4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Motor > Ce se poate intampla???

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

Ce se poate intampla???

Va salut!

Am un BMW E90 318d din 2008. Problema e in felul urmator: masinile mele stau in garaj, pot incapea 3 masini in el, insa una in spatele celeilalte. Daca dorim sa plecam cu E90-ul, e prima masina din garaj, o scoatem, inchidem garajul si plecam cu ea, nu e nicio problema. Insa...

Eu cand doresc sa plec cu E36-le meu, trebuie obligatoriu sa scot E90-ul din fata si sa-l parchez undeva in curte. Mai mult, daca nimeni nu mai foloseste E90-ul, cand ma intorc cu E36-le, trebuie sa bag inapoi si E90-ul. Deci, pornesc motorul, fac 5 metri cu masina, apoi o inchid. Fac foarte des treaba asta, fie vara, fie iarna. E90-ul e diesel. M-a ingrijorat putin cand mi-am adus aminte ca am citit undeva ca dauneaza turbinei daca fac astfel de drumuri scurte cu masina, parca era ceva ca nu se incalzeste turbina bine si in timp poate dauna grav. Si aici nici nu poate fi vorba nici macar de drumuri scurte, ci de cativa pasi, pe care trebuie sa ii fac obligatoriu. :) Deci practic, pornesc motorul, fac 5 metri si il opresc. Motorul sta pornit timp de 2 minute si apoi este oprit.

Daca stiti cumva ceva in legatura cu aceasta problema si daca mi-ati recomanda ceva, m-ati ajuta mult! Va multumesc frumos si va urez la multi ani cu multa sanatate si fericire! Sa vi se indeplineasca toate dorintele!
A intrebat BrownBear (41,320 puncte) acum 9 ani in categoria Motor
Distribuie pe Facebook

5 Raspunsuri

+1 vot
A raspuns IOA (2,470 puncte) acum 9 ani va salut , prima solutie vinde masina de care nu ai nevoie sau daruieste/o cadou cuiva drag
a doua solutie ,atata timp cat respecti timpii de pornire si plecare de pe loc ,dara sa turezi motorul ,poti sa faci asta pana cand ambatranesti ,carburant si ulei bun sa ai la motor
LA MULTI ANI  2015

Comentarii:

A comentat BrownBear (41,320 puncte) acum 9 ani Salut. Pai avem nevoie de ambele. Le folosim foarte des. Iar referitor la a doua solutie, uneori ma mai grabesc si o mai bruschez. Pe mine ma interesează daca aceste manevre dese dauneaza cumva turbinei sau daca afecteaza altceva? Mulțumesc si la mulți ani!
+1 vot
A raspuns IOA (2,470 puncte) acum 9 ani atata timp cat nu o accelerezi sportiv  stand pe loc ,si o scoti civilizat din garaj ,nu se antampla nimic
turbina intra de regula dupa 2000 de rotatii
nu uita ,respecta timpii de pornire si a oricarei masini ,altfel apar probleme mici in timp cu cheltuieli mari
acea masina care o tot muti nu o opri pe perioada translocului ,pana o pui la loc
 o sa/ti aduci aminte de cuvintele mele
bafta NELU

Comentarii:

A comentat BrownBear (41,320 puncte) acum 9 ani Aha deci, sa nu o opresc pana nu o scot pe a mea. Mulțumesc!  O zi buna si sanatate!
+1 vot
A raspuns IOA (2,470 puncte) acum 9 ani succes in noul an ,NELU

Cel mai bun raspuns:

+2 voturi
A raspuns free2hot4you (6,170 puncte) acum 9 ani atat timp cat nu supra turezi motorul nu se intampla absolut nimic la turbina.
turbina se invarte din momentul in care ai pornit motorul, nu de la 2000 de ture cum zicea cineva mai sus. de la 2000 de ture in sus se simte deja presiunea creata de turbina, sunt doua lucruri diferite. pe termen scurt , tratamentul la care e supusa masina, nu face nimic rau. descarci bateria , si se depune putina funingine pe palele turbinei, si in catalizatoare. partea cu depunerile se rezolva de la sine odata ce ai iesit la drum lung sau mergi mai turat, atat timp cat nu exagerezi cu aceste manevre de mutat masina cate 5-10 metri si o opresti. partea cu bateria...... aici e putin mai complicat.
la pornire orice consumator electric necesita o descarcare de tensiune cu pana 170% mai mult curent decat consumul in regim de functionare. adica daca bateria ta are ( de exemplu ) 12.4 volti  prin simplu fapt ca pornesti motorul si il opresti in urmatoarele 2 minute va scadea pana la 11,8 volti(tot exemplu) iar alternatorul nu are timp sa reincarce bateria la valoarea initiala. din nou depinde cat de des folosesti masina si pe ce drumuri.
daca folosesti masina cel putin odata pe saptamana nu ar trebuii sa ai probleme.
referitor la turbina , evacuarea unui motor turbo diesel ajunge la temperatura optima de functionare dupa minim 9 km.( asta in regim de functionare normal, nici subturat nici supraturat) sper sa te fi ajutat. o zi buna

Comentarii:

A comentat BrownBear (41,320 puncte) acum 9 ani Super răspuns!  Multumesc mult! Masina e folosita aproape in fiecare zi. De multe ori se intampla ca ai mei sa aiba treaba cu ea si sa plece direct,  insa eu daca doresc sa-mi scot masina mea, va trebui mereu sa fac treaba asta. Mentionez ca bateria e cea care a venit cu masina, nu am schimbat-o. Merge brici. Porneste indiferent de cate grade sunt sub pragul înghețului. Mulțumesc mult pentru răspuns!

Alte raspunsuri: (1)

+1 vot
A raspuns robert11111 EXPERT (122,180 puncte) acum 9 ani Nu se intampla nimic