A raspuns
ruzicska
(9,630 puncte)
acum 12 ani
Articolul este copiat de pe un forum dar explica cam cu ce se mananca ."Eu unul cunosc urmatoarele:
Cutia secventiala, foarte frectventa in cursele auto din zilele noastre, se bazeaza pe un principiu asemanator cu cel de pe motociclete. Cel putin asa a fost odata. Acum la ora actuala se lucreaza cu 2 ambreiaje implementate in cutie care ajuta la schimbarile rapide care sint necesare la acest gen de cutie. In lumea raliurilor cutiile nu sint prea fiabile, schimbinduse cam la fiecare 1000 km. De multe ori si dupa 100 km sau mai putin. Depinde de principiu. Fiecare firma pproducatoare de masini din lume are principiul ei, de cutie secventiala. Schimbarile de viteze se fac liniar si nu in H cum intilnim la cutiile din ziua de azi pe masinile normale. Direct de la firma se poate face cam greu rost de asa ceva, cel mai bine se poate cumpara de la tunerul de firma direct, dar subansamblele si accesoriile te rup la pretz, iar tu ca om normal, sau hobby mecanic, e greu sa montezi asa ceva. Inafar de asta se fac rapoartele in aceste cutii in functie de puterea si caracteristicile motorului. De exp. : Pe o Dacie normala nu are ce cauta o asemenea cutie, de pe masina de curse, Citroen, de exp. Nu se va misca de loc sau daca se misca trebuie sa o inpingi tu la inceput. E cam comic ce spun, dar asa ceva sa montezi trebuie sa iei informatii de la producatorul de motor si in functie de caracteristica motorului se fac rapoartele. Schimbarea vitezelor se face in decurs de milisecunde, deci nu mai exista timpi morti.
E ceva bun si eficient dar costa bani multi."
Este un site nu cred ca pot pune link se numeste a..rally si acolo pe forum gasesti mai multe detalii