4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Electrice > Ajutor! Probleme de la ploia t...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

Ajutor! Probleme de la ploia torentiala!?

Buna ziua! Masina BMW E36 318i 1990 motor M40B18.

Problema consta in felul urmator. Am avut nesansa sa merg astazi prin Bucuresti acum vreo 2-3 ore si am prins o ploaie pe drum de parca eram in junglele din Africa.

Cand am bagat masina in garaj, am dorit, cum fac de oricei, sa verific daca a intrat apa pe undeva. Surpriza mare, cam peste tot a intrat apa...in compartimentul motorului, in portbagaj, in stopuri...Apa de la motor o inteleg, pentru ca, din greseala, am intrat cu vreo 40km/h intr-un "lac" la intersectia Stefan cel Mare - Dorobanti.

Am mai multe nelamuriri:

1) Credeti ca daca voi inlocui chederele de la portbagaj, voi mai avea probleme cu apa care s-a infiltrat in portbagaj????Sau e oarecum normal ca a intrat putina apa, in conditiile in care au cazut cantitati foarte mari de precipitatii???

2) S-a intamplat ceva ciudat cu stopurile. Becurile de ceata din spate nu vor sa se mai aprinda cand apas butonul pt a le activa(nici martorul in bord nu mai apare), in schimb merge numai un singur bec de ceata, dar in momentul cand deschid pozitiile. Cand inchid pozitiile se stinge si el si se reaprinde de fiecare daca cand deschid pozitiile, oricand, cu sau fara contact, cu sau fara motorul pornit. Intrase ceva apa in stopuri si din cate am vazut, becurile nu erau ude. Am incercat sa schimb becurile intre ele...aceeasi problema.

In rest, merg toate: farurile din fata si proiectoarele nu au nimic... In spate, semnalizatoarele, marsarierul, lampile de frana si pozitiile, toate merg. Va mai spun si ca acele becuri responsabile cu lumina de ceata din spate, au si rolul de bec pentru pozitie, deci practic acele becuri sunt aprinse mereu, numai ca, in mod normal, daca apas butonul sa activez becurile pentru ceata, tot acestea se aprind mai puternic si astfel in conditii de ceata, sunt mai vizibil in trafic.  Aici in cazul meu, cand aprind pozitiile, UN SUNGUR BEC se aprinde din start mai puternic....Sper ca am fost suficient de clar si ca ati inteles problema. Pt mine e mindf*cking, nu-mi pot explica.

O zi buna sa aveti si sper sa ma ajutati cu ce stiti !!!!
A intrebat BrownBear (41,320 puncte) acum 9 ani in categoria Electrice
Distribuie pe Facebook

2 Raspunsuri

+1 vot
A raspuns silv33r (6,650 puncte) acum 9 ani

editat de silv33r acum 9 ani

Ai zis ca ai mers prin apa cu ia , nu ca ai bagat-o in Dunare , lasand gluma la o parte , deconecteaza acumulatorul de pe masina si scoate toata apa din ia , verifica la motor ca nu cumva ca filtrul de aer sa fie inbacsit de apa si cumva motorul sa o traga in el , cat despre becul de la proiector da-ti seama ca ajuns apa acolo si probabil acum face masa undeva ! Fa cumva sa o usuci , aici ma refer la mochetele din interior portbagaj !
 Incearca sa schimbi si chederele de la portbagaj , dar prin ce apa ai mers tu , probabil ca nu se va rezolva problema !Normal nu este sa iti intre apa in portbagaj , cand te duci la spalatorie iti intra apa in portbagaj ? poate acea apa pe care ai gasit-o daca nu e in cantitate mare , poate a ajuns prin canalul de scurgere al portbagajului inauntru !

Comentarii:

A comentat BrownBear (41,320 puncte) acum 9 ani Salut! Nu am zis ca motorul era fleasca si nici ca au intrat litrii intregi la motor. Nu prea a fost atins motorul si cu atat mai putin bobina, bujiile, bateria, etc. Lonjeroanele, caseta de directie erau ude mai tare, ca in rest nu erau probleme. Nu a intrat apa la filtru de aer. La siguranta m-am gandit si eu, dar daca era arsa o siguranta, cum de mai merg stopurile? Adica merg absolut toate becurile, dar  un bec de la ceata merge aiurea...ma gandesc ca nu trebuia sa mearga deloc daca era arsa o siguranta, nu? Eu asa zic, poate e gresit. Multumesc de raspuns, am sa verific si sigurantele ! :)
A comentat BrownBear (41,320 puncte) acum 9 ani

