4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Electrice > Baterie auto 100Ah?

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

Baterie auto 100Ah?

Salut! As vrea sa stiu daca pot pune la un ford moneo 2.016v 1994 o baterie de 100Ah 12V 830A? Pot avea probleme la instalatia electrica din cauza amperajului?
A intrebat alexcristi (8,830 puncte) acum 11 ani in categoria Electrice
Distribuie pe Facebook

7 Raspunsuri

–1 vot
A raspuns Luigyy90 (4,370 puncte) acum 11 ani Eu sincer nu cred ca o sa iti incarce toata bateria si sunt sanse sa ai pb cu incarcarea sau sa strici chiar bateria degeaba .
0 voturi
A raspuns coostta (39,490 puncte) acum 11 ani Cu siguranta nu o va avea puterea alternatorul sa o incarce,dar eu zic ca merita :)
+2 voturi
A raspuns stefanST (19,540 puncte) acum 11 ani Nu ai nevoie de baterie asa mare ca nu-i tractor, 80Ah sunt arhisuficienti pentru un diesel, pentru bezinarul tau una de 70Ah si 570A e destul.
Probleme la instalatie nu o sa ai dar bietu alternator pana o incarca  face ''febra musculara la releu''  mai ales daca faci drumuri scurte
Singurul avantaj pe care il vad eu e ca daca nu-ti porneste din prima ai resurse sa ii dai la automat, atat.
–7 voturi
A raspuns antonio.carsa (58,300 puncte) acum 11 ani gandeste-te in felul urmator: Daca pui baterie de 100Ah, in cateva luni ramai fara alternator deoarece puterea de absorbtie a curentului e foarte mare la 100Ah fata de una de 70 iar alternatorul nu face fata sustinerii consumatorilor si incarcarii bateriei. Acum fa un calcul. Un alternator costa in jur la 250 lei SH+manopera la service. Iar bateria te costa vreo 350 lei. Ulterior, nu mai tarziu de un an, aceasta baterie se va strica. Se va merita sa strici alternatorul si sa arunci bateria? Masina se descurca foarte bine cu 70Ah.... Pentru aceasta baterie iti trebuie un alternator de cel putin 150A

Comentarii:

A comentat vwvento (49,280 puncte) acum 11 ani Ai spus o mare prostie, cine te-a mintit pe tine ca se strica alternatorul? Cine te-a mintit ca arunci bateria?

Pentru alternator nu este nici o diferenta intre o baterie de 70Ah si una de 100 Ah, doar timpul de incarcare care este mai mare!
A comentat antonio.carsa (58,300 puncte) acum 11 ani pai pune tu bateie de 100 la alternator de 70 si vezi daca te tine alternatorul mai mult de un an si apoi comenteaza. De ce crezi ca s-au facut alternatoare de amperaj diferit? doar ca fapt divers? De ce nu au toate masinile alternator de 70A? Daca mergi la reprezentanta sa iti schimbe alternatorul defect si ei vad ca pe masina ai o baterie cu amperaj mai mare decat cel pe care il genereaza alternatorul, nu o sa iti ofere garantie. De ce? Probabil o fi mai prost producatorul. La fel e si cu bateriile. De exemplu daca iei o baterie de 100 la un motor de 2.0 benzina nu o sa iti dea garantie la baterie. Tu intr-o saptamana poti sa termini bateria deoarece alternatorul nu face fata. Cum te astepti ca un alternator de 70-90 sa tina ventilatia, farurile ECU, Sistemul audio si alte module si pe deasupra sa mai si incarce o baterie de 100?
+3 voturi
A raspuns asandulescu (70,190 puncte) acum 11 ani bateria nu se strica sigur. alternatorul intradevar este mai solicitat, dar nu inseamna neaparat ca o sa se strice. o sa fie mai solocitat cand o sa dai drumu si la alti consumatori cum ar fi dezaburirirea sau faruri. daca intra in acel lacasi poti sa o pui linistit. am vazut alternator care "incarca" 6 baterii simultan pe o masina de car audio si nu sa mai ars nimic.
–3 voturi
A raspuns stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Salut!
Tu ai nevoie de baterie de maxim 60 de amperi ora.Alternatorul de la masina poate maxim 90 de amperi ora,e ok daca sunt calculati si consumatorii.
Daca tu pui de 100,iti trebuie minim o ora de mers fara consumatori ca sa ajungi sa incarci bateria(sa presupunem ca in timp apuca sa se mai descarce).Dar in acest timp minim,ai destule care consuma doar pentru a functiona masina,lasa deoparte aerul conditionat si radio etc.
Deci,bateria nu vei ajunge niciodata sa o ai incarcata complet.Nici daca mergi cate 8 ore fara oprire,bateria singura sare peste capacitatea de incarcare per ora a masinii.
Apoi releul de tensiune va fi mereu la capacitate maxima,lucru nefast pentru el.
Alegerea e a ta daca se merita sau nu,masina are nevoie de 182A in soc,pana la 800 mai pornesti cateva cu acceeasi baterie.
Deci,per total nu se merita.

