4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Motor > Consum de ulei peste limita (b...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

Consum de ulei peste limita (bunului simt, nu a cartii tehnice) ?

Buna tuturor,

 

Am o problema cu consumul de ulei la masinuta mea si as vrea sa va cer si voua parerea.

Masina este un Polo 6N din '96, motor 1.9 D AEF, aspirat natural.

Am un consum de ulei undeva la 600 ml la 1000 km, si mi se pare prea mare, chiar daca in carte scrie ca maximum maximorum e 1l / 1000 km.

Daca se tureaza peste 2500 sa zicem, se distinge fum cu tenta de albastru, chiar daca nu exagerat, dar se distinge; gaze de carter, normal, ca la orice masina cu 260.000 km.

Intrebarea e, avand in vedere ca daca las masina mai mult sa stea, gen 24 de ore, si cand o pornesc da cu fum albastru de acopera ceva suprafata :)), pot sa scap doar cu simeringurile de la supape si/sau ghiduri ? Ca ma gandesc ca daca erau ok si ar fi fost (doar) segmentii, nu avea legatura cu pornirea "fumurie"..
A intrebat DjVip3r (11,920 puncte) acum 10 ani in categoria Motor
Distribuie pe Facebook

5 Raspunsuri

0 voturi
A raspuns yceboi EXPERT (113,920 puncte) acum 10 ani FUMUL ALBASTRU:
Cand masina scoate fum albastru sau fum albastrui:
Uleiul ajunge in camera de ardere.  Fumul este albastrui si poate mirosi a ulei.
Cauze: segmenti uzati, garnituri, semeringuri uzate la supape, ghidajele de la supape uzate, si/sau motor uzat si uleiul este aspirat prin valva PCV.
Ca defectiune, poate fi inselator, cateodata masina trage mai bine, datorita arderii uleiului.
Fumul albastrui doar la pornire: segmentii pe terminate dar inca functionali.
Remediere, reparatie: segmentare, schimbare semeringuri supape, ghidaje
+1 vot
A raspuns DjVip3r (11,920 puncte) acum 10 ani Generaltati stiu si eu. Iar cu faza ca daca scoate doar la pornire sunt doar segmentii, nu sunt de acord uleiul nu urca in cilindri de jos pe langa segmenti,ca nu are cum, fara presiune fara nimic, mai degraba simeringuri si ghiduri supape, pe acolo coboara uleiul in camera de ardere.
+1 vot
A raspuns alex.sparco EXPERT (141,340 puncte) acum 10 ani Nu stiu cum sunt motoarele astea...au cumva filtru de aerisire bloc motor?Ala poate fi infundat si iti baga ulei in camera de ardere.

De asemenea ca sa reduci consumul de ulei ai putea incerca un ulei mai gros, mineral pana se intra mai  "adanc"(segmentare,supape,etc).
Ce ulei ai acum?

Comentarii:

A comentat Driver09 (49,100 puncte) acum 10 ani Filtru de aerisire bloc moto(sau filtru epurator) are si motorul 1.9sdi ca al colegului de mai sus.
Dar ai sa ramai surprins ca este doar o bucata de plastic gol pe dinauntru.La majoritatea 1.9 diesel(fie sdi sau tdi) din aceasta generatie acel filtru se afla pe capacul de la chiuloasa.Are 2 intrari(una din bloc de peste baia de ulei si una din capacul chiuloasei si o iesire care intra in admisie(la tdi la admisie la turbina).
La 1.9sdi AEF filtrul de aerisire bloc motor e incorporat in carcasa filtrului de aer.
Acesta nu are cum sa se infunde,eventual se poate fisura,chiar daca se crapa nu influenteaza cu nimic functionarea motorului doar ca iti v a umple cu ulei motorul cu trecerea timpului.
A comentat DjVip3r (11,920 puncte) acum 10 ani Salut.

Da, aerisirea gazelor de carter se face pe unde a spus domnul mai sus, diferenta e ca la mine am improvizat un "condensator", scapand astfel de 80% din gazele de carter ce intrau inapoi in admisie, majoritatea condensand si transformandu-se inapoi in ulei intr-un recipient.

Apropo, Driver09, motorul meu e 1.9 D, nu SDI, SDI are pompa de injectie electrica, a mea e mecanica. Plus, 1.9 D e AEF, 1.9 SDI e AGD.

http://www.enginesod.com/images/www.enginesod.com/big/bg41365165353aef%20engine.jpg se observa aici mai bine acel furtun din dreapta de pe capacul supapelor.

