A raspuns
stefan.angelo
EXPERT
(267,040 puncte)
acum 11 ani
Salut!
Pistonul nu se strange in nimic,atentie la pozitia segmentilor.Greutatea(vorbesc in general)nu trebuie sa fie mai mare de 2g,idem si pentru biele.Intre piston-biela ai un boltz,nu se strange cu piulita.
De strans cu dinamomentrica:orice piesa care este in miscare in motor,neaparat la cuplul indicat(sau dupa caz grade),chiuloasa(in ordinea specificata si la cuplu gradatii).
Pentru aliniat motorul,se foloseste ceas comparator,trebuie sa fie fulia axe came(sau pinion) la pozitie(dupa caz valvele de la cilindrul 1 vin pozitionate cu 1 la inceputul admisiei,faci semn apoi le misti ca sa eviti atingerea pistonului),apoi ceasul comparator verifici pistonul 1 la punctul mort superior si montezi.
Verificarea se face cu bujiile scoase,invarti motorul 90,120,180,240,360 grade,nu are voie sa atinga nimic.
Daca sunt supape mecanice(tachet metalic) se regleaza cu o cheie-lera in functie de motor.Daca sunt hidraulice se rezolva singure.
Ps.Inainte de toate,cauta un manual cat mai detaliat pentru acest motor,ideal sa il desfaceti voi ca sa stiti ce si cum,de mentionat ca suruburuile din motor si cele de la chiuloasa trebuie schimbate.
Pistoanele nu poti sa le cioplesti ca sa le aduci la greutatea egala,ar trebui sa vina identice(nu imi amintesc daca la pistoane erau 2 sau 20 grame,o sa revin cu update).
Chei necesare:Dinamometrica plus disc pentru strans la unghi,cheie-lera pentru tacheti mecanici(daca este cazul),multa rabdare.
Succes.