut asa ceva nici in filme: toti martorii clipesc in toate felurile, licare de 10 ori pe secunda, acele de la indicatoare se misca si scot niste zgomote, cifrele de la kilometraj (kilometri din fabrica si cei resetabili de dedesubt) incep sa fluctueze, se aprind "pixelii" aia care formeaza cifrele fara nici o logica, in loc sa formeze cifre se aprind cum apuca, la ceas la fel, motorasele de la incuietorile usilor si ferestre incep sa vajaie, daca actionez avaria farurile nu se aprind in schimb martorii de semnalizare de pe bord (care se aprind cand bagi avaria) clipesc nebuneste de vreo 5 ori pe secunda. Nu pot sa actionez nicio comanda, nu merg farurile, inchiderea centralizata, demarorul motorului nu porneste, nu se aude deloc. N-am incercat radioul si climatizarea dar banuiesc ca si ele sunt la pamant, masina o mai pot inchide doar cu cheia din portiera...

Daca duc cheia in contact in pozitia 3 (pornire) bordul se stinge imediat si se aude doar ticaitul acela de sub volan, dar nici vorba de demaror, nu porneste nici in ruptul capului. Interesant e ca daca o las vreo 30 secunde in pozitia 2, dupa ce face ca toti dracii, cifrele de la kilometraj si ceasul revin la normal (cum sunt si cand cheia e scoasa sau in pozitia 1) si parca ramane aprins martorul cu bateria, si inca 2 nu mai stiu care, parca era airbag-ul si uleiul si catalizatorul (astea erau defecte de acu 2 ani si erau aprinse pe bord). O sa le notez maine exact si ti le zic, dupa ce remontez bateria, daca am ghinionul sa persiste problema si face la fel.

Faza cu cablurile masinii care vin la bornele bateriei sa se atinga, cum zicea tutorialul ala, ca sa se "reseteze" hartile ECU (acolo scrie ca daca ramane fara curent 6 ore sau pun cablurile in scurtcircuit) cred ca e ca la BIOS la computere, se restaureaza valorile din fabrica daca scoti bateria aia mica de pe placa de baza si sta fara curent 30 secunde, asa si la ECU probabil ca e un fel de memorie flash / EPROM si daca pierde curentul complet revine la default (nu am demonat inca un computer de masina deci sunt doar speculatii ce zic aici). Ar fi prea frumos sa fie asa usor...
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Salut!
Deci Ecu e un microcomputer,are toate functiile unui calculator de casa,doar ca e utilizat pe masina.Detine 2 memorii,una volatila si una non volatila,cea non volatila contine hartile de injectie,valorile de la senzori si tot ce mai trebuie tinut minte de ecu,inclusiv componentele memorate.La ea are acces doar ecu,adica cel care o foloseste.
Memoria volatila este de altfel masa de lucru a ECU motor,aici se iau deciziile sa spunem asa.E un fel de ram,aici se fac comparatii intre harti si valori predefinite si informatiile inregistrate,aici se stocheaza codurile de eroare.De aceea in momentul in care tu scoti bateria sunt uitate codurile de eroare si ce mai tine minte masina de la ultima oprire.Faza cu atinsul bornelor e fix nimic,in momentul in care bateria e deconectata informatiile stocate se pierd,ecu nu detine o baterie prorpie de bios,automat cele 6 ore pentru a uita sunt o alta minciuna.Daca vrei sa scapi de erorile stocate,scoate bateria 2 3 minute si ai rezolvat,in unele cazuri ai curent inmagazinat in ecu si mai tine minte mai mult de 2 3 minute,de fiecare data cand am facut asta am scos un sfert de ora bateria.
In legatura cu marele vag com chinezesc,el ar trebui la obd 2 sa citeasca doar pini 6 si 14,in speta interfata can bus,interfata de date utilizata la fel de mult cat utilizam noi usb in casa.Cel mai porbabil jucaria asta de ai cumparato tu uita ca lucreaza cu can bus si amesteca curent in ecu,acolo unde el nu are nevoie,ce ii trebuie isi ia din baterie.Din acest motiv intefata can bus e data peste cap,bordul(mini computer prieten cu ecu,lucrea pe can bus)primeste informatii electrificate si face in toate felurile,idem si calculatorul de comfort,lucreaza tot pe can bus si aici intra lumini,avarie,geamuri inchidere.
Tot ce ai de facut e sa lasi masina asa cum e ea,lasa deoparte vag comul cinezesc si verifica ce am scris mai sus,sistemele vitale pentru pornit.
Daca se aude doar releul de la electromotor si acesta nu porneste,verifica siguranta(ar trebui sa fie una din alea mari60 70A).Apoi revino cu informatii,sper sanu am dreptate cu isprava scanerului tau si curentul pe interfata can bus.
A comentat TurboRacer1990 (1,100 puncte) acum 11 ani

editat de TurboRacer1990 acum 11 ani

Salut,
Mersi mult de informatii, foarte interesanta chestia cu ECU nu stiam ca are 2 tipuri de memorii...

