A raspuns
stefan.angelo
EXPERT
(267,040 puncte)
acum 11 ani
Salut!
Pentru cum arata rulmentul ala,nu e treaba de facut in cateva luni.Se pare ca nu a fost schimbat niciodata.
Referitor la condus,eu am patit invers,am trecut de pe diesel pe benzinare.Diferenta intre ele e,benzina are rapoartele mai lungi,diesel mai scurte.Benzina este mult mai elastica,adica daca te duci cu o treapta pana la 5000rpm o sa ai o viteza mult mai mare decat cu un diesel la acea turatie(majoritatea merg pana in 4500rpm,mai rar 5000).
De obicei vitezele le schimbi dupa cum esti format,dieselul are pretentiile lui,adica schimba mereu dupa 2500rpm,nu sta la turatie de croaziera sub 2000rpm.Personal schimb in jurul a 3000rpm la diesel si la benzinara depinde de masina,motor putere etc.
Nu are importanta viteza,important e sa nu tii motorul subturat(dieselul,chiar daca in viziunea multora consuma mai putin la turatii mici,ajunge cu filtru de particule infundat,turbina infundata si de aici incepe un lant de probleme).
In putine cuvinte,nu sta sub 2000rpm sute de km la rand,schimba dupa 2500rpm(sau daca esti genul de 'sportiv' poti urca si pana la 4000rpm dar exista consecinte)si nu suprasolicita motorul rece.