Comentarii:

A comentat workaholic_ro (19,270 puncte) acum 11 ani Un amper ora e echivalentul a 3600 Coulomb si reprezinta o unitate de masurare a CANTITATII de electricitate. Adicatelea cate pachetele de electroni din aia mici-mici IN PLUS (adica fara protoni la ei) stau pregatite in baterie sa treaca pe undeva. N-are nici in vant nici in fasole nimic cu o masina electrica (generator), cum este alternatorul. El nu stocheaza nimica-nimicuta si debiteaza curent, adica amperi. Fara ora !
Teoretic o baterie de 60 de amperi ora poate debita 60 de amperi timp de o ora sau 300 de amperi timp de 12 minute. Tot teoretic, daca la pornire ai nevoie de 300 de amperi si o pornire dureaza 5 secunde, atunci poti sa pornesti masina de 144 de ori pana o descarci. Cu pauze, ca altfel o incalzesti samd., nu mai dezvolt. Celalalt parametru trecut pe baterie este curentul maxim debitat. Se masoara in amperi (A) si n-ai voie sa-l depasesti. Deci , daca ai o baterie de 245 de amperi si demarorul cere 300 zici pas. Acuma, in general capacitatea merge mana in mana cu curentul maxim debitat si de aia omul cauta la un diesel o baterie de cel putin 75 Ah (amperi ora), pentru ca stie ca aia va debita un curent de minim ....A (amperi, pune ce valoare vrei). Nu pentru ca ar avea nevoie de 180 de porniri.
O baterie mai are si o rezistenta interna PROPRIE care ii "spune" alternatorului cat curent poate inghiti, functie de starea de incarcare, adica diferenta dintre tensiunea de incarcare si cea a bateriei, aia 14.2 volti minus aia 12 sau 13. Abia aia poate necaji alternatorul, dar nu merg mai departe, ca ajungem la impedante si alte balarii. E admirabila ambitia asta de a aduna puncte si admirabila si dorinta de a ajuta, dar a doua merge mai bine fara prima. Sunt sigur ca ai acumulat multe cunostinte, dar e mai bine sa te limitezi la ele. Datu' cu parerea te poate discredita, si-i pacat dupa atata munca.
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani @workaholic_ro:in primul rand mi se cam rupe de puncte.Apoi daca am gresit,asa o fi.Nu contest fata de cei care stiu mai mult,si recunosc ca nu le stiu pe toate.Ceea ce am scris am invatat din sursele pe care le-am avut.Poate nu or fi corecte.
Deci,ca sa nu facem mult offtopic la intrebarea colegului,care e greseala mea?Din ce am inteles,alternatorul debiteaza continuu si trifazic fara sa debiteze o limita pe ora.Adica nu e limitat.Bateria isi cumpara ea curent cat are nevoie.Si stiam ca amperajul e cantitate,flux etc.Atunci ce am scris gresit in raspuns?Bateria ce 100 merge pe alternator de 70 sau care e partea corecta?Daca merge ce rost ar mai avea sa se faca calcula cand schimba ceva fata de valorile producatorile?
P.s.Sa inteleg ca orice alternator este capabil sa creeze orice flux si sa incarce orice baterie cata vreme se respecta voltajul?
A comentat workaholic_ro (19,270 puncte) acum 11 ani Ai incurcat cantitatea de electricitate, adica ceea ce poate inmagazina bateria, "Ah",  cu curentul debitat de alternator, "A", care este o marime instantanee. Sunt doua animale diferite, mai citeste o data comentariul.
Alternatorul debiteaza trifazic, dar dupa el urmeaza un redresor trifazic incorporat in aceeasi carcasa, din punct de vedere al utilizatorului poate fi considerat un generator de curent continuu. Nu poate genera oricat, este limitat de nivelul saturatiei magnetice din miezul bobinelor. Nu complica mai mult povestea, ne adancim in fizica teoretica si n-are rost. Curentul (amperajul) e o marime fizica, nu e  corect s-o numesti cantitate, de aici apar confuzii.
Hai sa facem o analogie, imagineaza-ti alternatorul ca pe o pompa, tensiunea e presiunea data de pompa, curentul e debitul care trece prin teava (adica A) iar cantitatea de electricitate este apa acumulata (adica Ah) in vasul in care ai pompat. Remarci ca am folosit cuvantul "acumulata".
Vasul poate fi mare sau mic, nu are legatura cu debitul, doar ca se umple mai repede sau mai incet. Acum e clar ce ai gresit?
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Salut!
Acum am inteles,scuze de eroare si multumesc mult pentru lamurire.
O seara buna!
0 voturi
A raspuns alexcristi (8,830 puncte) acum 11 ani oke..ms de raspunsuri,pana la urma am luat o baterie noua de 76Ah,ca aia de 100Ah oricum nu incapea in locul destinat bateriei, dar am zis sa incerc ca sa nu cheltui bani pe alta baterie

Comentarii:

A comentat antonio.carsa (58,300 puncte) acum 11 ani ai facut cea mai bun alegere. Stima