Azi dimineata am scos bateria din redresor, am pus-o pe masina,  bag cheia in contact, pozitia 2 super bine, se aprind doar vechile erori (se pare ca nu s-au sters de la scoaterea bateriei), airbag fehler si service jetzt, bordul se comporta calumea, dau pornire si porneste la sfert :D a fost cea mai mare bucurie. Cred ca era moarta bateria ca inca de acum o luna mu mai mergea deschiderea si inchiderea din telecomanda, acum merge perfect. Am turat-o ca nebunul pana la 4000 - 5500 sa ii mai bag curent in baterie (doar cateva secunde normal, si mai mult de 6000 n-am avut cuaj sa-i dau), motorul suna excelent. Am verificat toate sistemele, lumini, clima, semnalizare, stergatoare, radio si merg perfect, cred ca sunt ok sigurantele, au fost schimbate acum 2 ani.

M-am uitat atent la cablul de la chinezarie si toti pinii sunt la fel, aia doi de pe centru sunt doar putin de tot mai lungi (defect de fabricatie probabil) si cei 4 pini de la margini sunt numerotati, respectiv 1, 8, 9, 16. Oricum nu mai am curaj sa o conectez la masina, nu stiu daca a avut vreo legatura cu cele intamplate, poate o sa-i fac un update de firmware inainte sa mai incerc...
Aici scrie totul despre ea:
http://www.diagnoza.ro/documents/vag4051.pdf
Interesant e ca pe site-ul mama Autel (care sunt nemti, fac diag tools-uri profesioniste serioase, de 1.500 €) nu apare acest MaxiScan VAG 405, apare un VAG 505 (o fi o clona chinezeasca?), desi pe site-urile regionale apare si poti descarca si manualul, si toti care il au spun ca e foarte bun, etc...

Faza cu atinsul cablurilor intre ele parea ciudata oricum, eu am facut-o macar asa de superstitie inainte sa montez bateria :)). E de la americani ideea:
http://wiki.answers.com/Q/How_do_you_reset_the_computer_on_a_Volkswagen_golf#page4
Faza cu resetarea intervalului de ulei din butoanele de pe bord e si pe golfclub.ro, cica ar fi pe bune, nu am incercat-o inca...

In concluzie ori a fost pur si simplu bateria moarta, ori s-a dat ceva peste cap la computer, si stand o noapte fara baterie si-a revenit, in orice caz ma bucur ca e totul ok acum (exceptand parbrizul spart, cutia de viteze facuta zob si toate defectiunile de la motor, de dinainte sa primesc masina).

Alte raspunsuri: (3)

+2 voturi
A raspuns Driver09 (49,100 puncte) acum 11 ani Fara contactul pus nu poti face nimic.
"desi cheia nu e in contact se aprinde. Ii dau sa faca un engine check si nimic, CONNECTION ERROR pe ecran, "
Normal ca da connection error daca nu e pus contactul....

Comentarii:

A comentat TurboRacer1990 (1,100 puncte) acum 11 ani In manual scrie sa nu cuplezi nimic la computerul masinii cu contactul pus, zice sa conectez aparatul, si DUPA sa dau contact.
Eu asa am facut.

In secunda in care iam pus contactul bordul a luat-o razna, au inceput sa licare toti martorii luminosi, acele sa se mista aiurea, incuietorile sa se inchida si deschida, si se aude un vajait de sub volan si de la motorasele geamurilor.
+3 voturi
A raspuns Bogdan_03 EXPERT (96,470 puncte) acum 11 ani Depinde si de unde ai luat acest "diagnosticator". Sunt destule chinezarii pe piata, unele chiar bune, isi fac treaba 1-2 ani si isi scot investitia cu varf si indesat, dar altele sunt facute prost si pot afecta diferite chestii. Aparatul stii sigur ca functioneaza calumea? Inainte a fost folosit cu succes pe alta masina?

Comentarii:

A comentat TurboRacer1990 (1,100 puncte) acum 11 ani

editat de TurboRacer1990 acum 11 ani

VAG 450-ul e de pe O.k.a.z.i.i, e second hand dar mi-a dat vanzatorul 3 luni garantie, cred ca a mai fost folosit, aparatul arata ok are si folia pe LCD, a venit in husa originala cu cablu VAG paralel si inca un usb pentru update de pe site-ul producatorului si manual.

Pe net toti au cuvinte de lauda la acest aparat, firma Autel face VAGCOM-uri profesionale de pana la 1500€
http://www.autel-tech.com/
http://www.autelscanner.com/articles/Autel-MaxiScan-VAG405-User's-Manual,Software-Download_721.html
0 voturi
A raspuns TurboRacer1990 (1,100 puncte) acum 11 ani S-a rezolvat! Multumesc mult tuturor pentru raspunsuri, sfaturi si sugestii!

Azi dimineata i-am montat bateria care a stat toata noaptea in redresor si a pornit imediat fara niciun fel de problema.

In concluzie ori a fost pur si simplu bateria moarta, ori s-a dat ceva peste cap la computer din cauza VAGCOM-ului, si stand o noapte fara baterie si-a revenit, in orice caz ma bucur ca e totul ok acum (exceptand parbrizul spart, cutia de viteze facuta zob si toate defectiunile de la motor, de dinainte sa primesc masina).