4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Motor > Ce componente se monteaza cu a...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

Ce componente se monteaza cu ajutorul cheii dinamometrice..?

Eu stiu ca se monteaza urmatoarele piese cu ajutorul acestei chei si anume: pistonul-biela,arborele cotit si axele cu came.Am intrebat sa fiu sigur daca am omis ceva din nestiinta.

Si as mai avea o intrebare pentru a fixa axele cu came fata de arborele cotit stiu ca iti trebuie o scula de preicizie sau sa faci semne,dar cand motorul este refacut complet cu alte interne si nu prea sunt sigur de acele semne,oricum stie cineva cum se numeste acea scula care mi se pare ca o montezi in locul bujiei?

Pun aceste intrebari deoarece impreuna cu un amic ne gandim sa refacem noi motorul pentru turbo,mai exact este vorba de un M50B25 care este al lui.Partea rea este ca noi nu am mai facut niciodata asa ceva pana acum si este greu.

P.S:si pistoanele forjate cu biele cu tot trebuie neaparat cantarite si aduse la aceeasi greutate toate?vazusem pe youtube aceasta informatie.

 Va multumesc!
A intrebat L!V!U (42,750 puncte) acum 10 ani in categoria Motor

editat de L!V!U acum 10 ani

Distribuie pe Facebook

Cel mai bun raspuns:

+3 voturi
A raspuns stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 10 ani Salut!
Pistonul nu se strange in nimic,atentie la pozitia segmentilor.Greutatea(vorbesc in general)nu trebuie sa fie mai mare de 2g,idem si pentru biele.Intre piston-biela ai un boltz,nu se strange cu piulita.
De strans cu dinamomentrica:orice piesa care este in miscare in motor,neaparat la cuplul indicat(sau dupa caz grade),chiuloasa(in ordinea specificata si la cuplu gradatii).
Pentru aliniat motorul,se foloseste ceas comparator,trebuie sa fie fulia axe came(sau pinion) la pozitie(dupa caz valvele de la cilindrul 1 vin pozitionate cu 1 la inceputul admisiei,faci semn apoi le misti ca sa eviti atingerea pistonului),apoi ceasul comparator verifici pistonul 1 la punctul mort superior si montezi.
Verificarea se face cu bujiile scoase,invarti motorul 90,120,180,240,360 grade,nu are voie sa atinga nimic.
Daca sunt supape mecanice(tachet metalic) se regleaza cu o cheie-lera in functie de motor.Daca sunt hidraulice se rezolva singure.
Ps.Inainte de toate,cauta un manual cat mai detaliat pentru acest motor,ideal sa il desfaceti voi ca sa stiti ce si cum,de mentionat ca suruburuile din motor si cele de la chiuloasa trebuie schimbate.
Pistoanele nu poti sa le cioplesti ca sa le aduci la greutatea egala,ar trebui sa vina identice(nu imi amintesc daca la pistoane erau 2 sau 20 grame,o sa revin cu update).
Chei necesare:Dinamometrica plus disc pentru strans la unghi,cheie-lera pentru tacheti mecanici(daca este cazul),multa rabdare.
Succes.

Comentarii:

A comentat L!V!U (42,750 puncte) acum 10 ani greseala mea la piston-biela stiu ca se imbina prin acel bolt,eu ma refeream la faptul ca ansamblul piston-biela il montez cu ajutorul cheii pe arobere cotit,m-am exprimat eu gresit.
Multumesc pentru ajutor!