4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Motor > Ce afecteaza uleiul si filtrul...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

Ce afecteaza uleiul si filtrul de ulei neschimbate la un motor diesel?

Salut,am un opel astra h din 2004 motor 1.7 101 cp si am parcurs acum cateva luni in afara Romaniei vreo 2000 Km.Cand m-am intors masina a inceput sa dea in "nas"adica in treapta 2,3 chiar si 4 cand acceleram de la 2000rpm se auzea un "fluierat"de la motor si in acelasi timp imi dadea in nas de vreo 2,3 ori.Si vreau sa stiu daca are legatura cu uleiul sau filtrul de ulei neschimbate dupa acei km parcursi.Multumesc.
A intrebat vladu_mihai08 (330 puncte) acum 12 ani in categoria Motor

6 Raspunsuri

+2 voturi
A raspuns mihainstef (21,110 puncte) acum 12 ani Pai depinde cati km avea uleiul in motor inainte sa pleci. Lipsa uleiului, invechirea sau calitatea indoielnica afecteaza motorul si turbina foarte tare. Daca zici ca se aude si un suierat, ori ti s-a fisurat un furtun de la turbo, ori s-a dus turbina din lipsa ungerii.
+2 voturi
A raspuns tm30amp (41,870 puncte) acum 12 ani e turbocompresorul... e pe duca din cauza slabei/lipsei lubrifieri, si DA,poate avea legatura cu uleiul/filtrul neschimbate deloc sau neschimbate la timp. insa poate avea legatura si cu modul de lucru al turbinei (in sensul ca atunci cand ne oprim dupa un drum lung, sau unul solicitant pentru masina, e bine sa lasam motorul sa mai mearga vreo 2-3 minute pentru a da voie turbinei sa se raceasca).Turbina, de acum, e de revizuit sau inlocuit+ spalat motor, curatat intercooler si circuit de lubrifiere.
+1 vot
A raspuns stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 12 ani Salut!
Da poate sa aiba legatura cu uleiul,uleiurile normale(nu cele long life) incep sa isi piarda din proprietati dupa 8000 de km.
In cazul tau,schimba cat mai repede uleiul(nu ai specificat cati km are uleiul actual) si ideal de facut e sa faci un dublu schimb(adica pui azi ulei si filtru nou il lasi 2 3 zile si apoi il schimbi iar),aceleasi specificatii.Asta deoarece uleiul cu proprietatile de lubrifiere reduse cand mergi la drum lung se incinge si face depuneri impiedicand intrarea de ulei 'proaspat'.Formeaza ca un strat izolator.
Fluieratul si datul in nas pot fi de la turbina ametita(daca a ramas fara ulei din cauza uleiului gros sau a vreunui furtun pe care nu circula ulei cat trebuie) poti scapa cu un kit de reparatie.
Pentru constatare,se verifica furtunele si intercoolerul pentru fisuri,apoi daca nu par sa fie slabite sau crapate se face un log in mers si acolo se observa(din cate pare e o scapare de presiune).In functie de rezultat iei decizia care trebuie.
+1 vot
A raspuns bobo2013 (15,590 puncte) acum 12 ani ULEI+ FILTRE+ COMBUSTIBIL BUNE = VIATA LUNGA A MOTORULUI UNEI MASINI.....
+1 vot
A raspuns asandulescu (70,190 puncte) acum 12 ani Nu iti da in nas de la ulei(de la faptul ca ai mers mai mult fara sa il schimbi).
Ai altele stricate, furtune de vacum de la turbo, admisie, furtun spart la admisie, geometrie,turbina, sau o problema pe parte de injectie.

Daca ai mers cu 2000 de km in plus cu uleiul iti garantez ca  nu sa stricat din acest motiv masina, numai in cazul in care ai ramas fara ulei, sau sub limita normala.
+1 vot
A raspuns Bogdan_03 EXPERT (96,470 puncte) acum 12 ani Datul in nas, 80% poate veni de la un injector terminat. Masina cum trage?