4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Electrice > Un ELECTROMOTOR de masina are...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

Un ELECTROMOTOR de masina are nevoie mai mult de Amperaj decit Voltaj ?

Un ELECTROMOTOR de masina dupa cite stiu eu are nevoie mai mult de Amperaj decit Voltaj -dar am fost contrazis, asa ca  poate cineva sa confirme ?
A intrebat Dan1962 (310 puncte) acum 11 ani in categoria Electrice

editat de asandulescu acum 11 ani

Distribuie pe Facebook

4 Raspunsuri

+6 voturi
A raspuns workaholic_ro (19,270 puncte) acum 11 ani Trebuie aprofundat putin, fara legea lui Ohm nu ai cum sa ai o imagine clara a fenomenului, tinand cont de toate marimile sistemului, inclusiv impedanta sursei (bateriei) si rezistenta firelor, care la valori mari ale curentului deja are o influenta semnificativa, caderile de tensiune pe portiuni de circuit samd.
Simplificand , tensiunea supra impedanta da curentul (numit si "amperaj"). Puterea e tensiunea ori curentul. Tie iti trebuie putere. Deci, amandoua. Ai nevoie de o baterie capabila sa-ti debiteze curentul necesar fara a-i scadea semnificativ tensiunea.

Comentarii:

A comentat Dan1962 (310 puncte) acum 11 ani Da nota 10

Multumesc
+1 vot
A raspuns asandulescu (70,190 puncte) acum 11 ani Alternatoarele de masina au voltajul la fel, in sensul ca incarca cu 13,5-14,5v. Amperii difera de la model la model, fiind si de 80Ah si de 200Ah. O masina care are multi consumatori are nevoie de un alternator cu multi amperi. Ce te intereseaza mai exact?

Comentarii:

A comentat workaholic_ro (19,270 puncte) acum 11 ani Se pare ca-l intereseaza faza aia cand alternatorul nu da nimic. Cred ca electromotorul despre care e vorba e demarorul. Altfel intrebarea n-are logica, cel mai mare electromotor care urmeaza e cel al ventilatorului, care e departe ca putere, pana-n 400 W.
Iar Ah sunt amperi-ora si reprezinta capacitatea de stocare a bateriei, nu are neaparat o legatura cu curentul instant debitat.
Spun nu neaparat pentru ca o baterie de capacitate mare este capabila de obicei si de un curent debitat instantaneu mai mare, dar nu exista o legatura stricta de proportionalitate.
A comentat asandulescu (70,190 puncte) acum 11 ani Am inteles acum ce vrea omul, vrea o bateria puternica ca sa ii invarta bine electromotorul, o baterie care are curent mare de descarcare.
0 voturi
A raspuns Livius_27 (17,670 puncte) acum 11 ani Il sustin pe colegul  workaholic_ro    .....Incearca sa intelegi fizica putin....Teoretic nu exista amperaj si voltaj,exista tensiune si intensitate...
+1 vot
A raspuns stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Salut!
Asa cum zicea si colegul de mai sus,puterea egal intensitate inmultit cu tensiune,deci vei avea nevoie de ambele.
Intensitatea este ca si debitul de apa care curge printr-o conducta,tensiunea este presiunea care o are debitul de apa.
Daca te referi la electromotorul pentru pornire,calculul de face destul de simplu cu mentiunea ca se ia tensiunea de la baterie si numarul de amperi in soc,acela este amperajul care ajuta pornirea.
Deci,nu se poate face o comparatie intre volti si amperi,daca vrei sa compari cifrele 13,5 vs 500,e clar ca amperii sunt mai multi.
Masina nu are nevoie de un numar x de amperi mai mare decat voltii,are nevoie de ambele in acelasi timp.
Pentru fiecare masina,calculul pentru electromotor de pornire se face intre forta care opune rezistenta,adica 1 2 sau 3 ture de arbore motor si forta de care are nevoie electromotorul,implicit bateria are un numar de amperi ora,strict legat de alternator,si un numai de amperi in soc,strict legat de electromotor.In general,electromotoarele pe benzina sunt un 2-4% din puterea motorului,iar cele pe motorina 6-8%din puterea dezvoltata de motor.