4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Motor > Care poate fi cauza variatiilo...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

0 voturi

Care poate fi cauza variatiilor la relanti?

Din cand in cand am probleme la motor cu relanti-ul. Mi se intampla dupa un drum mai lung sa inceapa sa variaze relantiul cand las de pe acceleratie. De multe ori se opreste motorul din cauza asta.

Aici puteti vedea exact cum face dupa ce las de pe acceleratie: https://www.youtube.com/watch?v=35PAIUw98E0

Tin sa precizez ca tocmai ce mi-am pus clapeta de acceleratie, e noua si adaptata. Singurul lucru la care ma gandesc ca ar putea fi e EGR si furtunul ce vine la el. Si inca ceva, pe tester nu am nici o eroare.
A intrebat midnight_mihai (140 puncte) acum 9 ani in categoria Motor

editat de midnight_mihai acum 9 ani

Distribuie pe Facebook

5 Raspunsuri

0 voturi
A raspuns stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 9 ani Salut!Bujiile si filtrul de benzina cati km au?

Comentarii:

A comentat midnight_mihai (140 puncte) acum 9 ani Salut! Uite cum e cu bujiile si cu filtrele: bujiile nu stiu cati km au si filtrele le-am schimbat imediat dupa ce am luat masina cand am schimbat si distributia. Masina o am de vreo 6000 de km la mine si nu am schimbat bujiile. Nu cred ca sunt bujiile pentru ca nu face figura asta tot timpul si nu-mi intrerupe deloc.

Ieri, stand in parcare, am pornit masina si am turat-o timp de cateva minute si nu mai face figura asta. Poate e ceva infundat, calamina depusa sau EGR-ul pe care nu l-am curatat inca.
Mi-a mai facut asta acum 2 doua luni si atunci am schimbat clapeta de acceleratie.


Mersi pentru raspunsul prompt. Astept in continuare sugestii si comentarii.
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 9 ani Salut.Daca "banuiesti" egr pentru problema,scoate-l si verifica-l curata-l.ideal de vazut si pe un tester cat este de blocat.Verificarea unei bujii nu strica cu nimic,acelasi motor aceleasi simptome(mereu la cald) s-a dovedit a fi o bobina cu izolatia crapata.
A comentat midnight_mihai (140 puncte) acum 9 ani Da! E o idee si asta cu bobina crepata. O sa verific mai multe la motor pe acolo. Cand am pus pe tester ultima data, EGR-ul lucra, inchidea si deschidea.

Mersi mult de info.
O zi buna!
A comentat brigadieul (3,060 puncte) acum 9 ani Eu am schimbat si bujiile si toate filtrele si tot degeaba
0 voturi
A raspuns brigadieul (3,060 puncte) acum 9 ani Eu am aceasi problema ca tine mi se tureaza undeva la 900-1000 rpm la relanti.Daca ii opres motorul si o repornesc se se mai tureaza.
Snzorul  de turatie functioneaza in parametri normali,clapeta de la acceleratie este ok.Eu nu am reusit sa ii dau de cap nici in ziua de azi pentru ca am dat de mecanici mai praf ca mine,pana lka urma cred ca o dau ca mia mancat nervii.
Masina e golf 4 1.6 16v AZD(eu am am avut ghinionul sa prind cel mai varza motor inventat vreodata)

Comentarii:

A comentat midnight_mihai (140 puncte) acum 9 ani Salut! Ai incercat sa cureti EGR-ul? La mine a inceput sa faca figuri de cand am bagat un plin de OMV 95. Urmeaza sa verific bobinele si sa curat EGR-ul si furtunul ala. Sa vedem. Trebuie sa fie o solutie pentru asta, doar ca nu sunt mecanici profesionisti care vor sa rezolve o problema si nu doar sa te vaneze pentru bani... Daca o sa gasesc o solutie, o sa o postez aici.
A comentat brigadieul (3,060 puncte) acum 9 ani De carpaci si eu sunt satul.Carpaci am intalnit si la reprezentanta Porche ,bine nu am dus eu masina acolo am fost cu cineva care a dus o dubita VW Transporter parca de vreo 10 ori si nu reusea sai faca AC-ul sa mearga ca pierdea freon pe undeva
A comentat brigadieul (3,060 puncte) acum 9 ani Nu am curatat egr eu personal dar stiu pe cineva care la curatat,a curatat si clapeta de acceleratie a schimbat si senzorul de turatie si tot degeaba
A comentat midnight_mihai (140 puncte) acum 9 ani Mai este ceva furtun ce merge de la EGR la corpul cu clapeta daca nu ma insel, din cate stiu si ala mai trebuie curatat. Am tot citit in ultima perioada o gramada de comentarii.
Inafara de EGR mai poate fi ceva fisura la evacuare inainte de Sonda lambda 2 (oricum pe evacuare undeva) si ceva bobina de inductie crepata (fisura)

