4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Motor > Cum lipesc aluminiul?

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

Cum lipesc aluminiul?

Salutare tuturor!

Masina in cauza Suzuky Grand Vitara,1,9ddis(Dci de renault),170k km.

Problema a aparut dupa un schimb de ulei,in aprox 10 ore curge 1 litru de ulei.Cand am desfacut surubul de la baie pentru a scoate uleiul,am observat ca are exagerat de multa pasta pentru izolat in jurul lui,iar langa surub era un punct de sudura.

Am desfacut si am scos acel punct de sudura(s.a dezlipit foarte usor) crezand ca este un reziduu(se vedea pe cadru o sudura neoriginala).Am montat surubul,am pus o saiba de cupru si apoi a inceput sa curga ulei.Crezand ca e din cauza saibei,am scos surubul,am eliminat cuprul si am pus un strat de silicon rosu.Cu aceasta ocazie,este vizibila si crapatura,incepe din filet si se extinde pe baia de ulei aproximativ 5mm.Mentionez ca surubul pentru scurgerea uleiului nu este original,filetul a fost si refacut(asa pare cel putin,masina are un trecut din service in service si din proprietar in proprietar).

Stie cineva o solutie rapida pentru a lipi acea crapatura(ideal ar fi sudatul,dar pana atunci 4 5 zile masina trebuie sa functioneze).Eu am incercat cu pasta bimetal si un silicon special,ambele fara rezultat.Mentionez ca baia de ulei este din aluminiu.

PS.Pentru a demonta baia de pe masina,trebuie neaparat desfacut si difenrentialul din fata sau este vreo solutie 'alternativa'?Se poate suda aluminiul cu baia montata pe masina(mentionez ca suprafata nu poate fi uscata,in 2 3 secunde ajunge iar ulei).

ps2:Crapatura incepe din filet,poate fi sudata in asa fel incat sa reziste si sa poti strange surubul sau ideal pentru a nu avea probleme in timp este schimbarea intregii bai?
A intrebat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani in categoria Motor

3 Raspunsuri

+2 voturi
A raspuns antonio.carsa (58,300 puncte) acum 11 ani Nimic nu te ajuta decat sudura. Si au am avut problema asta la un BMW si din pacate nu am avut nici o sansa. Eu am schimbat baia cu totul ca era ieftina. In cazul tau merge sudata
+1 vot
A raspuns tm30amp (41,870 puncte) acum 11 ani In cazul tau sudura NU te va ajuta deoarece vei strica filetul, daca crapatura pleaca chiar de la filet. Nu iti recomand alte artificii (gen silicon de orice culoare si consistenta sau alte paste sigilante) deoarece este posibil ca resturi provenite din acestea sa-ti ajunga in ulei si implicit in motor sau cel putin in pompa de ulei(care se va bloca) atunci cand vei baga surubul in baie. oricat vei incerca, nu vei reusi sa lipesti baia in acel punct deoarece exact acolo ai filetul (filet care este tensionat de surub la strangere sau desfacere, dar si in timpul functionarii)

Comentarii:

A comentat tm30amp (41,870 puncte) acum 11 ani in plus de asta, stim cu totii ca sudarea unei bai de aluminiu este ca o loterie in sensul ca pote da roade (pozitive sau negative). Totusi poti incerca.....
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Dupa mult ulei scurs(si inca curge) am demontat,intradevar crapatura pleaca din filet(automat daca strang se mareste).Singurul lucru pe care nu il inteleg(in afara de faptul ca 8 din 10 suruburi sunt date peste cap),ce au pus inainte de a tinut(nu stiu cand a fost facut ultimul schimb).
Maine o sa plece la sudat,in cel mai rau caz va fi sudat totul,surubul in filet,filetul pe surub si crapatura.Nu e baie de ulei dintr-o bucata,partea care am demontat-o eu are sorbul de la pompa si joja de ulei in ea.Sudata si tratata(asa a zis tipul care o va suda,ca se poate trata cu nu stiu ce substanta si intepeneste tot) ar trebui sa tina.Multumesc mult de raspuns.
A comentat antonio.carsa (58,300 puncte) acum 11 ani Se poate suda fara probleme. Filetul se reconstruieste. Priveste lucruirile in felul urmator: Sudezi baia care te costa maxim 50 lei sau cumperi una second 250-300 lei sau una noua care sare de 100 euro. Eventual te duci cu ea la un service care rectifica chiuloase. Aia de obicei sunt specialisi in aluminiu
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani As vrea eu sa fie asa de ieftin(locuiesc in it).De lipit 70E,dezmembrari doar daca fac comanda in alta parte a tarii(prin sud sunt specialisti in dezmembrari aprox 200)si noua peste 350e.Noua doar de la producator si e o problema generala la acest motor,piesa sta intre 2 garnituri care se strica in serie...in cele din urma pleaca azi la sudat..va fi sudat totul dintr-o bucata si un strat adaugat pe interior pentru siguranta.
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Problema rezolvata.A trebuit incarcata gaura pentru scurs uleiul cu material si sudat totul.In 12 ore nu a curs deloc pe la nici una din garnituri(care pierdeau putin inainte) si nici pe la buson.Multumesc tuturor de sugestii.
+1 vot
A raspuns robert11111 EXPERT (122,180 puncte) acum 11 ani Nush daca spun o prostie dar cu A+b ai incercat ? eu am lipit tot o baie de ulei dar nu la filet cum ai tu .......si a tinut ....

Comentarii:

A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Cu aia cred ca au incercat inainte,mie imi parea un punct de sudura ratacit si l-am inpins cu o cheie.