4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Motor > Aerul conditionat o ingenunche...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

Aerul conditionat o ingenuncheaza. De ce?

Salut, cum au fost zilele astea caldurile sufocante am fost la service cu masina ( passat 2003) sa-mi repare baietii aerul conditionat. Au trebuit schimbate furtunele de la instalatie pentru ca se pierdea freonul. 2 ani de zile am circulat tot fara clima pt ca reparatia a fost destul de scumpa. Ma rog, important e ca acum baga aer rece.

Problema e alta, cand e pornit aerul conditionat, intre 1000-2000 RPM masina abia mai trage. Stiu ca e normal ca atunci cand e pornit sa traga mai greu...dar nu mi se pare normal sa ii dau talpa si sa nu accelereze cand urc. O ingenuncheaza mult...sa nu mai zic de plecarea din rampa, ca trebuie ambalata tare ca sa pot pleca de pe loc.

Cand e oprit aerul conditionat, masina trage foarte bine si nu ma plang deloc. Motorul e 1.9 TDI de 101 CP, are fix 250.000 km reali si nu a fost forjata, dimpotriva acum cateva luni mi s-a zis ca era turbina imbacsita si mi s-a recomandat sa o mai calc, sa o mai turez pt ca in unele depasiri ma lasa turbina si tragea foarte greu. Acum nu mi se mai intampla asta. Ce se intampla? Clima omoara turbina?
A intrebat Katta92 (230 puncte) acum 12 ani in categoria Motor

4 Raspunsuri

+3 voturi
A raspuns stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 12 ani Salut!
Aerul conditionat nici nu stie unde e turbina,nici pe departe sa o omoare.
La orice masina scade putin puterea cand e cuplat compresorul,el are nevoie de energie ca sa mearga.
Din ce zici tu,pare cam exagerat sa iti ia mare parte din puterea motorului.
1.Da jos cureaua de accesorii,incearca sa invarti compresorul cu mana.Daca se invarte foarte greu sau deloc,atunci inseamna ca e gripat si de acolo e problema.
2.Esti sigur ca doar atunci cand ai pornit aerul conditionat masina are lipsa de putere?De la aproximativ 2000 de ture in sus,turbina isi face treaba adica de la acea turatie in sus baga presiunea normala.
P.s.Daca compresorul se invarte fara probleme,ar trebui sa mearga cu putin efort,atunci problema e din alta parte.

Comentarii:

A comentat Katta92 (230 puncte) acum 12 ani Ok, am sa verific compresorul.
+1 vot
A raspuns Driver09 (49,100 puncte) acum 12 ani Tocmai problema vine de acolo ca circuli subturat cu masina de unde rezulta ca se colmateaza geometria la turbo.Daca s a mers subturat mult timp degeaba ii mai dai forja ca singura nu se curata.Probabil intre 1000 si 2000 ai mers cu masina cel mai mult si acolo agata acum geometria iar daca ai si clima pornita ai impresia ca nu trage.
La tdi se schimba vitezele pe la 2500-3000rpm depinde de situatie.
De exemplu  daca nu i graba schimbi pe la 2500 vitezele.
Insa daca le schimbi pe la 2000rpm inseamna ca mergi subturat,inca un exemplu am vazut la multi ca merg cu 50 cu a 4 a ceea ce iarasi=subturat ca mergi undeva la 1400rpm.
Se face un log in mers cu vag-com si  de acolo o sa poti citi exact ce si cum.....e posibil sa fie si debitmetrul obosit.
Daca se invartea greu compresorul atunci scotea un scartait  cand cupla,iar daca era blocat pusca siguranta.

Comentarii:

A comentat Katta92 (230 puncte) acum 12 ani Cred ca ai dreptate. Inainte de a avea eu carnetul (il am de 2 ani) au circulat mult parintii mei cu ea si au mers tot intre 1000-2000 de ture cu ea. Adevarul e ca si consuma mai putin la turele alea, la 70 de km facuti pe la 1400 de ture cu accelerari usoare se scoate un consum de 4.6l si asta e motivul mersului mai subturat.

Deci da, daca am aerul conditionat pornit...accelerez usor si imediat ce ajunge pe la 2000 de ture masina dintr-o data accelereaza de 2 ori mai repede, fara a apasa mai tare pe pedala. Si fara clima pornita, tot se simte o diferenta mare cand ajunge pe la 2000 de ture.
A comentat Driver09 (49,100 puncte) acum 12 ani Mai bine conduci cum trebuie pt. 10 lei diferenta la 100km nu are rost ca dupa 1-2 ani sa dai jos turbo ca sa il cureti sau sa inlocuiesti geometria.....dai intre 500 si 1000 de ron depinde ce problema ai si depinde si de service.
0 voturi
A raspuns antonio.carsa (58,300 puncte) acum 12 ani verifica injectoarele cu vag-com-ul. s-ar putea sa ai un injector slabit
0 voturi
A raspuns asandulescu (70,190 puncte) acum 12 ani AC-ul ia cam 10% din puterea motorului, incearca sa ti motorul peste pragul de 2000rpm si nu o sa mai simti diferenta. La toate masinile se simte atunci cand compresorul este pornit, cu cat puterea motorului este mai mica, cu atat se simte mai tare lipsa de putere la cuplarea compresorului.