A raspuns
septipop
(240 puncte)
acum 3 ani editat de septipop acum 3 ani
Aparat de masura pus pe becuri direct si vazut ce tensiune ai acolo cu masina in repaus. Verifici mai intai tensiunea pe baterie. Daca pe becuri e clar mai mica decat tensiunea de pe baterie, verifica traseul de alimentare la becuri (bloc lumini, cabluri, sigurante). Siguranta se inlocuieste de proba cu una noua, dar nu cred ca ea e cauza, mai degraba contacte oxidate in soclu. Pentru cabluri, scoti cheia din contact, treci comutatorul de lumini pe zero, scoti mufa de la becuri si masori cu ohmmetrul cablul de (+) fata de masa (sasiul masinii). Incearca cu gama mare de masura (Megohmi). Trebuie sa-ti indice valori foarte mari, cel putin cativa megohmi. Celalalt cablu e (-) si trebuie sa-ti dea rezistenta foarte aproape de zero cand masori fata de sasiu. Blocul de lumini e curat? Pe de alta parte, cat circuli cu masina? Pe mine nu ma tine nici un bec de far 2 ani. Nici macar Osram, Bosch sau Narva halogen.