4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Electrice > De ce s-a aprins martorul bate...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

0 voturi

De ce s-a aprins martorul baterie la bord?Motorul se tureaza la800 rpm si dupa aceea scade pana la700 rpm si tot asa,dc?

salut! aceasta este prima mea postare aici,imi cer scuze daca nu am postat unde trebuie! ieri in timpul mersului s-a aprins martorul bateriei si nu s-a mai stins,apoi am oprit si am observat ca motorul se tura la 800 rpm si apoi scadea putin pana la 700 rpm apoi iar la 800 rpm si iar la 700 rpm si tot asa. are idee cineva de la c este? am un seat leon din 2002, 1.4 16v. Multumesc!!

Imagini atasate

A intrebat aurash1988 (240 puncte) acum 10 ani in categoria Electrice
Distribuie pe Facebook

Cel mai bun raspuns:

+1 vot
A raspuns stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 10 ani Salut!
Lipsa incarcare baterie,verifica in prima faza cureaua de la alternator(exteriorul motorului,partea dreapta).Daca este sarita(problema destul de des intalnita din cauza intinzatorului),se schimba cu tot cu intinzator.Rezolva intai problema cu alternatorul si apoi cea cu fluctuatiile(pot fi conectate intre ele).

Comentarii:

A comentat aurash1988 (240 puncte) acum 10 ani Ms mult pentru raspuns,eu nu stiu mai nimic despre masina. m-am uitat unde ai zis tu,in partea dreapta a motorului,stanga mea cum ma uit la masina,din fata,nu? daca este acolo,cureaua este la locul ei. s-o fii stricat alternatorul?din ce am auzit alternatorul nu prea se strica,eventual carbunii de la el,nu stiu daca este adevarat...In fine,daca s-a stricat alternatorul cam cat m-ar costa unul sh?
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 10 ani Se schimba releul de tensiune si se verifica carbunii.Poti sa il dai la refacut si primesti altul reparat la un pret mai mic.
A comentat aurash1988 (240 puncte) acum 10 ani

editat de aurash1988 acum 10 ani

Asa este stefan,este de la releu,am chemat pe cineva sa se uite la el si a masurat tensiunea,mi-a zis ca este de la releu,de carbuni nu mi-a zis nimic. Sa ii spun sa ii schimbe si pe aia?ca sa schimbe releul cu releu de la el mi-a cerut 250 de lei.este pretul corect sau este mult?am vb cu alt baiat si mi-a zis ca poate fii si de a releu,dar ca trebuie desfacut alternatorul,ca poate fii de la diode,de la carbuni si altele,ca imi poate schimba releul si sa sa-l schimbe degeaba... sunt inceata total,nu stiu ce sa fac.
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 10 ani Puntea de diode(releul de tensiune se mai numeste)pare a fi cauza problemei.Nu iti pot raspunde despre pret,nu am nici o idee.Daca se gaseste releu de tensiune separat incepe cu el si schimba-l,apoi carbunii(cand il demontezi se pot verifica).
A comentat aurash1988 (240 puncte) acum 10 ani Am gasit releu,115 lei. Pretul este ok. Vreau sa il schimb eu,cu toate ca nu am umblat nicidata pe acolo,am auzit ca este usor de schimbat... acum am o alta intrebare si sper sa nu te sacai prea mult, carbunii unde se afla?merci mult de ajutor.
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 10 ani Salut!
Tot ansamblul este in parte opusa fuliei(curelei),slabe sanse sa reusesti pe loc.Se scoate roata,protectie plastic,curea(intinzatorul se intinde cu o cheie(poate fi iinbus sau cheie normala) se trage cureaua de pe o rola si apoi de pe restul.Scoti bateria(pozitiv),scoti firele de pe alternator(atentie ca cum si unde vin),se scate alternatorul(sunt suruburi mai lungi si mai scurte,sa iti aduci aminte cum sunt si unde).O data alternatorul jos,se desface(suruburi cu cap de 8(nu stiu precis),daca nu merg dai putin wd40 si astepti 20 mins.O data desfacut,o sa gasesti in partea opusa fuliei periile,puntea de diode(daca nu esti sigur asteapta intai ca sa iti ajunga cea noua).
A comentat aurash1988 (240 puncte) acum 10 ani Problema rezolvata!!! Am cumparat un releu nou si l-am pus,m-am chinuit putin dar a meritat,merci mult pentru ajutor.

Alte raspunsuri: (1)

+1 vot
A raspuns CLO2DCB (6,530 puncte) acum 10 ani verifica cu un aparat ce tensiune iti incarca alternatorul acumulatorul. In conditii normale ar trebui sa bage 13.8 ~14.3. O alta cauza posibila ar putea fi releul de incarcare. Cand accelerezi masina se stinge becul?

Comentarii:

A comentat aurash1988 (240 puncte) acum 10 ani nu se stinge.acum o luna-doua,mi-am schimbat bateria si baiatul care mi-a pus bateria a si masurat si mi-a zis ca baga 13,6 cu toti consumatorii porniti si ca nu este in regula si sa imi rezolv problema,el nu a stiut sa imi zica de la ce este...nu in ceata total.S-a stricat alternatorul?