Eu daca bag acum benzina EVO 5 de la Mol sa fie asa mai mult de jumatate, cam 3 sferturi, sigur nu-mi mai face figuri. Trebuie sa fie o solutie si pentru aceste variatii doar sa intalnim adevaratii meseriasi si nu carpaci dupa cum ziceai si tu.
A comentat brigadieul (3,060 puncte) acum 9 ani Am avut o fisura in galeria de evacuare atunci cand imi murea motorul la relati si am reparato,dar tot am varitii de turatie
+1 vot
A raspuns brigadieul (3,060 puncte) acum 9 ani Saptamana viitoare o sa o bag in Service sa ii elimin variatiile la relantii de turatie .O sa postez cum am rezolvato.

Comentarii:

A comentat midnight_mihai (140 puncte) acum 9 ani Am fost sa-mi curat EGR-ul. L-am luat jos, am luat si teava ce merge de la EGR la clapeta. Le-am curatat cat am putut de bine. Pistonasul functioneaza totul e ok. Parca se simte mai lejer motorul dar de fluctuatii nu am scapat. Se pare ca pe langa fluctuatii, valoarea pe care o incarca alternatorul cu clima si farurile pornite e prea mica (in jur de 13,6 V). Cand o sa am din nou bani ma mai duc la un mecanic cu tester ca sa-i ridic si relantiul. Acum relantiul e la aprox 720 RPM si are fluctuatii. Dar daca pornesc clima, urca pe la 900 RPM si fluctuatiile dispar.

Deja ma dispera faza asta cu relantiul. Nimeni nu stie ce si cum la acest motor, de parca ar fi facut la NASA.

Te rog anunta-ma daca afli ceva. O sa postez si eu aici cand scap de aceasta problema.

Bafta!
0 voturi
A raspuns brigadieul (3,060 puncte) acum 9 ani Eu am inteles ca motorul trebuie sa stea undeva pe la 820 rpm
+1 vot
A raspuns brigadieul (3,060 puncte) acum 9 ani Acum am venit de la mecanic cu masina mea.
I-am curatat egr-ul,furtunul care pleaca din Egr,i-am curatat si clapeta de acceleratie si tot se tura.
Dupa ce i-am schimbat senzorul/sonda de temperatura a apei nu se m-ai tureaza.Oricum eu trebuia sa schimb si sonda pentru ca nu imi indica deloc temperatura apei.

Comentarii:

A comentat midnight_mihai (140 puncte) acum 9 ani Sa fie intr-un ceas bun. Eu am fost de am mai pornit masina si dupa ce s-a incalzit iar a inceput sa varieze relantiul dupa ce lasam de pe acceleratie. Chestia e ca se stabilizeaza repede, incepe prin a cobora pana pe la 400 RPM urca la 850-900 si dupa se stabilizeaza pe la 700 RPM.

Cand am vazut ca tot face asa, am oprit motorul, am scos mufa de la EGR si am pornit din nou motorul. Becul de "check engine" s-a aprins (ceea ce e normal) dar mi-au disparut variatiile. Ma duc la inceputul saptamanii viitoare la un mecanic sa-si mai dea si el cu parerea si cam atat.

Pana acum se pare ca trebuie sa scot niste bani pt un EGR (intre 400 si 500 de lei) dar intre timp ma gandesc sa schimb cele doua garnituri de la EGR intre ele ca sa-l obturez mecanic si sa scot eroarea din bord.

Stiti daca e o idee buna sa mergi cu EGR-ul obturat? Ce efecte are asupra motorului?
A comentat midnight_mihai (140 puncte) acum 9 ani Am fost de mi-am schimbat EGR-ul cu un alt EGR de la dezmembrari si masina merge bine, fara variatii, coboara frumos la relanti. Dupa ce am pus sus EGR s-a pus testerul pe ea, s-a adaptat si acum merge bine. Am facut ca si test vreo 25 de km cu masina si pana acum nimic.

Sper sa se fi rezolvata problema.

Drumuri bune! Salutare!