4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Electrice > Cum repar o bobina?

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

Cum repar o bobina?

Salutare tuturor. Titlul este putin ciudat, stiu ca nu se poate repara dar nu am avut alta idee. Revin cu o noua intrebare. Ieri masina a refuzat sa mai porneasca (initial invartea greut, la 2 incercari consecutive, iar apoi nu a mai invartit deloc). Am verificat sigurante si relee apoi am trecut la demontat electromotorul. Prima problema a aparut in momentul cand am vrut sa desfac borna pozitiva (firul gros) s-a rupt surubul cand am pus cheia pe el. Am desfacut electromotorul bucatele, l-am curatat, pus pe baterie se invarte. Intrebarea mea este daca pot lega firul gros la celalalt surub gros unde se leaga firul de la rotor, si daca este normal sa am pe firul gros curent in permanenta. Adica in momentul in care cuplez bateria, fara sa bag cheia in contact, pe firul gros de la electromotor am curent. Astept eventuale sugestii si revin cu mai multe detalii. Multumesc.

PS: Masina este un Hyundai Lantra (J2) din 1996, motor 1.6 16V
A intrebat 662kdv (450 puncte) acum 10 ani in categoria Electrice

editat de 662kdv acum 10 ani

Distribuie pe Facebook

11 Raspunsuri

0 voturi
A raspuns yceboi EXPERT (113,920 puncte) acum 10 ani Eu stiu ca nu se poate repara,poate ma insel
0 voturi
A raspuns 662kdv (450 puncte) acum 10 ani Nu vreau sa il repar intrebarea era alta.
0 voturi
A raspuns sorinache40 (4,450 puncte) acum 10 ani pe firul gros este normal sa ai tensiune ,ca vine direct de la baterie,daca il cuplezi la al doilea surub din cite am inteles eu o sa mearga electromotorul incontinuu,singura ta sansa e sa decapsulezi bobina electromotorului si sa incerci sa schimbi plotul(surubul) care sa rupt,,ideea este ca electromotorul este alimentat permanent ,din contact dai doar comanda de pornire in momentil in care rasucesti cheia ,solutia e schimbarea bobinei daca nu reusesti s-ai schimbi ...plotul...cit despre bendix eu sunt in domeniu,nu se pot repara ca sa ai o baza in el,oricum e undeva la 100ron,

Comentarii:

A comentat 662kdv (450 puncte) acum 10 ani Cred ca m-am exprimat gresit. Am zis bendix la partea mai mica a electromotorului, unde se leaga firele. Am reusit sa il inlocuiesc totusi cu o bobina identica de la un electromotor mitsubishi care la firul subtire in loc de papuc avea surub. Acum problema e ca a pornit odata masina, a doua oara a invartit greu si a pornit, a 3 a oara tot greu dar nu a mai pornit iar dupa aia aud doar bobina cum declanseaza dar nu mai invarte. Mentionez ca masina a stat pornita si are baterie. Maine am sa desfac si partea groasa din electromor. Daca poti..spunemi te rog la ce sa ma uit, ce sa verific..in afara de lucruri evidente.
PS - multumesc mult pentru raspuns
A comentat sorinache40 (4,450 puncte) acum 10 ani problema ca eu sunt  la COMANESTI (bacau),speram ca pot sa te ajut,,,,online,,,,imi pare rau!

Cel mai bun raspuns:

0 voturi
A raspuns sorinache40 (4,450 puncte) acum 10 ani acum am inteles eu ce ai desfacut tu de fapt...ai doua posibilitati de a proba elecromotorul in conditiile in care ai scimbai bobina bendix ai zis tu si m-ai dus in eroare.....1 alimentezi cu firul gros de care vorbeai direct pe firul care intra in electromotor si in cazul in care se invirte  electomotorul fara  a cupla adevaratul bendix e clar ca e bobina de vina...m-ai pe romaneste se invirte in gol......2..in majoritatea cazurilor la invirtiri greoaie a electomotorului cu o baterie buna e vorba de platoul cu perii colectoare,care necesita demontarea electromotorului si o ,,,toaletare,,, spalare cu solventi slabi,deoarece in urma uzurii periilor se produc reziduri care sunt conducatoare de curent,fapt ce va pune in situatia de a schimba perii noi si electromotorul sa nu functioneze la parametri normali,ramane sa desfaceti si m-ai discutam,,,,,din punctul meu de vedere situatia 2 e problema d.voastra

Comentarii:

A comentat 662kdv (450 puncte) acum 10 ani Si e normal sa se intample brusc? Eu am cumparat masina de cateva luni, dar am pus-o cat de cat la punct ca sa pot circula cu ea de 3 saptamani. Pana acum invartea normal si masina pornea din prima. Acum 2 zile am observat ca parca porneste greut si prima oara am dat vina pe baterie ( prea buna nu e nici bateria, dar repet cand am montat electromotorul cu bobina noua masina a pornit aproape bine a stat pornita si alternatorul incarca am masurat 14,3V la borne cu masina pornita), ceea ce vreau sa spun e ca de cand am observat lucrul asta masina a mai pornit de maxim 5 ori si a murit. In ce zona ai atelierul? eventual vin cu electromotorul demontat la tine daca il desfac si constat ca e prea complicat si am nevoie de piese noi.

