4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Motor > Anomalie ambreiaj sau dor o fa...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

0 voturi

Anomalie ambreiaj sau dor o falsa impresie?

Buna tuturor. Recent am schimbat masina de la benzinar pe diesel. Dupa o luna, m-am trezit cu ambreiajul la pamant si a trebuit sa schimb pumpa plus cilindrul concentric. Majoritatea mi-au spus ca am stricat eu ambreiajul , nefiind obisnuit cu dieselu( fiind prima data pe un diesel in 4 ani de condus numai benzinar), insa mecanicul mi-a spus ca in halul in care a gasit cilindrul este mai mult probabil sa fi fost deja uzat, masina avand peste 160mii km. Problema este ca ori mai exista vreo anomalie, ori nu m-am putut obisnui cu pedala, simt ca nu functioneaza cum trebuie. masina este un Opel vectra 1.9 ctdi din 2006 , 6 viteze. sincer mi se pare ca trebuie sa schimb vitezele la o viteza prea mare( in a 3 merge cu 60km/ au abia 2000turatii) nu mai spun ca la 70km /h daca pun in a 6 parca imi da impresia ca se ineaca motorul si ca trebuie sa pun in a 5 treapta. mai exact daca nu este vreo anomalie si am eu una la picior si una la cap, imi poate spune cineva raportul sau cand mai exact sa schimb vitezele. nu caut sa fac economie sau sa merg subturat, caut sa merg corect pentru o functionalitate cat mai buna a masinii. La cat am scris sper sa imi poata raspunde cineva. Multumesc anticipat.

Imagini atasate

A intrebat Adrian1986 (680 puncte) acum 11 ani in categoria Motor

4 Raspunsuri

0 voturi
A raspuns Adrian1986 (680 puncte) acum 11 ani unde este 70km/ h( 130km/h) in a 6 am gresit, ma scuzati era vorba de mile/h. in a treia cu 35/40m/h adica in jur de 60km/h
0 voturi
A raspuns dreamboy (8,210 puncte) acum 11 ani

editat de dreamboy acum 11 ani

In general  schimba treptele pe la 2300 - 2500 Rpm la un mers normal . Cand ai chef sa te dai la ea redline`ul  e limita . La un mers constant , in orice treapta de viteza nu cred ca e indicat sa ai mai putin de 1800 Rpm . Poate ai senzatia ca se inneaca de la trepidatiile mai accentuate ale motorului disel . In orice caz , in treapta 6 la 2000 Rpm nu e subturata
+1 vot
A raspuns stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Salut!
Pentru cum arata rulmentul ala,nu e treaba de facut in cateva luni.Se pare ca nu a fost schimbat niciodata.
Referitor la condus,eu am patit invers,am trecut de pe diesel pe benzinare.Diferenta intre ele e,benzina are rapoartele mai lungi,diesel mai scurte.Benzina este mult mai elastica,adica daca te duci cu o treapta pana la 5000rpm o sa ai o viteza mult mai mare decat cu un diesel la acea turatie(majoritatea merg pana in 4500rpm,mai rar 5000).
De obicei vitezele le schimbi dupa cum esti format,dieselul are pretentiile lui,adica schimba mereu dupa 2500rpm,nu sta la turatie de croaziera sub 2000rpm.Personal schimb in jurul a 3000rpm la diesel si la benzinara depinde de masina,motor putere etc.
Nu are importanta viteza,important e sa nu tii motorul subturat(dieselul,chiar daca in viziunea multora consuma mai putin la turatii mici,ajunge cu filtru de particule infundat,turbina infundata si de aici incepe un lant de probleme).
In putine cuvinte,nu sta sub 2000rpm sute de km la rand,schimba dupa 2500rpm(sau daca esti genul de 'sportiv' poti urca si pana la 4000rpm dar exista consecinte)si nu suprasolicita motorul rece.
+2 voturi
A raspuns asandulescu (70,190 puncte) acum 11 ani daca vrei sa te tina mult ambreiajul nu sta cu turatia sub 2000. poti sta sub 2000 in treapta 1 si 2. in 5 si 6 este foarte gravdaca stai sub 2000 si deodata accelerezi. teoretic stricaciune aratata de tine se face in zeci de mii de km.
foarte probabil ca uzura sa fi fost deja si tu nu ai facut decat sa "umplii paharul" si a cedat la tine.

si banuies ca sti deja, nu sta cu pedala apasata la semafor sau in alte situatii timp de zeci de secunde, acest procedeu uzeaza prematur rulmentul.

Comentarii:

A comentat dreamboy (8,210 puncte) acum 11 ani Poate sta lejer la 2000 Rpm in treapta 5 sau 6 , iar daca e nevoie sa accelereze da inferioara :)