4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Motor > cate termostate?

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

Cate termostate?

Salut,am un ford escort rs2000 mk6,l-am cumparat cu niste probleme,in primu rand termostatu', problema e ca cineva mi-a zis ca are doua termostate,e posibil? bafta
A intrebat sulerin (2,620 puncte) acum 11 ani in categoria Motor
Distribuie pe Facebook

Comentarii:

A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Acum am cautat pentru modelul tau de motor,ai un singur termostat.

3 Raspunsuri

+1 vot
A raspuns stefanST (19,540 puncte) acum 11 ani

editat de stefanST acum 11 ani

La unele modele de ford exista 2 termostate, unul pe circuitul de apa si altul pe circuitul de ulei ex mondeo mk3.(diesel)
0 voturi
A raspuns stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Salut!
2 termostate pe circuitul de racire motor?Nici pe departe,termostatul inchide si deschide un circuit nu te ajuta cu nimic daca pui 2 sau 10,eventual cu un fiert de motor(daca ar avea 2,deschide primul si pana se incalzeste si al doilea pentru deschis complet,daca mergi la turatii mari e posibil sa se supere garnitura).

Comentarii:

A comentat stefanST (19,540 puncte) acum 11 ani De ex. la mondeo mk3 tdci/tddi exista 2 termostate, unul pentru circuitul principal si cel de-al doilea pe circuitul racitorului de ulei. Nu sunt 2 termostate diferite deoarece prin amandoua circula apa.
Termostatul de pe circuitul de ulei are rolul de a mentine temperatura uleiului cat mai aproape de cea a apei pentru a asigura motorului o mai buna racire si ungere.
Cel care a pus intrebarea nu a zis ca vrea sa mai puna vreo 10 termostate, a intrebat daca mai exista vreunul.
Documenteaza-te sau demonstreaza-mi ca gresesc si recunosc greseala.
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani @stefanst:Da are 2 termostate,dar nu ambele pe circuitul de racire al motorului(aici ma refer la racirea cilindrilor si a zonei in care se produc exploziile,zona cu temperatura foarte mare).
Cel de-al doilea termostat,nu e ca sa echilibreze temperatura apei cu a uleiului,este pentru momentul in care uleiul depaseste un prag de temperatura(sa zicem 120C,am luat un exemplu),automat apa va fi la 90 sau sub(un motor functioneaza ideal intre 90 si 95grade).
Deci,motorul de la mondeo are un termostat pentru circuitul de racire a motorului si al doilea pentru racirea uleiului(termoflot).De aceea nu are rost sa pui 2 termontate pentru lichidul de racire motor,simplu:Ai un singur circuit(impartit la randul lui in 2 parti,circuitul mic bloc motor-radiator-furtune si cel mare bloc-radiator habitaclu-furtune radiator).Deci,fiind un singur circuit, cu o singura cale de racire si o singura pompa de apa,nu ai de ce sa pui 2 termostate.Apa se incalzeste,termostatul deschide(daca vrei sa deschida mai mult pui un termostat mai mare(cu deschidere mai mare)),apa trece in radiator se raceste vine inapoi.Daca ar fi 2 termostate,atunci apa deja la 90 de grade deschide primul(luam ideal ca primul nu scapa deloc) si pana se deschide al doilea(trebuie si el incalzit)se pot produce defecte si apa ar urca mereu cateva grade peste 95.Deci,costuri mai mari,uzura mai multa si riscurile pentru defectiune(clasicele pentru apa fiarta) crescute.
La proiectat,daca aveau nevoie de 3l/m(exemplu) si aveau de preluat de la alt motor un termostat de 1,5l/m,decat sa pui 2 in paralel pentru acelasi debit,e mai ieftin de intretinut si construit unul mai mare.
Pentru 2 in serie am scris mai sus.
Se mai adauga probemele mair in diagnosticare(o fi primu sau al doilea).
Deci 2 termostate pe circuitul de racire antigel nu exista.Pentru ulei,e cel normal pentru motor si al doilea care este deschis pentru a raci uleiul,fie se deschide automat o data cu 90 de grade la apa,fie merge apa mereu prin el si este pozitionat pe circuitul de ulei care l deschide automat(nu stiu pe care din parti e la tddi de la mondeo.
A comentat stefanST (19,540 puncte) acum 11 ani Perfect evidentiat principiul de functionare, exact acelasi lucru am vrut sa il spun si eu, poate nu m-am exprimat foarte bine, nici eu nu am zis ca cele doua termostate ar fi montate in serie, am specificat ca sunt 2 circuite.
Sper sa rezolve colegu' cu termostatu, ca na a venit sezonu' .
A comentat sulerin (2,620 puncte) acum 11 ani mersi la toti pentru raspunsuri,am sa mai revin sa va zic ce am mai rezolvat:)) bafta la toti
A comentat radian2u (100 puncte) acum 6 ani Salut.am un mk3 tdci cu problema temperaturii apei.unde anume este pozitionat termostatul racire ulei?multumesc.
0 voturi
A raspuns jeanconstantin (200 puncte) acum 9 ani salut maine schimb termostatul racire ulei , temp in bord era f jos putin mai sus de linia albastra am schimbat term principal si degeaba sper sa nu schimb degeaba si term racire ulei sonda de temperatura care vine in capul cilindrului am schimbat-o de asemeni daca aveti sugestii va rog sa i-mi scrieti

Intrebari asemanatoare

A mai patit cineva? (0 raspunsuri)
De ce consuma mult? (12 raspunsuri)