Alex.sparco, momentan 10W40, mai subtire nu pun ca pun pariu ca ii creste apetitul de ulei, iar mai gros... e iarna :P
A comentat Driver09 (49,100 puncte) acum 10 ani

editat de Driver09 acum 10 ani

Intre motoare 1.9D si SDI  dupa 95 indiferent de codul motor diferentele sunt sa zicem insesizabile,ambele au pompa de injectie mecanica,64 cp, la sdi injectoarele deschid la o presiune mai mare,dar asta putini stiu.
A comentat Driver09 (49,100 puncte) acum 10 ani Ce ai montat tu din cate ai explicat ma duce cu gandul la "oil catch can" asa ii zic americanii,am citit pe niste forumuri de ale lor.
Folosirea unei astfel de instalatii e foarte bun la motoarele turbo,pentru ca nu mai "inghite" turbo atat ulei prin admisie(ceea ce dauneaza  turbosuflantei).
A comentat DjVip3r (11,920 puncte) acum 10 ani http://www.motoren-dejong.de/plugins/papoo_shop/images/422_600x600_TOPVWPolo6N19SDIMotorAGD277_wendy90.jpg Acesta este AGD-ul SDI, iar dupa cum vad, pompa e electrica..
A comentat Driver09 (49,100 puncte) acum 10 ani Acum am inteles ce ai vrut sa zici prin  pompa electrica.Te ai referit ca la 1.9 AEF e acceleratia pe cablu(mecanica) iar la 1.9 AEY de exemplu electrica.Asta e adevarat,dar dupa cum ai scris mai sus eu am inteles altceva.
A comentat DjVip3r (11,920 puncte) acum 10 ani De injectoare la AGD / ASY nu stiu exact cum sunt, tot actionatede presiune ?

Daca da. E clar singura direfenta dintre AEF si AGD e clar actionarea pompei, la mine e pe cablu; o chestie in minus care sa se strice :)
A comentat Driver09 (49,100 puncte) acum 10 ani Si la AGD  deschid injectoarele undeva in jur de 190 bar iar la AEF pe la 130 bar daca tin bine minte.
La pompele cu acceleratia mecanica cand apare uzura se blocheaza cate odata "in blana" la cele electrice nu am auzit sa fie probleme,in schimb apar probleme la pedala de acceleratie la partea electrica sau se mai rupe cablul din pedala.
Dar deja suntem off topic....

Cel mai bun raspuns:

+1 vot
A raspuns Driver09 (49,100 puncte) acum 10 ani Pentru inceput fa un test de compresie(costa sub 50 lei).Daca vei  primi rezultate slabe(probabil dupa detaliile tale) pentru inceput trebuie demontata si verificata chiuloasa.In caz ca scapa pe la semeringuri(intorci chiuloasa cu supapele in sus si torni benzina in fiecare camera de ardere,daca se scurge benzina atunci acolo e  o problema)reconditionezi chiuloasa.Cu motorul desfacut un mecanic priceput(specie rara in tara noastra) iti poate spune daca trebuie sa faci reparatii  si mai jos de chiuloasa.
Eu tind sa cred ca e doar de la chiuloasa,motoarele din aceasta generatie duc lejer peste 500.000km daca au fost intretinute corespunzator(ulei si filtre schimbate la timp).
In caz ca nu mai vrei sa tii masina poti incerca sa pui ulei mai gros(dar acesta v a accentua uzura motorului) sau sa pui diferiti aditivi in ulei(metabond old spezial de exemplu).
Bafta!

Comentarii:

A comentat DjVip3r (11,920 puncte) acum 10 ani 50 de lei per cilindru cred ca zici. Nici eu nu cred ca sunt segmentii in halul ala de uzati, trage bine, porneste la prima cheie chiar si iarna, chiar daca mai bolboroseste pana se aprind toti cilindrii, ca deh, sunt -7 dimineata.
A comentat Driver09 (49,100 puncte) acum 10 ani Nu stiu cum sunt preturile la tine in oras dar un prieten a facut prin vara cu 30-40 lei test de compresie pe 4 cilindrii la un service afiliat AD garage.
A comentat DjVip3r (11,920 puncte) acum 10 ani Sunt din Cluj, si sub 200 de ron nu am gasit..
A comentat Driver09 (49,100 puncte) acum 10 ani Nu te supara dar nu cunosc banii....
Un kit(tester) pentru masurat compresia la diesel nou gasesti si la 3-400 lei.
Ei cer 200 lei pt. o masurare.....da o n p....masii.
A comentat DjVip3r (11,920 puncte) acum 10 ani Driver09, daca tot sunt aici, o intrebare, ca vad ca ai mai lucrat cu motoarele astea.. nu stii cumva daca volanta este aceeasi / se potriveste pe ambleme modele, AEF si AGD ? Logica spune ca da, motoare aproape identice, puteri identice.. cutii de viteze cu aceleasi rapoarte, cred..

Alte raspunsuri: (1)

0 voturi
A raspuns Driver09 (49,100 puncte) acum 10 ani Dupa ochi cam toate kiturile de ambreaj par identice la 1.9tdi(sa nu comparam kit cu volanta cu masa simpla si dubla).
SIncer nu stiu ce sa zic...singurul ambreaj schimbat pe un polo a fost pe un classic din 96 1.9sdi AEY.
Uita te in ETKA sau mergi la un magazin de piese auto si roaga persoana de acolo sa se uite in program.
Bafta!