A raspuns
audi4ever
(4,400 puncte)
acum 12 ani
E un fenomen perfect normal in perioada iernii.
Practic uleiul (si implicit motorul) nu apuca sa se incalzeasca suficient de repede ca sa elimine in timp util aerul rece din motor.
Se produce condensul.
Acea depunere galbena de sub capac(busonul de ulei) e un mix intre particule fine de apa condensata si ulei.
In general distantele scurte parcurse in iernile geroase cu motorul rece duc la acest fenomen.
Valvele PCV care filtreaza gazele de motor si separa particule fine de ulei au si ele un rol in acest fenomen dar nu il elimina intotdeauna.
Sunt motoare mai predispuse la acest fenomen iar altele mai putin sau chiar deloc.
Nu e motiv de ingrijorare. Altii te trimit sa schimbi garnitura de chiulasa dar evident ca acestia sunt mecanici din aia cu numai 2 clase.
Acea spuma va disparea odata cu incalzirea vremii si venirea primaverii.
Dar indiferent ca face sau nu acea spuma galbena, nu uitati sa schimbati uleiul la maxim 9000/10.000 km si totul va fi bine ! :)