editat de BrownBear acum 9 ani

Vad ca ai editat.
"Normal nu este sa iti intre apa in portbagaj , cand te duci la spalatorie iti intra apa in portbagaj ?" - Nu, niciodata nu am mai avut problema cu apa in portbagaj. Nu te gandi ca am gasit o piscina in portbagaj, pur si simplu in partea stanga am o trusa de scule si era uda toata. Iar in dreapta unde e un mic compartiment pentru trusa de prim ajutor, triunghi reflectorizant, etc., era si ala destul de ud, dar nu era un lac acolo. Ca si cand, ai fi varsat un pahar cu apa pe trusa de scule si peste acel compartiment, cam asa de ud era.
"cat despre becul de la proiector da-ti seama ca ajuns apa acolo si probabil acum face masa undeva !" - da la asta m-am gandit si eu, desi am scos toate becurile si le-am sters, le-am schimbat intre ele...Asa a zis si tata, ca sa las sa se usuce si sa vad daca si maine are aceeasi problema.

Cel mai bun raspuns:

+1 vot
A raspuns stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 9 ani Salut!
Esti sigur ca era bine inchis portbagajul?Daca nu a mai intrat niciodata si ai chederul intreg nu prea are pe unde sa intre.Dupa ce usuci,poti face o proba cu un furtun de apa pentru a vedea daca intra pe undeva,verifica chederul si daca e prins bine pe caroserie,evetual schimba-l.
Pentru interior,se verifica pe unde a intrat apa,pentru a usca(daca sunt cantitati exagerate)lasi motorul pornit cu incalzirea pe maxim/aer extern,bord si picioare o jumatate de ora si se rezolva.
Pentru motor,daca nu ai scut este normal sa iti intre apa,daca vrei sa fii sigur pe altadata,verifica scurgerea de apa de la stergatoare.

Comentarii:

A comentat BrownBear (41,320 puncte) acum 9 ani Salut! Da, portbagajul era bine inchis. In decursul timpului am facut nenumarate astfel de probe, odata am turnat o sticla de 5 litri pe stop special sa vad daca mai intra apa, nimic nu intrase si de-atunci am zis ca am rezolvat problemele....ca ieri sa vad un mic lac intr-un stop(celalalt din stanga nu avea nimic). I-am pus diverse opritori in calea apei, nimic. Nu a intrat apa in habitaclu ! Nu am avut probleme cu apa in habitaclu niciodata. A intrat putin in portbagaj, in stopuri si la motor la lonjeroane. Atat. Dar ...e de ajuns. Scurgerea de apa pe la stergatoare am incercat eu s-o rezolv, dar tot va trebui odata sa scot aripa fata afara sa scot mizeria, ca altfel nu voi reusi. Multumesc de raspuns!
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 9 ani Pentru scurgerea de apa,daca ai acces pe la stergatoare,e destul sa bagi un furtun de apa(presiune normala) si sa deschizi apa usor in timp ce bagi furtunul pe acea gaura.
Pentru habitaclu,daca nu intra de obicei,posibil sa fi fost o cantitate exagerata de apa(daca a ajuns chederul de la portiera in apa,e norma sa intre,e conceput pentru ploaie umezeala etc,nu pentru a intra cu masina 'in lac').La fel si pentru stopuri si portbagaj,stopul se desface usuca si verifica garniturile,pentru portbagaj am specificat in raspuns.
A comentat BrownBear (41,320 puncte) acum 9 ani Aha. Si parerea ta, ce crezi ca s-a intamplat cu stopul de aprinde odata cu pozitia si un bec de ceata? Si in bord nici nu mai apare martorul de far de ceata activat(de indata ce am apasat acel buton). Totul e in regula pt. proiectoarele din fata. Am fost si acum la masina si tot asa se aprinde...Crezi ca s-a stricat soclul de la bec??? Am schimbat si soclurile intre ele...si nimic, tot asa aprins sta. Sa nu cumva sa se fi stricat stopul...Multumesc frumos!
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 9 ani Salut!
De obicei cand se aprind mai multe becuri decat unul care ar trebui la stop,se verifica masa(firul negru)mufa(de obicei la pinii de la mufa e problema) si conexiunile intre becuri(de la mufa pana la soclu).Demonteaza si verifica firele,mufa,conexiuni becuri.

Nu au fost gasite intrebari asemanatoare