A raspuns
free2hot4you
(6,170 puncte)
acum 10 ani
atat timp cat nu supra turezi motorul nu se intampla absolut nimic la turbina.
turbina se invarte din momentul in care ai pornit motorul, nu de la 2000 de ture cum zicea cineva mai sus. de la 2000 de ture in sus se simte deja presiunea creata de turbina, sunt doua lucruri diferite. pe termen scurt , tratamentul la care e supusa masina, nu face nimic rau. descarci bateria , si se depune putina funingine pe palele turbinei, si in catalizatoare. partea cu depunerile se rezolva de la sine odata ce ai iesit la drum lung sau mergi mai turat, atat timp cat nu exagerezi cu aceste manevre de mutat masina cate 5-10 metri si o opresti. partea cu bateria...... aici e putin mai complicat.
la pornire orice consumator electric necesita o descarcare de tensiune cu pana 170% mai mult curent decat consumul in regim de functionare. adica daca bateria ta are ( de exemplu ) 12.4 volti prin simplu fapt ca pornesti motorul si il opresti in urmatoarele 2 minute va scadea pana la 11,8 volti(tot exemplu) iar alternatorul nu are timp sa reincarce bateria la valoarea initiala. din nou depinde cat de des folosesti masina si pe ce drumuri.
daca folosesti masina cel putin odata pe saptamana nu ar trebuii sa ai probleme.
referitor la turbina , evacuarea unui motor turbo diesel ajunge la temperatura optima de functionare dupa minim 9 km.( asta in regim de functionare normal, nici subturat nici supraturat) sper sa te fi ajutat. o zi buna