4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Motor > De ce pasta galbena pe capacul...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

De ce pasta galbena pe capacul busonului de ulei si nivel scazut la antigel ??

In ultima luna de zile fac doar drumuri scurte cu masina. Seara cate 5-6 minute cand temperatura la apa abia apuca sa se ridice la 90 de grade si dimineata inca o data acelasi drum.

Am observat ca mi-a aparut o pasta galbena cu picaturi de apa la busonul de ulei. Am inteles ca e de la drumurile scurte in perioada rece. Am mai vazut ca si imi mai arunca picaturi de apa pe teava de esapament cand accelerez mai tare.

Problema ar fi de ce mi-a scazut 3 degete nivelul la apa in radiator in ultima luna de zile ? Are legatura cu condensul ?

Precizez ca nu am apa in ulei si masina este un Bmw E39, 6 cilindrii benzina.
A intrebat Maniak22 (11,000 puncte) acum 12 ani in categoria Motor

Comentarii:

A comentat adiiii (4,400 puncte) acum 12 ani Problema poate sa fie garnitura de chiuloasa arsa de cele mai multe ori asa se intampla se amesteca antigelu cu uleiu .
A comentat Maniak22 (11,000 puncte) acum 12 ani 1 la mana nu are cum sa fie garnitura pentru ca am spus ca nu am apa in ulei si nici invers. Am schimbat garnitura de chiulasa acum cateva luni si acum o luna am facut un test de compresie si mi-a iesit foarte bine. Nu am fortat deloc motorul de atunci.
2 la mana am avut si eu inainte 10W40 de la Bmw si am trecut la 5w40 de la Rowe cand am schimbat garnitura
Tot acum o luna de zile pierdeam tot asa antigel si inainte sa o duc la ITP mi-a verificat mecanicul furtunele si nu picura pe nicaieri antigel.

Alte pareri ??
A comentat mosumosu (8,050 puncte) acum 12 ani esti tu asa sigur ca nu are cum sa fie garnitura ?! ...acu cateva luni ai schimbato si acum o luna ai facut testul de compresie mda deci a trecut o luna si in decursu asta de timp se pot intampla multe ...lasa u 1 si 2 la mana si dute la mecanic lasa arogantele.
vezi ce zice mecanicu dupa ceti desface motoru ori iti rectifica chiulosa siti schimba garnitura ori alt motoras ...
A comentat Maniak22 (11,000 puncte) acum 12 ani

editat de Maniak22 acum 12 ani

Arogant esti tu mosule. Am rectificat chiulasa si am pus si garnitura mai groasa de reparatie cand am schimbat mai multe in motor ca sa fie noi nu ca era necesar si dupa luna in care am facut testul de compresie am facut doar 100 de km deci nu are cum. Am investit atunci 1200 E in manopera si piese noi la motor care nici nu trebuiau schimbate si da puteam sa imi iau alt motor la jumate de pret. Dar ghici ce ? Asa am vrut eu sa merg intr-un service unde sunt doar profesionisti si toti care au fost acolo au fost multumiti.
In alta ordine de ide habar nu ai de nimic. Desfati tu motorul la logan si da-ti cu parerea in alta parte ca motorul trage foarte foarte bine si e in mintile lui.
A comentat mosumosu (8,050 puncte) acum 12 ani

editat de mosumosu acum 12 ani

un raspuns specific posesorilor de benvieu...mda 1200 e cea mai mare jacmaneala posibila ieseai cu 700-800 e maxim dar maxim si aveai alt motor si cel vechi il aveai de piese dar na sunt bani tai.distractie placuta in continuare ...prin lumea ta. :)))
a si inca ceva daca tot team prins la inghesuiala ...tu ala care ai mers intr un service autorizat si ai platit 1200 e pt ce ?!pt o lucrare de tot rahatu ca acum sa ai din nou probleme (teai orientat bine da bine de tot) asa treieste un service pe spatelor unora ca tine...bv
A comentat Maniak22 (11,000 puncte) acum 12 ani Esti o p.la de om. Probabil iti spune asta si maicata zilnic. Am platit 1200 euro fiindca am facut lucrarea la reprezentanta BMW din Hamburg, nu pe picior in spatele blocului cum faci tu.
Pana la urma a fost un colier destrans pe unde se prelingea antigel.
A comentat dalis80dalis (100 puncte) acum 7 ani Vezi ca aceeasi problema am avut si eu ....si nimeni nu ii mai dadea de capat cand tot eu am gasit buba radiatorul de racire avea un por si de obicei la inbinarea aceeia intre aluminiu si plastic!

