4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Motor > cum este mai bine sa facem o r...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

Cum este mai bine sa facem o regenerare de FAP? in mers sau pe loc(in garaj aerisit)?

A intrebat tm30amp (41,870 puncte) acum 10 ani in categoria Motor
Distribuie pe Facebook

Cel mai bun raspuns:

+1 vot
A raspuns stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 10 ani Salut!
In manualele de utilizare pentru fiecare masina scrie ca regenerarea la fap(de obicei se face singura dupa ce ai depasit 18 grame depuneri),de la 24 in sus trebuie sa o faci tu,porcesul trebuie facut pe autostrada la o turatie medie(in turatia de cuplu si nu mai mult de turatia pt putere maxima),cu motorul cald si toate lichidele verificate.
Ce masina model e?

Comentarii:

A comentat tm30amp (41,870 puncte) acum 10 ani opel antara 2.0 cdti, ~160.000 km, la diagnoza (nu am facut-o eu ci altcineva, va trebui sa o repet si eu pentru ca nu am o lista de erori si nici un parametru) ramane martorul FAP aprins.
proprietarul spune ca ,, din senin'' l-a lasat turbina (ceea ce mie imi vine sa cred) fara sa-i dea nici un semn inainte. deci a fost schimat turbo cu unul nou, curatat egr, schimbat ulei+filtre, curatat intercooler+colectoare+ regenerare FAP. Aici insa se naste problema! FAP-ul a fost regenerat intr-un garaj deschis iar la terminarea programului de regenerare A FOST OPRIT MOTORUL!!!  Dupa care masina a fost redata proprietarului si i s-a spus sa se plimbe cu ea PRIN ORAS vreo 2-3 ore. acum eu as vrea sa stiu: - daca incerc o alta regenerare, mai poate avea rezultate avand in vedere ca cel dinaintea mea a facut-o  prost?

p.s. nu am pus inca testerul pe masina.
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 10 ani Deci,cel cu testerul a fost bun de tot.Daca tot a luat bani pe ce a facut,nu a putut sa mearga cu proprietarul sa ii faca regenerarea?
Garantat nu pot sa iti spun ca merge,stiu doar ca dupa 35 de grame de funingine  apare eroare permanenta si imposibilitatea de a il regenera.
Singura solutie,porneste masina,verifica lichidele complete,sa aiba gaz si dupa ce a pornit ventilatorul prima data(e singura metoda precisa de a sti cand s-a incalzit,eu unul nu am incredere in indicatorul din bord),pleci de pe loc si dai frate.Mergi o jumatate de ora,daca ai timp si mai bine peste 2500-2800.De cate ori am facut regenerari am mers 3000 si schimbari dupa 3500.E dus mai la extrem dar tinand cont ca nu stii cat mai are viata acel dpf....Succes!
A comentat tm30amp (41,870 puncte) acum 10 ani si ca si o completare si compliment celui cu testerul, cica e unul din cei mai buni din Arad...Nicu il cheama, si toti il lauda ca fiind the best(la pomul laudat...)

Alte raspunsuri: (1)

0 voturi
A raspuns tm30amp (41,870 puncte) acum 10 ani sambata am pus testerul pe masina, am descoperit ca avea debimetrul blocat (defect), si presiune prea mare in colectorul de admisie(sau senzor de presiune defect sau deplasat de la locul lui). dupa schimbarea debimetrului, am refacut testul, insa eroarea pe admisie a ramas. am anulat-o si am facut log in mers pentru a verifica cu exactitate cauza, care pana la urma s-a dovedit a fi senzorul defect. ramane sa il schimbam si pe acesta, si dupa aceea sa facem ,, un pic de curatenie'' pe traseul aspiratie/evacuare, pentru ca atunci cand a fost schimbat turbocompresorul , nu au fost nici macar curatate furtunele, iar dupa aceea vom face o regenerare fortata a FAP-ului.
Fac regenerarea pentru ca o data la +/- 200 km porneste regenerarea automata, chestie care este logica, daca inaint de a monta un turbo nou nu se face curatenie....