4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Martori de bord > Imi da rateuri la motor, consu...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

0 voturi

Imi da rateuri la motor, consuma mult si am becul de "Check Engine" aprins, de ce?

Am un ford focus din 2002, pe benzina 1.6 zetec, de o bucata de vreme masina a inceput sa nu mai aiba putere, imi consuma mai mult, merge in socuri de parca merg cu viteza a 5-a nu cu a treia, nu se tureaza cum trebuie, cand este subturata sau o fortez putin sa pot pleca de pe loc intr-o rampa imi da niste rateuri pe toba(cred), am fost la mecanic cu ea si mi-a spus ca nu are rost sa o bag pe tester daca nu s-a aprins nici un bec in bord, dupa 30-40 de km mi s-a aprins becul "check engine", l-am intrebat pe mecanic ce sa fac, mi-a spus sa scot bornele de le baterie, am scos bornele si a disparut eroare dar problema nici pe departe..., am schimbat filtru de benzina, bujiile. Dupa cateva zile m-am dus ca ea la diagnoza fara sa am becul aprins in bord, mi-a dat doar erori de contact ceva de circuit incomplet(precizez ca am schimbat inchiderea centralizata), ceva erori mai vechi de la abs, in rest nimic. Dupa ce am iesit de la diagnoza am mai mers 10-20 de km iar s-a aprins becul de "check engine".

Ce sa fac, sa merg iar la diagnoza cu becul aprins poate imi arata acum ceva, de o luna ma tot plimb cu masina si intreb si nu gasesc nici o solutie, ceva sfaturi/idei?
A intrebat jetu (330 puncte) acum 11 ani in categoria Martori de bord

15 Raspunsuri

+3 voturi
A raspuns turbojack EXPERT (317,140 puncte) acum 11 ani Cauta un diagnozist bun si nu oportunisti cu doua fire care habar n-au ce vad pe ecranul ala.
Diagnoza inseamna si altceva decat citire erori.
Se verifica presiune MAP,unghi aprindere ,sincronizare axe ,parametrii lambde  si fizic cu manometru  presiune benzina.
O pompa de benzina obosita poate da aceste efecte.
Care este starea filtrului de aer si benzina ?
+2 voturi
A raspuns tm30amp (41,870 puncte) acum 11 ani pentru focus iti trebuie tester dedicat Ford, nu unul universal. Problema generala (insa nu foarte des intanlita, ca si injectoarele la passat/golf de ex.) este bobina de aprindere, care cedeaza (nu este exclus totusi sa ai ,,missfire'' din cauza unei bujii). Mai stiu ca 1.4 si 1.6 benzina aveau probleme cu pompa de benzina insa nu cred ca e cazul tau (de obicei la Ford, cand cedeaza/oboseste pompa de benzina refuza sa mai porneasca sau porneste la 1-2/10 incercari).
In fine, ceea ce zic eu e pura teorie...problema ta se rezolva cum a zis colegul turbojack mai sus (denumirea softului nu o mai tin minte exact, il am si eu, dar nu am mai umblat de ceva vreme cu el, circa 9 luni)
0 voturi
A raspuns jetu (330 puncte) acum 11 ani Unde imi recomandati sa merg cu ea, precizez ca sunt din Suceava(oras)?
Mai precizez ca miroase si a benzina in special cand este rece motorul
Multumesc pana acum
+2 voturi
A raspuns antonio.carsa (58,300 puncte) acum 11 ani am mai vazut problema asta la cineva la un Focus 1.6 din 1999 dar nu mai tin minte exact ce era. Cred ca senzorul de pozitie de la clapeta de acceleratie sau regulatorul de relanti. Nu mai tin minte sigur. Oricum o sa intreb persoana in cauza si iti spun ce a schimbat.
0 voturi
A raspuns jetu (330 puncte) acum 11 ani In relanti cand e motorul rece, imi merge la 1200-1300 de turatii cand se incalzeste motorul imi ajunge la 800 de turatii, de cand am problema asta

Comentarii:

A comentat septipop (240 puncte) acum 6 ani Asa e normal. Porneste cu soc, dupa care turatia scade in interval de 2-3 minute.
0 voturi
A raspuns jetu (330 puncte) acum 10 ani Pana acum imi ramanea aprins becul, acum am fost la un drum putin mai lung de 60km, si tot imi clipea de cateva ori ramanea aprins putin si iar clipea
0 voturi
A raspuns romeo.hotea (140 puncte) acum 10 ani Aceeasi problema o am si eu cu motor 1.4 benzina Zetec.Ai reusit sa rezolvi problema.Am fost si eu pe la mecanici dar nici unul nu mia spus concret problema,doar daca schimb piese dupa piese pe rand,pana descopera problema.Daca ma poate ajuta si pe mine cineva?
0 voturi
A raspuns Luxx (140 puncte) acum 10 ani Salut cum ati rezolvat problema am si eu aceleas simtome + ca la relanti in a 2 tremurau grav nu merge ce pot sa fac???
0 voturi
A raspuns lupuremus (140 puncte) acum 9 ani Salut. Si eu am avut problema asta la un Ford Focus din 2001 de 1.4 16V. Am schimbat o groaza de chestii de nimic. Problema e modulul de aprindere(bobina de inductie). Dupa ce am schimbat asta nu am mai avut nici o problema.
0 voturi
A raspuns marian4474 (220 puncte) acum 8 ani salut
am avut aceiasi problema la un focus 2,0 16v si era bobina de inductie avea o fisura pe lungime in partea dinspre motor
0 voturi
A raspuns relurelutzu (140 puncte) acum 8 ani Eu m un ford fiesta din 2001 motor de 1200 1,25 16 v la mine am avut problema la bobina de inductie imi era fisurata la o fisa am schimbat-o si o perioada chiar daca eram sub 2000 de ture puteam sa o accelerez usor acuma daca incerc sa o accelerez cand e sub 2000 incepe sa scuture toata masina am fost la diagnoza cu ea si o pus testerul pe masina ca mi se aprinde becu de check engine si o zis ca la mine ii da ca e de vina catalizatorul a zis ca daca mi-o mers mai rau motorul e posibil ca un piston sa nu fi ars cum tre benzina si atunci mi-a trimis-o pe evacuare si a zis ca el crede ca e infundat catalizatorul de cand am fost la tester si mi-a pus testerul sa stins becul dar dupa 2 zile iar s-a aprins mie imi zicea ca sa merg cu masina mai turata peste 3000 de ture sa se curate catalizatorul dar de vreo 2 saptamanai tot asa mi-a ramas aprisn becul si merge inca interrupt
daca aveti vreo idee sa imi ziceti va rog sa ma contactati pe adresa de mail relurelutzu@yahoo.com pe faceboo la Cimpean Aurel sau la telefon 0742042594
0 voturi
A raspuns nicoli89 (680 puncte) acum 8 ani verifica bobinile de inductie una din ele e dusa  scoate cate una de la fiecare bujie si isi scchimba  zgomotul care nu face  nimik aia e defecta . doar mufa trebuie scoasa la fiecare detal 0757586111
0 voturi
A raspuns hriscumarianionut (140 puncte) acum 8 ani verifica sonda de oxigen 1 si  sonda 2. prima iti regleaza debitul de aer si cel de combustibil cel mai probabil aia e problema pentru ca eu am avut cat de curand prolema asta si era sonda 1 adica cea de oxigen masina nu tragea si consuma mult combustibil.
0 voturi
A raspuns tf (140 puncte) acum 7 ani schimba bujiile, dar vorbeste la o firma de piese auto si spunele pentru ce iti trebuie, si nu lua din comert. eu asa am scapat de tremurat si i-a revenit si puterea
0 voturi
A raspuns septipop (240 puncte) acum 6 ani Salut! Am avut aceeasi problema si eu la un FF 1.4 Zetec SE. Masina tragea slab, tremura la relanti, fiindca turatia era instabila. Oscila intre 660 si 300 (!) ture pe minut. Aveam becul de sonda lambda aprins in bord. Prima oara am schimbat bujiile. Un mecanic bun mi-a zis ca prima sonda lambda e dusa (cea de langa motor) si catalizatorul infundat. Am schimbat sondele lambda si am pus catalizator nou, aftermarket. Tremuratul s-a mai redus, dar nu a disparut. Am schimbat supapa de recuperare gaze, plus furtunele adiacente, care se facusera ca plastelina. Abia cand am schimbat senzorul de clapeta de viteza s-a imbunatatit treaba, dar tot nu 100%. Am schimbat apoi si valva IACV, sau supapa de relanti, cum i se mai spune. Acum sunt relativ multumit, dar o sa schimb si bobina de aprindere. Tot ce am pus pe masina am cumparat nou, nu m-am complicat cu second hand.