8 Raspunsuri

0 voturi
A raspuns Cezar1 (5,680 puncte) acum 12 ani taicamiu a avut problema asta cu uleiul la masina lui.
folosea castrol 10w 40, a trecut la 5w 40 si a scapat de problema.

Comentarii:

A comentat Maniak22 (11,000 puncte) acum 12 ani Am gasit antigel sub masina. Presupun ca e vreun furtun fisurat sau coplier slabit. Nu o mai dati in garnitura de chiuloasa ca nu are sens
A comentat Maniak22 (11,000 puncte) acum 12 ani Si eu am avut 10W40 inainte dar cel de acum e 5w40.
0 voturi
A raspuns coostta (39,490 puncte) acum 12 ani Sigur nu este garnitura de chiuloasa...lasa masina pornita si cand ajunge temp la 90 de grade uitete poate vezi vreo scurgere.
2. Pasta galbena asa cum ii spui tu este condens,nimic de speriat..incerca sa mai iesi cu masina din cand in cand,nu doar drumuri scurte!

Comentarii:

A comentat mosumosu (8,050 puncte) acum 12 ani in general toti zic ca e de la condes.insa in cele mai putine cazuri este de la condes iar daca e de la condes e in cantitate foarte foarte mica...asa ca faza cu condensu nu e plauzibila...de obicei e dusa garnitura sau chiuloasa !
A comentat coostta (39,490 puncte) acum 12 ani daca  era dusa chiuloasa sau garnitura se ducea imediat antigelu + fum o gramadaa!!
A comentat mosumosu (8,050 puncte) acum 12 ani spre deosebire de altii vb din propria experienta.chiuloasa era praf la masina mea trebuie rectificata schimbata si garnitura si spre surprinderea ta nu mia scazut deloc apa antigelu si nici fum nu dadea.singura problema era un martor in bord si un mic tacanit la motor un sunet infundat de metal ceve de genu nu iti pot explica exact.asta doar asa sa te lamuresc cu niste chetii minore.
+3 voturi
A raspuns audi4ever (4,400 puncte) acum 12 ani E un fenomen perfect normal in perioada iernii.
Practic uleiul (si implicit motorul) nu apuca sa se incalzeasca suficient de repede ca sa elimine in timp util aerul rece din motor.
Se produce condensul.
Acea depunere galbena de sub capac(busonul de ulei) e un mix intre particule fine de apa condensata si ulei.
In general distantele scurte parcurse in iernile geroase cu motorul rece duc la acest fenomen.
Valvele PCV care filtreaza gazele de motor si separa particule fine de ulei au si ele un rol in acest fenomen dar nu il elimina intotdeauna.
Sunt motoare mai predispuse la acest fenomen iar altele mai putin sau chiar deloc.
Nu e motiv de ingrijorare. Altii te trimit sa schimbi garnitura de chiulasa dar evident ca acestia sunt mecanici din aia cu numai 2 clase.
Acea spuma va disparea odata cu incalzirea vremii si venirea primaverii.
Dar indiferent ca  face sau nu acea spuma galbena, nu uitati sa schimbati uleiul la maxim 9000/10.000 km si totul va fi bine ! :)

Comentarii:

A comentat Maniak22 (11,000 puncte) acum 12 ani Uleiul la masina are vascozitate normala si nu a scazut sau urcat. E si curat uleiul de pe joja.
Am sa ma uit sub masina sa vad pe unde se prelinge. Multumesc de lamurire
Adevarul e ca am bagat un ulei cam prost. Cu totul ca l-am cumparat personal din germania, fabricat in germania. Rowe
+1 vot
A raspuns stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 12 ani Salut!
Pe capacul de la ulei ei condens.
Iar pentru pierderi de apa,porneste masina la rece si uita-te atent la motor sa nu apara aburi pe undeva.
O pierdere de apa nu este neaparat vizibila,poate fi pompa de apa(simerigul),radiatorul din habitaclu(aici ar trebui sa ai miros de antigel in masina,aburi la ventilatie) sau chiar radiatorul masiniii(la fel ar trebui sa ai aburi).
Verfica atent si daca nu se prelinge pe blocul de la motor sau pe evacuare.