Alte raspunsuri: (7)

0 voturi
A raspuns sorinache40 (4,450 puncte) acum 10 ani ar m-ai fi si situatia in care periile sa fie OK,si rotorul sa fie scurcircuitat partial,,,as vrea sa stiu daca in momentul cind dai la ,,cheie(demaror) scade intensitatea lumunilor de la bord?
0 voturi
A raspuns sorinache40 (4,450 puncte) acum 10 ani problema cu electromotorul e ca te lasa cind  nu te astepti,sunt situatii  in care parchezi si dupa ce revii ai surpriza, ce sa-ti spun ! succes poate gasesti pe cineva stiu ca in zona voastra preturile sunt cam ..piperate....

Comentarii:

A comentat 662kdv (450 puncte) acum 10 ani Nu stiu cum era la inceput, dar verific acum si iti spun.
0 voturi
A raspuns sorinache40 (4,450 puncte) acum 10 ani nu ar trebui sa fie prea complicat e vorba de max 2 lipituri moi cu ,cositor si ceva atentie la montare,poate pui niste poze si daca pot te ajut!
0 voturi
A raspuns sorinache40 (4,450 puncte) acum 10 ani in general verific 4tun   dupa ora22 asa ca scuze daca nu raspund...o noapte buna!

Comentarii:

A comentat 662kdv (450 puncte) acum 10 ani Acum am verificat, luminile din bord se diminueaza dar foarte putin, trebuie sa te uiti atent in ele. Daca te uiti pe lumina nu se observa.
Voi reveni maine cu poze si detalii. Multumesc mult inca odata. O seara buna.
0 voturi
A raspuns sorinache40 (4,450 puncte) acum 10 ani nu pot sa ma abtin si sa te intreb daca la verificare  cu luminile din bord bobina a facut doar ,,,clanc... sau electromotorul a incercat sa se invirta!   daca a facut doar ,,,clanc... si luminile de bord nu au scazut vizibil sau uneori pina la stingere,de vina e bobina,in cazul in care bobina este buna si periile sunt uzate sau rotorul electromotorului este scurcircuitat luminile de bord scad foarte mult in intensitate pina la stingere!

Comentarii:

A comentat 662kdv (450 puncte) acum 10 ani A facut doar "clanc" nu a invartit nimic. (nici in gol nu a invartit ca se auzea)
A comentat 662kdv (450 puncte) acum 10 ani A facut doar "clanc" masina de unde a provenit electromotorul de pe care am luat (cilindrul mic) a functionat, fara probleme. ( era un motor diesel de 1.9, deci aia sigur functioneaza
0 voturi
A raspuns sorinache40 (4,450 puncte) acum 10 ani ar m-ai fi un lucru cu care ar fi trebuit sa incep,,,verifica  minusul-(masa) masinei,tre sa ai in cablu de obicei pamblica intre ansamblul motor si caroserie, surub,piulita oxidate, acum am vazut ca de fapt masina a stat ceva timp pe,,,dreapta,,,,in anumite puncte din compartimentul motor ai legaturi la masa,verifica-le pe toate s-ar putea sa ai o surpriza placuta!

Comentarii:

A comentat 662kdv (450 puncte) acum 10 ani Adevarul e ca motorul a fost spalat saptamana trecuta. (Trebuia sa fie curat pentru distributie si filtre) voi verifica maine si minusurile. Multumesc pentru idee.
A comentat 662kdv (450 puncte) acum 10 ani Am rezolvat problema. Am mai avut un electromotor (fabricat de mitsubishi) care era identic la bobina si corpul electromotorului si am schimbat doar partea de aluminiu care se prindea pe cutie. Singura diferenta este ca electromotorul masinii avea 1.1KW iar cel de la care am luat piesele are 1.9kw si ma gandesc sa nu afecteze ceva la pornire (mecanismul care invarte volanta, volanta, distributia). Ca si diferenta intre ele cel mitsubishi era fabricatie 2003 si avea carbunii intacti, pe cand cel al masinii mai aveau cam 2mm si ajuneau la limita. Multumesc mult sorinache40 pentru ajutor.
0 voturi
A raspuns sorinache40 (4,450 puncte) acum 10 ani din cite am citit treaba e OK,referitor la potrivirile de care vorbea-ti ,daca la pornire nu sunt zgomote anormale,sau persistente inseamna ca ati rezolvat problema...de obicei electromotoarele de pe un model pe altul  de la acelasi producator auto nu se potrivesc la prindere,dar se pare ca ai avut noroc,,repara totusi si originalul...DRUMURI BUNE!

Comentarii:

A comentat 662kdv (450 puncte) acum 10 ani Salut. De la electromotorul original am pastrat doar prinderea (de aluminiu) si mecanismul care angreneaza volanta (axul cu dintii si rotile dintate din interior). Dar s-a potrivit perfect. Stiu la ce zgomote te referi dar nu am astfel de probleme, singura diferenta e ca se aude altfel cand porneste, un sunet putin mai solid...de parca motorul ar fi de o capacitate mai mare. Multumesc mult pentru asistenta.