Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

P1340 Citroen?

Salutare tuturor!

Masina:Citren c3 pisasso,an 2008,1.4 benzina,60k km.

Problema incepe cu ventilatorul de la motor mereu pornit si check aprins.La prima diagnoza P1340-missfire cyl 4.lipsa aprindere.Am schimbat bobina,mentionez ca la cald mergea in 3,la rece normal.Ventilatorul e aprins non-stop de la pornire si 5 minute dupa ce scoti cheia.

Dupa schimbarea bobinei,amm sters eroare de 4 ori(aparea din nou) si cand a disparut au aparut urmatoarele:conexiune imposibila can H si L(testerul comunica cu Ecu),body computer fara raspuns,modul Abs circuit open,modul airbag short to ground(scurcircuitat).Am lasat masina pornita 20 de mins,am mers 5 km si la o noua verificare a fost totul ok,inclusiv ventilatorul.

2 zile dupa apare aceeasi problema,merge in 3 la cald,ventilarorul pornit non stop.

Mentionez ca o data cu problemele de mai sus,apare scris in bord 'anomalie sistem antipoluare',mesaj reaparut astazi.Log in mers nu se poate face,nici un parametru nu corespunde(ventilatorul motor se invarte la 114%,timpul de injectie e de 40 secunde,temperatura motorului e de minus 50celsius).

Are cineva idee macar de unde sa incep?Mentionez ca ventilatorul se opreste doar daca scot  siguranta de la ecu motor(am anulat modulul de clima problematic la acest model,sigurante mufe si sisguranta compresor sunt scoase).Exista vreo legatura intre generic missfire si ventilator?Toate erorile adunate ma duc cu gandul la un scurtcircuit,dar unde?Body comp,ecu motor,airbag si abs nu cred ca e posibil sa se strice o data...sa fie linia can?

Multumesc anticipat.Mentionez ca masina are un consum exagerat de ulei,1 litru la nici 200km,daca deschizi capacul la ulei miroase a benzina si ies aburi plus vapori benzina(60k km,niciodata fortata).Are vreo legatura?(Bujiile sunt curate si noi).
A intrebat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 10 ani in categoria Electrice

editat de stefan.angelo acum 10 ani

Distribuie pe Facebook

4 Raspunsuri

+1 vot
A raspuns Corszilla (10,690 puncte) acum 10 ani seamana a cv fisurat pe la motor sau miroase a segmentare, sau cv supape

Comentarii:

A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 10 ani Salut!
Dupa mai multe verificari a ramas testarea partilor mecanice(segmenti,supapte/chiuloasa).Partea de electronica e toata in parametri,ramane de facut un test compresie.
+1 vot
A raspuns Corszilla (10,690 puncte) acum 10 ani tinand cont ca iti mananca ulei asa de tare da cu fum?

Comentarii:

A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 10 ani Nu,fum nu arunca deloc.
+1 vot
A raspuns ady_mihu99 (1,270 puncte) acum 10 ani sal,mai mult ca sigur ai prea multe erori ca toate sa fie adevarate, eu zic daca ai posibilitatea sa incerci cu alt ECU al tau cred ca e dus.

Comentarii:

A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 10 ani Salut!
A fost problema alegerea tipului si modelului de ecu din tester(pe una din foile de la diagnoza din trecut era trecut un model sagem si seria lui,acelasi a fost selectat si de mine si de alta persoana).Masina are montat un ecu de la bosch.

Cel mai bun raspuns:

+2 voturi
A raspuns tm30amp (41,870 puncte) acum 10 ani salut, am vazut acum ca ai postat intrebarea si aici cu mai multe detalii...
Probabil ca exista o legatura intre aprindere si temperatura (ventilator), mie mi s-a mai intamplat la alte citroenuri benzinare.
Incearca in primul rand sa scoti senzorul de temperatura si verifica daca se observa vreo schimbare (daca ventilatorul tot se invarte, schimba senzorul de temperatura). Incearca sa verifici bobina schimbata, cu un aparat de masura (vezi ce tensiune ai) si fa comparatie cu parametrii prevazuti de OEM. La mine nu a functionat intotdeauna cu inlocuirea unei bobine aftermarket (ex. Hoffer sau Meat&Doria) insa am avut intotdeauna succes cu Valeo.
In legatura cu consumul de ulei....nu are legatura cu aprinderea ci cu uzura segmentilor (am avut la un Seat Ibiza cu 35.000 km uzura ca la unul cu 250.000 km) insa mirosul si vaporii de benzina sunt efectul defectiunii la aprindere.

Comentarii:

A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 10 ani Dupa 3 reprezentante luate la rand,vreo 8 mecanici cu ochii in testere s-a ajuns la concluzia:masina mananca ulei(ulei nerecomandat pentru motor),distributia variabila nu functioneaza bine la cald(tot de la ulei).
Am modificat acum greseala mea,eroarea este p1340-lipsa aprindere cilindrul 4.Bobina este noua pe cilindru(proveninenta citroen,nu de la alti producatori).
Urmeaza un test de compresie,verificarea injectorului pe banc de proba,verificarea cablajelor computer/bujii/injectoare.
Restul erorilor aparusera din cauza testerului(brainbee cu selectarea gresita a centralei-era selectat sagem si centrala depe masina e Bosch).
Daca a mai avut cineva probleme cu aceasta eroare,as fi recunoscator pentru ajutor.
A comentat tm30amp (41,870 puncte) acum 10 ani imi pare rau dar cu mai mult de atat, nu te pot ajuta. Si eu as fi facut la fel in sensul ca as fi probat injectorul la banc+fise+bujii+cablaj+compresie, in ordinea mentionata de tine.
Eu, din fericire (pentru mine) nu am avut problema asta (poate ca si din cauza ca in Romania perioada prevazuta pentru Service este mai scurta cu cel putin 5kkm) si din cauza ca uleiurile Total (recomandate de Citroen) sunt de o calitate si pret  foarte accesibile.
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 10 ani REvin cu un update:Bujiile de la cil 3 si 4 au o diferenta de culoare intre ele(cea de la 4 este mai afumata).Injectoarele,bobinele si firele de la ecu la ele prezinta aceleasi valori ale rezistentelor,masurate in aceeasi situatie.Am ales de referinta cilindrul 3.
O alta informatie venita de pe un forum,ar fi o fisura intre valvele de la cilindrul 4,care se extinde la cald de aici fiind si mersul in 3 la cald,eroarea respectiva si mancatul de ulei(de cand plimb masina de la o reprezentata la alta am facut 100km urban/extraurban si am completat cu 400ml) fara pic de fum de la evacuare.
Maine este programat un test de compresie..voi reveni cu rezultatul.A mai fost masura si senzorul presiune benzina(la una din reprezentante precum si presiunea tur benzina) ambele sunt in parametri.
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 10 ani Problema rezolvata,erau bujiile gresite si in 10k km(asa scria in manualul de service,acum 10k km au fost schimbate).

Nu au fost gasite intrebari asemanatoare