Comentarii:

A comentat Maniak22 (11,000 puncte) acum 12 ani Astazi iar am vazut ca a inceput sa se formeze putina margarina. Ce e drept iar am mers putin cu masina. Aburi nu sunt la motor si nici furtunele de la radiator nu sunt tari. Nu am miros de antigel in masina dar scoate destul fum alb pe esapament. Dupa ce se incalzeste numai scoate. Cred ca se prelinge pe undeva pe sub blocul motor. De ieri de cand am adaugat apa cred ca nu a mai picurat deloc, poate doar o picatura. Am sa ma bag sub masina sa ma uit acolo ca de sub capota nu se vede nimic. Ms mult de sfat
Revin cu pareri
+1 vot
A raspuns kenel EXPERT (95,770 puncte) acum 12 ani stai linistit cu apa de langa capacul de ulei.se face condens si de asta se intampla asta.incearca sa stergi cat de cat si sa lasi motorul pornit mai mult.
legat de antigelul care scade, trebuie sa te uiti atent sa vezi pe unde pierde si sa remediezi.eventual raidica pe elevator si cerceteaza amanuntit! poate scapi doar cu un colier schimbat sau poate e vreun furtun, plastic fisurat!
bafta!

Comentarii:

A comentat Maniak22 (11,000 puncte) acum 12 ani A-si fi mers demult cu masina la mecanicul meu dar problema e ca nu sunt in tara acum si aici e foarte scump si sa ti-o ridice pe elevator. Tind sa cred ca de la drumurile scurte imi scade antigelul si picura pe undeva. La drumurile lungi culmea ca nu a curs.
Sper sa fie vreun furtun ceva sau colier. multumesc tare mult. Am sa ma bag sub masina sa ma uit mai bine. Ai un + de la mine
0 voturi
A raspuns ms99ass (5,440 puncte) acum 12 ani Verifica pompa de apa, o problema foarte des intalnita la E39 motorizari benzina M52 si M54. Dai jos plasticul care e in fata vascocuplajului, precum si pe acesta, apoi cele 2 furtune care ies din radiator si fulia si ai ajuns la pompa de apa.
Faptul ca ai putina spuma pe la busonul de ulei nu e o problema majora, dar daca gasesti acea spuma si pe la filtrul de ulei, atunci e grav.

Comentarii:

A comentat Maniak22 (11,000 puncte) acum 12 ani

editat de Maniak22 acum 12 ani

Nu e spuma. A fost ca o pasta de culoare galbuie. Acum am tinut-o mai mult pornita si a disparut pasta aceea dar au mai ramas picaturi de apa probabil de la condens. Chestia e ca cam scoate fum alb bine de tot chiar si dupa incalzire. De tras trage bine si nu are fluctuatii la relantii.
Motorul e M52B28.
Am verificat filtru de ulei si nu are nici o spuma cum ziceai tu. E doar ulei curat. Si ce sa verific la pompa de apa ? Am vazut ca antigelul curge undeva pe blocul motor. Multumesc
A comentat ms99ass (5,440 puncte) acum 12 ani Atunci nu ai de ce sa-ti faci griji.
Eu am dat jos pompa de apa si am dus-o la mecanic si mi-a zis ca e stricata si ca trebuie schimbata. Nu stiu cum si la ce s-a uitat, dar a zis ca din cauza ei imi pierde apa. Am schimbat-o si am scapat de problema. Si la mine se vedeau urme de antigel pe la blocul motor (E39 M52B20)
0 voturi
A raspuns Maniak22 (11,000 puncte) acum 12 ani

editat de Maniak22 acum 12 ani

S-a rezolvat cu picuratul antigelului. A fost un colier destrans.