4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Martori de bord > Martor aprins in bord VW Passa...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

0 voturi

Martor aprins in bord VW Passat - sonda lambda?

Buna ziua!

Voi face precizarea de la inceput ca nu ma pricep la motoare fapt pentru care astept cateva opinii mai avizate.

Am achizitionat recent un VW passat din 2008, 140cp, 2.0 TDI, care a venit cu martorul din bord aprins pentru o avarie la motor. Persoana care mi- a adus-o, mi-a spus ca este vorba de sonda lambda si ca aceasta ar trebui schimbata.

Pentru o evaluare mai competenta am dus masina la o reprezentanta VW unde diagnosticata, masinii ar fi trebuit sa-i fie schimbata galeria de admisie care ar fi avut nu stiu ce motoras care nu ar functiona si care nu deschide nu stiu ce clapete! Au eliminat din start orice problema legata de sonda lambda, desi am mentionat ca din Germania masina ar fi fost diagnosticata cu aceasta problema. In sfarsit s-au adaugat un buton pentru frana de mana si-o bujie. Mi s-a certificat verbal ca dupa ce vom schimba galeria martorul de bord se va stinge.

Dupa efectuarea reparatiei, a doua zi, dupa cca 50 km parcursi martorul de bord se aprinde din nou!!!

Diagnosticarea facuta astazi releva probleme la sonda lambda si mi s-a propus schimbarea acesteia. Binenteles ca impresia pe care am avut-o a fost ca am fost inselat si ca de fapt prima diagnoza a fost contrafacuta pentru ca reprezentanta sa ma insele.

As dori cateva opinii legate de aceasta experienta si raspunsuri la urmatoarele intrebari:

1. Poate o diagnoza sa fie contrafacuta pentru a creste volumul de reparatii?

2. ar fi fost normal sa se faca o testare a sondei lambda, atata timp cat eu le-am semnalat posibila problema?

3. Pot testa cumva vechea galerie de admisie pentru a constata functionalitatea ei sau dimpotriva?

4. Un martor aprins la bord poate fi ,,ascuns,, din computer? Poate fi identificata asemena procedura la un alt service?

5. Cum ma sfatuiti sa procedez in relatia cu reprezentanta VW.

Astept opinii si eventual semnalarea unor probleme similare.

Multumesc.
A intrebat dinuo (140 puncte) acum 7 ani in categoria Martori de bord

editat de dinuo acum 7 ani

Distribuie pe Facebook

2 Raspunsuri

+1 vot
A raspuns nickbudui (42,360 puncte) acum 7 ani motorul asta este cu pompe diuze si foarte pretentios ! poate fi sonda lambda sau vreun injector pentru ca aici este buba lor !

Comentarii:

A comentat autodre (13,570 puncte) acum 7 ani Posibil că au omis corecțiile pompelor
A comentat dinuo (140 puncte) acum 7 ani Buna ziua!
Multumesc pentru mesajul dumneavoastra.
Puteti completa cu raspunsuri punctuale intrebarile  din text?
Precizez ca martorul nu s-a mai aprins dupa ultima vizita, in care mi s-a precizat ca trebuie sa schimb sonda lambda!
Multumesc!
+1 vot
A raspuns autodre (13,570 puncte) acum 7 ani Bună ziua,
     Este posibil să nu fie vorba de vreo înșelăciune,  ci de un cumul de defecte,  respectiv servomotor clapete admisie sau clapete uzate și sonda Lambda îmbătrânită.
     În general,  orice problemă de amestec din admisie se reflectă în rezultatele gazelor de evacuare.  Astfel, sonda sesizează un raport necorespunzător. La fel aș proceda și eu, aș înlocui ceea ce văd defect, prima dată, în cazul dv, capetele cu actuator. Precizez că este un defect des întâlnit la Volkswagen. Se uzează axul capetelor.  Pentru a-l proba, încercați să îl introduceți în mufă și să îi faceți o adaptare cu un tester. Dacă este uzat, adaptarea nu va fi efectuată.  
     Sonda Lambda este un consumabil ce ar trebui schimbat la aproximativ 150.000 km, deoarece suferă un proces de îmbătrânire și, astfel,  transmite informații eronate.  
     De obicei,  reprezentanța înlocuiește tot ce vede defect.
     Cât despre becul aprins după 50 km, dacă o ușoară deviație este sesizată după mai multe cicluri de funcționare(pornire, oprire,  rulare în diferite regimuri de temperatură,  viteză,  etc.) de calculatorul de injecție, acesta aprinde martorul.  La fel, dacă vede totul în regulă după alte câteva cicluri, îl va stinge singur.
    Sper că v-am putut lămuri,  cumva. Mă confrunt des cu astfel de situații.
    Mulțumesc!

Comentarii:

A comentat dinuo (140 puncte) acum 7 ani Buna ziua!
Multumesc pentru mesajele dumneavoastra.
Am rugamintea de a completa cu raspunsuri punctuale intrebarile  din text.
Precizez ca martorul nu s-a mai aprins dupa ultima vizita, in care mi s-a precizat ca trebuie sa schimb sonda lambda!
Ce presupune/inseamna corectia pompelor?
Multumesc!